Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Volledig eens. Het is vooral lelijk IMO. Dat je nu moet klikken om knoppen in het navischerm te krijgen die er voorheen gewoon stonden, is voor de niet-AP rijders m.i. evenmin een vooruitgang. En ik herhaal het nog maar een keer, waar is de lijst met SuC's en DeC's gebleven. Hans, jij hebt "alle functies terug kunnen vinden", dus die lijst ook?
Mbt het grotere scherm voor navigatie: ben ik blij mee. Ik vond een half scherm voorheen te klein voor navigatie, en klikte hem dus telkens op full-screen na het gebruiken van een andere functie. Nu met de extra inch bovenaan is een half scherm wel voldoende, en kan ik de onderste helft dus open laten staan voor muziek-keuze. Werkt een stuk fijner.

En die lijst van chargers: iets andere opzet, maar als je op de bliksemflits op de kaart klikt, toont hij een lijst van tesla chargers (super- en destination) en de plekken waar je zelf hebt geladen in de regio die je op de kaart ziet. Dus uitzoomen is langere lijst.
 
Beetje off topic: wat in de nachtstand (als het nacht is) weer niet fijn is, is de witte achtergrond van veel websites in de browser. (bijvoorbeeld bij Flitsmeister).
Hangt natuurlijk helemaal van de website af en is beyond control voor Tesla.

FYI :
via daglievemensen kan je wel een nacht-modus kiezen (er komt dan een extra grijze laag boven op flitsmeister.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Het automagische chargepoortje heb ik niet, maar het is ook niet meer alleen de ontgrendeling.

Qua V8; vergeten de HUD+CID reset te doen nadat er geinstalleerd was (70 minuten ipv de verwachte 50 was iets met snel weg willen). Auto wilde geen lane-keeping doen (AP erop, maar dan toch gewoon over de lijnen willen rijden, heb ik met V7 ook een paar keer gehad).

Paar km verder en alles weer business-as-usual, behalve lane-changing, dat is inderdaad een stuk vloeiender geworden. Verder, behalve in een ooghoek de navigatie de bovenste balk weg zien drukken, weinig gedaan/getest. Uiteraard wel de fleet-learning aangezet :)
 
Update duurde bij mij vanochtend 66 minuten.

1st impressions:
- Ik mis de getallen bij het instellen van de audio balans, had het op -14FR en -7 LR staan, weet nu niet of ik het weer goed heb staan.
- Vervelend om elke keer te moeten klikken om de menubalk te tonen, ik had het graag transparant gehad, en solid after clicking
- sommige schermen openen boven, anderen weer beneden, geen logica daarin. V7 liet mij de onderste app vastpinnen en alleen de bovenste te vervangen
- stilstaande objecten nog steeds erg laat gedetecteerd
 
Mee eens, maar dat bedoel ik niet. Hij moet gewoon even een signaal geven dat er "iets" is zoals nu wanneer je te snel op de voor je rijdende auto inloopt. De radar kan meen ik 150 meter vooruit kijken en laten we zeggen bij 100 meter kunnen vaststellen dat het een stilstaand object is. Toeters en bellen (geluid en knipperend rood autootje) geven is dan nog vroeg genoeg om zelf actie te ondernemen. Zeker hier want de snelheid was niet hoger dan 50 km/uur. Hij hoeft niet zelf uit te wijken, dat zou met de huidige techniek nog veel gevaarlijker zijn. Maar een waarschuwing moet kunnen, zeker gezien de aankondigen in het radar verhaal.


Ik ben het helemaal met je eens Hans. De auto hoeft niets anders te doen dan iig melden dat er iets in de weg staat. Ik heb het zelf ook getest en er komt geen enkele waarschuwing vanuit de Tesla.

Tevens heb ik 1 en misschien 2 zaken die gewoon niet werken bij mij.
- Als ik ingrijp op autopilot dan gaat de cruise control er gewoon niet af
- en mogelijk de 2e is dat 'highway passing' niet werkt. De Tesla haalt keurig netjes rechts in terwijl er links auto rijden MAAR misschien reden die 80Km/h of langzamer .. dat ga ik nog even proberen.


Verder de melding dat het laadklepje vervangen moet worden, maar dit is een software bug vertelde Duiven mij. Iets wat ik nu ik erover nadenk, best onlogisch is. Bij een software bug moet namelijk iedereen er last van hebben, niet sommigen. En ik heb in het begin ook wat problemen gehad met het laadklepje dat deze gezien werd als open, terwijl deze dicht was.
IMG_0297.JPG IMG_0304.JPG
 
Last edited: