Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat de update eerst vrijdag fout ging, en dat nog eens meermaals zondag op maandag nacht, niets meer vernomen. :(

IMG_4198.PNG


Zouden ze mij nu overslaan? :( Ik had de Tesla nog wel met de neus naar het accesspoint gezet zondag, zodat hij het best zijn bereik heeft. Maar helaas. Vraag me nu wel af of het downloaden gefaald heeft, of dat de update corrupt is.
 
Na een aantal dagen met de update kom ik tot de conclusie dat ik althans meer verwacht had en toch beetje tegenvalt. Vindt vooral de Layout op het grote scherm wat fantasieloos. Vooral grijs/wit gekleurd en daardoor een groot contrast met het scherm boven het stuur. Daar zitten in ieder geval nog wat kleur in. Jammer dat ze dit niet wat meer in dezelfde stijl hebben door getrokken. Betreft AP en Regen merk ik niet zoveel verschil en werkt het verder prima.
 
Ik heb een paar vragen , maar ik weet niet precies of dat in de vorige versie ook al niet werkte of niet bestond.

Q1 - Spraak ; Navigatie instructions geven werkt total niet. Zoals Drive + Wibaustraat bijvoorbeeld. Zo dit wel
goed moeten werken?
Q2 - Spotify ; Bewaren van een song bv, dat lukt me niet. Moet ik daarvoor een persoonlijke playlist maken? Volgens
Tesla zijn het allemaal unique accounts.
Q3 - Emergency Breaking ; Als ik steeds dichter bij kom bij mn voorligger gebeurd er helemaal niks. Hoe werkt dat eigenlijk?
Wanneer remt de auto wel?
Q4 - Laadklepje ; ik heb een facelift, zou de klep vanzelf moeten dicht gaan? Ben bij een Suc weggereden met open klep namelijk.
en weet ook niet of er een servo motor op zit.
Q5 - Radar, ik dacht dat de 8.0 ook kruispunten zou gaan detecteren? Voertuigen zien die van rechts of links komen?
 
Update duurde bij mij vanochtend 66 minuten.

1st impressions:
-
- sommige schermen openen boven, anderen weer beneden, geen logica daarin. V7 liet mij de onderste app vastpinnen en alleen de bovenste te vervangen
-
navi en camera openen standaard boven, de andere apps onder. Maar je kunt door slepen of later wisselen de volgorde alsnog veranderen. Erg handig, want navi wil je wat mij betreft inderdaad altijd bovenaan hebben.
(dit soort dingen staat overigens ook in de handleiding die tegelijk een update heeft gehad (in het instellingen scherm links onderaan), en in de release notes).
 
Ik heb een paar vragen , maar ik weet niet precies of dat in de vorige versie ook al niet werkte of niet bestond.

Q1 - Spraak ; Navigatie instructions geven werkt total niet. Zoals Drive + Wibaustraat bijvoorbeeld. Zo dit wel
goed moeten werken?
A1: alleen als de straatnaam in het Engels kan worden uitgesproken. Amsterdam Arena werkt wel, of McDonalds.

Q2 - Spotify ; Bewaren van een song bv, dat lukt me niet. Moet ik daarvoor een persoonlijke playlist maken? Volgens
Tesla zijn het allemaal unique accounts.
A2: ik weet niet of dat verbeterd is. In mijn songs lijst stonden in de vorige versie volgens mij gewoon eerder afgespeelde songs. Individuele song bewaren lukte toen inderdaad ook al niet. Album en playlist wel.

overige vragen:
Geen idee, ik heb een classic.
 
Van mij had de onderste balk op de MCU nog kleiner mogen zijn en dan bovenaan een mini balkje met de klok, ontvangst etc. Nu is de klok op de MCU minder leesbaar. Tijdens navigatie lijkt het scherm nu wel groter, maar of het beter is weet ik nog niet zeker.

Hopelijk is AP nu echt beter, want daar draait het toch allemaal om.
Als je wilt weten hoe laat het is, dien je te rijden naar een gebied ten zuid-westen van een bosgebied. En dan de kaart north-up instellen. Dan is het contrast achter de tijd beter ;)
(of op het tellerscherm kijken)
 
Dan heb ik dus echt een bug te pakken. Bij mij werkt het totaal niet, uitzoomen gaat zelfs manueel niet goed. Wachten op een fix dus.
en maakt het dan nog iets uit of je een actieve route hebt ingesteld of niet?
Ik las wel iets in de release notes over automatisch in- en uitzoomen, volgens mij juist in situaties dat je geen route hebt ingesteld maar wel de kaar open hebt staan.
 
Ik heb een paar vragen , maar ik weet niet precies of dat in de vorige versie ook al niet werkte of niet bestond.

Q1 - Spraak ; Navigatie instructions geven werkt total niet. Zoals Drive + Wibaustraat bijvoorbeeld. Zo dit wel
goed moeten werken?
Q2 - Spotify ; Bewaren van een song bv, dat lukt me niet. Moet ik daarvoor een persoonlijke playlist maken? Volgens
Tesla zijn het allemaal unique accounts.
Q3 - Emergency Breaking ; Als ik steeds dichter bij kom bij mn voorligger gebeurd er helemaal niks. Hoe werkt dat eigenlijk?
Wanneer remt de auto wel?
Q4 - Laadklepje ; ik heb een facelift, zou de klep vanzelf moeten dicht gaan? Ben bij een Suc weggereden met open klep namelijk.
en weet ook niet of er een servo motor op zit.
Q5 - Radar, ik dacht dat de 8.0 ook kruispunten zou gaan detecteren? Voertuigen zien die van rechts of links komen?

Q1: Zie hierboven
Q2: Zie hierboven
Q3: AEB werkt pas heel laat, omdat je tot een bepaald moment nog zelf kunt/hoort uit te wijken. AEB zou pas in moeten grijpen op het moment dat het ongeluk nog net voorkomen kan worden en dat is later dan men denkt. Ook is het zo dat bij hogere snelheden (geen enkel systeem overigens) het ongeluk niet altijd zal weten te voorkomen, maar de impact wel flink zal verminderen.
Q4: Geen idee, dit schijnt opeens standaard te zijn, maar vanaf wanneer weet ik niet.
Q5: Nooit gehoord dat kruispunten gedetecteerd zouden worden. Lijkt mij ook erg moeilijk, aangezien deze doorgaans open en leeg zijn. Rotondes worden ook niet herkend, maar door fleetlearning zal de Tesla wel vaker zelfstandig afremmen (als het goed is).
 
Nadat de update eerst vrijdag fout ging, en dat nog eens meermaals zondag op maandag nacht, niets meer vernomen. :(

View attachment 198201

Zouden ze mij nu overslaan? :( Ik had de Tesla nog wel met de neus naar het accesspoint gezet zondag, zodat hij het best zijn bereik heeft. Maar helaas. Vraag me nu wel af of het downloaden gefaald heeft, of dat de update corrupt is.

bij mij is het vannacht goed gekomen, gisteren niet update failed, kwam door dat auto in Vallet mode stond ....
 
en maakt het dan nog iets uit of je een actieve route hebt ingesteld of niet?
Ik las wel iets in de release notes over automatisch in- en uitzoomen, volgens mij juist in situaties dat je geen route hebt ingesteld maar wel de kaar open hebt staan.
Klopt, tijdens navigeren kan ik wel inzoomen, dan blijft het gekozen level staan, niet uitzoomen, dan springt 'ie terug. Vrij irritant.

Als er niet wordt genavigeerd, springt het zoomlevel altijd terug. Zeer irritant. En misschien de reden dat ik géén lijst met SuC's in beeld kan krijgen. (Of zei ik dat el een keer?).
 
Last edited: