Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Elon had ook een twitter bericht waarin stond dat X en 'rest of world' uitrol zou starten... maar met Tesla weet je het nooit. Ik zit nu bijna net zo vaak op het forum en firmware tracker als tijdens het wachten op de auto zelf... en dat terwijl het beter wordt, maar niet zo'n sensatie als bij de komst van AP
 
voorlopig snap ik de buzz rond V8 nog niet goed.

V7 bracht autopilot - dat was een vernieuwende feature; maar wat brengt V8 ?
Een aanpassing van autopilot. En nog eens een nieuwe UI.
Maar geen baanbrekende nieuwigheden, voor zover ik in de diverse posts en topics heb gezien.

Meer nog, ik heb een beetje de indruk dat het een update wordt zoals we met de classics er een paar zien verschijnen hebben : eerder inperking van de mogelijkheden dan uitbreidingen.
Indien ik AP zou hebben (niet dus); zou ik zelfs de huidige V8 wegklikken, denk ik zo...

Hopelijk brengt V8.0.1 snel een aanpaste NAV, met keuze uit diverse routes én waypoints.
just my 2cts.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: FVO and daan
Ik denk dat de uitrol in de VS bijna rond is. Als je kijkt naar de aantallen, lijkt me dit ongeveer te kloppen. De laatste update van 7.1 werd uitgerold over 600 wagens die geregistreerd zijn op ev-fw.com. Nu zijn dat er al 400 (US dus), de overige 200 zal dan de rest van de wereld zijn lijkt me ... Ik verwacht / hoop later deze week dus ...
Ik hoop dat je gelijk hebt!
 
Hmm. Mijn auto staat sinds gisteren in Amsterdam. Vanmorgen kreeg ik een melding via de app dat er een nieuwe firmwareversie beschikbaar was. Dat terwijl ik al op de laatste 7.1 zou zitten (volgens ev-fw.com). Helaas duurt het nog even voordat ik de auto weer terug krijg, want hij moet eerst nog langs ABS-Splinter... :eek:
 
Met b.v. VisibleTesla kun je nu al kijken welke versie erop staat ;)

Hee, inderdaad! Wist ik niet, dank!

Firmware Version: 2.36.31 geeft hij aan. Maar die had ik ook al. Kan dus ook zijn dat ze hem op automatisch updaten hebben gezet en dat hij vannacht om 1:00 uur naar v8 gaat. Of niet natuurlijk....

Edit: krijg net een notificatie binnen: software update has failed. Nou ja, áls dat dan moet gebeuren, dan maar in het SeC....