Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste kilometers met de nieuwe software gemaakt. Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe audio-interface vind. Een groot pluspunt is het sneller kunnen switchen tussen verschillende audiobronnen en het kunnen opzoeken van nummers. Het uiterlijk oogt alleen nogal onrustig en daarmee wat onoverzichtelijk. Kan goed een kwestie van wennen zijn natuurlijk. En waarom laat TuneIn geen album/single covers meer zien van het nummer dat draait?
 
Melding staat er hier ook, 1 reset gedaan met de scrollwieltjes en een paar ritten gemaakt, maar blijft dus staan. Heb Tesla support gebeld, zij gaven aan dat het wellicht met een volgende update wordt opgelost, maar dat er mogelijk ook contact wordt opgenomen vanuit het SeC. Verder proberen ze het op te lossen met de engineers, maar er was niet bekend wanneer dit gefixt zou kunnen worden gezien het weekend is. De oorzaak lijkt dus niet helemaal duidelijk nog.

Mijn charge port is wel een keer gekalibreerd door het SeC, toen ik het probleem had dat hij soms niet open ging. Misschien dat het nu net buiten de waarden valt van de controle of alles nog juist is.

Ik denk wel dat het verstandig is om Tesla even te bellen als je die melding hebt, mogelijk helpt dat hen ook bij het onderzoek.
 
Laadschermpje is wel leuk zo, in ieder geval zowel laadsnelheid in km als in Kw.
View attachment 197872

In mijn Classic ziet het er anders uit, geen kW. Zou het anders zijn bij gewoon laden dan bij superchargen?
IMG_20161008_131429.jpg
 
Eerste kilometers met de nieuwe software gemaakt. Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe audio-interface vind. Een groot pluspunt is het sneller kunnen switchen tussen verschillende audiobronnen en het kunnen opzoeken van nummers. Het uiterlijk oogt alleen nogal onrustig en daarmee wat onoverzichtelijk. Kan goed een kwestie van wennen zijn natuurlijk. En waarom laat TuneIn geen album/single covers meer zien van het nummer dat draait?
Ook bij mij geen weergave van covers meer bij Tune-in. Wel jammer.
 
Heb de melding net gedaan bij Tesla. Vermoeden is dat er een 'vertaalfoutje' zit tussen de diverse soorten chargeports. De nieuwe (X) types sluiten automatisch en die van mij nog handmatig. Ik wordt van de week door mijn eigen SeC teruggebeld. Ze kunnen nu niets doen.
 
Ik heb ook nog geen enkel bericht over de V8 update

QUOTE="sweep, post: 1770628, member: 43079"]Gisteren de mijne mogen ophalen in Tilburg :). Nog afgeleverd met v7.
Hangt nu aan de wifi, maar nog geen notificatie....[/QUOTE]
 
Ik heb ook nog geen enkel bericht over de V8 update

QUOTE="sweep, post: 1770628, member: 43079"]Gisteren de mijne mogen ophalen in Tilburg :). Nog afgeleverd met v7.
Hangt nu aan de wifi, maar nog geen notificatie....

uw schoen naast de auto zetten met een wortel en een raap er in, kan ook helpen (dat is de wifi van vroeger);)
 
Weetje: die "fleet learning" moet je activeren blijkbaar (Controls/Settings/Safety and Security/Data Sharing). Staat standaard UIT (vermoedelijk wegens Europese privacy-regels). Als we willen dat onze wagens van elkaar leren: AAN zetten dus :) (je krijgt dan wat proza inzake bescherming privacy etc, vooraleer je je keuze kan bevestigen)

Verder begrijp ik de Amerikaanse commotie rond 8.0 niet; TACC is veel beter en AP 8.0 rijdt zoals 7.1 naar mijn smaak (zeker niet slechter, en misschien zelfs iets beter - wilde daarnet alvast niet dat ik rechts zou voorbijsteken op een autosnelweg). Navigatie is er zeker ook niet slechter op geworden (kon ook niet, zouden kwatongen zeggen). In de audio UI moet ik mijn weg wel nog vinden...
 
Bedankt voor de tip Carl. Heb hier gekeken en hij stond uit, dus heb data sharing nu ingeschakeld.

Wel vreemd dat hij je na de update niet wijst op het kunnen inschakelen hiervan. Straks rijden er in Europa heel veel mensen onbedoeld met uitgeschakelde data sharing.