Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ben nu bij SuC Eindhoven, als enige. Grote verbetering zit in de mediaspeler. Rijden op AP doet hij wel beter, past zich wat beter aan aan bochten op knooppunten maar verder merk je niet zoveel. Inhalen doet hij sneller en vloeiender maar waar ik nieuwsgierig naar was ben ik nog niet van overtuigd. Vlak bij mijn huis, als ik de snelweg op rijd, is na een paar honder meter de rechter rijstrook afgesloten en daar staat zo'n pijlwagen maar die ziet hij niet. Ben tot nagenoeg op de verdrijvingsbalken op het wegdek gereden maar kreeg gaan waarschuwing. Dus daar zitten nog wel risico's. Maar natuurlijk mag je het niet zo ver laten komen.
Effect van radar zie je niet zo veel van. Alleen als de auto voor de auto voor je dichtbij is zie je soms twee auto's op de rijstrook voor je.
Regeneratief remmen is echt beter. Je komt nu bijna niet meer aan de rem zelf.
Kaart vult nu hele scherm en is duidelijker/gedetailleerder.

Even route naar Hongarije ingetypt en hij vermeldt nu ook de aankomsttijd bij de diverse superchargers. Maar.... wat ik graag had gezien, zelf selecteren van superchargers is er nog niet. Dus als ik over Venlo wil en hij vindt Urmond beter dan kan ik dat niet overrulen behalve door weer terug te vallen op de volgende SuC en die als eindbestemming te kiezen. Dat is jammer. Ik ben bang dat hij onderweg nog wel de kuren zal hebben door tussentijds ineens een andere SuC te kiezen omdat hij denkt dat dat beter is.
Daar zijn we dus nog niets mee opgeschoten.

Laadschermpje is wel leuk zo, in ieder geval zowel laadsnelheid in km als in Kw.

IMG_3933.JPG
 
Gisteren even snel gekeken. Ik kan niet meer vinden hoe ik tussen favorieten (bijvoorbeeld verschillende tunein stations) schakel. Eerst had je daar linksboven het hartje voor.
En dat je geen source meer kunt kiezen via het stuur vind ik wel heel jammer....
 
Even route naar Hongarije ingetypt en hij vermeldt nu ook de aankomsttijd bij de diverse superchargers. Maar.... wat ik graag had gezien, zelf selecteren van superchargers is er nog niet. Dus als ik over Venlo wil en hij vindt Urmond beter dan kan ik dat niet overrulen behalve door weer terug te vallen op de volgende SuC en die als eindbestemming te kiezen. Dat is jammer. Ik ben bang dat hij onderweg nog wel de kuren zal hebben door tussentijds ineens een andere SuC te kiezen omdat hij denkt dat dat beter is.
Daar zijn we dus nog niets mee opgeschoten.

Ik heb wel begrepen dat met 8.1 de navigatie een flinke update krijgt, dus waarschijnlijk gaat het dan beter met de routeplanner en SuC's.