Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het ook niet handig, er was altijd genoeg ruimte voor een paar knoppen helemaal rechts in het scherm, het navigeren zelf gebeurt in het midden van het scherm. Nu moet je een extra handeling doen, en het moet juist minder, minder, zegt men.

Ik ben er al aan gewend en vind het beter aanvoelen zo. Naarmate je het meer gebruikt komt de logica naar boven.
 
Afgelopen nacht geïnstalleerd (binnengehaald op 4G, WiFi signaal thuis is te zwak). Start 02.02 uur, finish 04.32 uur. Dat is 2,5 uur en gemiddeld ruim een uur langer dan hier gemeld. Ben dus benieuwd hoeveel extra goodies ik ten opzichte van jullie van Elon heb gekregen .... :p. Eerste indruk is prima, maar natuurlijk even wennen. Met name regen kan mij wel bekoren. Aankomend weekend veel op pad. Mooi om alles eens uit te proberen. Tesla/Elon: dank u!
 
  • Like
Reactions: BartJ
Lijkt mij in werking te treden boven de 80 km/u of zo; dan zie je niet alleen de wagen vlak voor je in 't wit weergegeven, maar ook die links voor je, en wil de Tesla niet sneller gaan dan de traagste van beide wit aangegeven wagens.

Overigens goed dat ie dit niet bij lagere snelheden doet, anders zou je nog een kwartier langer in de file blijven dan nodig, en nogal wat kwade blikken zien...

Of het perfect werkt is iets anders, maar toch al een hele verbetering tegenover 7.1 vind ik!

Hi Carl, maar wat ik uit de release notes begrijp is het volgende: de Tesla niet rechts gaat inhalen op AP als het verkeer links 80Km/h of harder rijd, iemand die dit al kan bevestigen?
 
Vanmorgen ook update melding gehad, gelijk update uitgevoerd. geen melding van charge port error, heb er geen servo motor in zitten
Ben benieuwd of DAB+ nu beter werkt, viel constant uit.


Dit was in 7.1 ook al zo, als je hem uit de AP trek dan blijft TACC gewoon actief, zou mijns inziens ook beter zijn als dan TACC ook uitgeschakeld wordt. Vooral als je de afslag neemt en er is vrij baan schiet de TACC naar ingestelde snelheid, wat wel eens schrikken is.

Als je ingrijpt via t stuur, dat is altijd zo geweest. Via de rem zou zowel AP als ACC uit moeten schakelen.

Dat is wat ik uit de release notes begrijp dat met versie 8 zou moeten zijn opgelost, maar misschien lees ik het niet goed? ;-0

Zie bijlage hieronder
 

Attachments

  • fullsizeoutput_1d59.jpeg
    fullsizeoutput_1d59.jpeg
    777.9 KB · Views: 34
Last edited:
Dat is wat ik uit de release notes begrijp dat met versie 8 zou moeten zijn opgelost, maar misschien lees ik het niet goed? ;-0

Zie bijlage hieronder
Ah, ik had je verkeerd begrepen. Men heeft het hier over het inschakelen. Als het om de één of andere reden niet lukt om de AP te activeren werd voorheen wel de CC geactiveerd. Dat zou nu niet meer het geval zijn...

Kan ik niet bevestigen of ontkennen.
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Ja, die Mediaspeler....

Zondet voor het eerst de meiden uit school gehaald met de Tesla. Benieuwd hoe het zou gaan want ze zoeken altijd een eigen muziek op. Tot mijn verbazing was het zoeken, Pinok en toen vond hij het al en klikten ze vrolijk op het album en koezen het nummer. Goh, wat een mooi groot plaatje, zeiden ze. Dus dat zit wel goed :)

En ik zag waarachtig in het rijtje eronder het radiostation waar ik daar op de heenweg naar luisterde. Geheel in stijl met wat Keezje opmerkte was dat Old Mens Radio :) "Ik heb een Classic en word zelf ook een dagje ouder "
 
de FLAC files op de USB-drive staan nu per album op alfabetische volgorde :mad::mad::mad::mad::mad:

Per artiest ook.. en aangezien ik van een paar artiesten een groot aantal albums heb, heb ik hier niets meer aan.
Ter iilustratie: ik heb van Bruce Springsteen een stuk of 15 bootleg opnames van de concerten. Een concert duurt zo'n 4 uur. Dat zijn dus heel veel nummers. Als ik nu ga bladeren naar Artist -> Bruce Springsteen (ik moet scrollen, geen alfabet meer?) en dan krijg ik alle nummers van hem in alfabetische volgorde. Niet per album.. Dus het nummer Born To Run heb ik een stuk of 20 keer achter elkaar staan. En zoek dan maar eens die ene geweldige opname van augustus 1976...

Ik vind 8.0 een goede stap vooruit, maar niet wat de USB mediaplayer support betreft.
 
Gisteren nieuwe firmware geinstalleerd in mijn classic. Ik ben nog niet helemaal enthousiast, maar misschien is dat wennen?:
- muziek: waar zijn mijn favorieten? bij mij is die lijst leeg
- verschil tussen boven en onderste app is wat onduidelijk, maar vooral het knopje van scherm wisselen of scherm groter maken mis ik vaak, bugje?
- als ik de navi app open, verdwijnt de bovenste balk met app-keuzes, is dat bij jullie ook zo? dit lijkt me zeker een bug
- weinig extra functionaliteit in een classic, enige extra is de child protection en de iets andere muziekspeler
- ik vind de layout van de vorige versie duidelijker qua bediening, maar misschien is het wennen
- muziek fader werkt alleen met swipen en heeft geen exact getal meer waarop je hem kan zetten, ik heb overigens het idee dat de midden positie nu wel echt midden is
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Gisteren nieuwe firmware geinstalleerd in mijn classic. Ik ben nog niet helemaal enthousiast, maar misschien is dat wennen?:
- muziek: waar zijn mijn favorieten? bij mij is die lijst leeg
- verschil tussen boven en onderste app is wat onduidelijk, maar vooral het knopje van scherm wisselen of scherm groter maken mis ik vaak, bugje?
- als ik de navi app open, verdwijnt de bovenste balk met app-keuzes, is dat bij jullie ook zo? dit lijkt me zeker een bug
- weinig extra functionaliteit in een classic, enige extra is de child protection en de iets andere muziekspeler
- ik vind de layout van de vorige versie duidelijker qua bediening, maar misschien is het wennen
- muziek fader werkt alleen met swipen en heeft geen exact getal meer waarop je hem kan zetten, ik heb overigens het idee dat de midden positie nu wel echt midden is

Er is ook een aangepaste manual. Daar staat het antwoord op de meeste vragen.
 
Ik ben tevreden over de update tot nu toe. AP werkt fijn en ook de waarschuwing van het stuur vasthouden vind ik niet irritant worden.
Ik heb het automatische laadklepje en geen gekke melding hiervan gehad. De hmi vind ik echt beter. Kan nu teminste zoeken naar een zender voor tuneinradio.
Re-gen werkt volgens mij wat sterker. Ik gebruik het rempedaal nog minder dan voorheen.