Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Hoewel ik zelf automaat gewend was, vind ik het in de Tesla fijner zonder creep.
Dit komt voornamelijk omdat de (auto)hill hold (of hoe de functie ook mag heten) direct activeert bij stilstaan. Bij Creep modus moet je extra hard natrappen.

Bovendien is onze oprit net te krap om ineens goed erop te rijden, waardoor ik de auto altijd een stukje terug laat rollen zonder in de R te hoeven zetten.

Puur subjectieve mening/voorkeur.
 
Creep is niks anders dan een gevolg van hoe een ICE automaat werkt en niet zozeer een design feature. Alleen al om die reden heb ik hem uit staan. Ik ga toch niet iets dat direct het gevolg is van 'ouderwetse' ICE techniek kunstmatig aanzetten? Voor mij net zoiets als ICE motorgeluiden namaken met een speaker voorin, of uitlaten met rook-generators achterop een Tesla monteren :D (oke ik overdrijf een beetje)
 
Wat hiervan te denken "According to the National Highway Traffic Safety Administration, there are approximately 16.000 crashes occurring each year in the US due to drivers mistaking the accelerator for the brake pedal".

Een Tesla is net een raket als je denkt te remmen maar je geeft gas :confused:
 
Wat hiervan te denken "According to the National Highway Traffic Safety Administration, there are approximately 16.000 crashes occurring each year in the US due to drivers mistaking the accelerator for the brake pedal".

Een Tesla is net een raket als je denkt te remmen maar je geeft gas :confused:
Nou d'r zit een batterij camera's en radars in een Tesla, lijkt me een kwestie van software maken die voorkomt dat je iets raakt als je vol op het rechter pedaal stampt... Hopelijk Coming Soon to Your Nearby Tesla :)
 
Creep is niks anders dan een gevolg van hoe een ICE automaat werkt en niet zozeer een design feature. Alleen al om die reden heb ik hem uit staan. Ik ga toch niet iets dat direct het gevolg is van 'ouderwetse' ICE techniek kunstmatig aanzetten? Voor mij net zoiets als ICE motorgeluiden namaken met een speaker voorin, of uitlaten met rook-generators achterop een Tesla monteren :D (oke ik overdrijf een beetje)
Het grappige is dat dit ook alleen bij automaten met een koppelomvormer zo is. De moderne automaten met dubbele koppeling of gerobotiseerde handbak (of de zeer oude automaten, in de vorm van een Dafje met Variomatic) hebben dat niet, die kruipen pas vooruit als je gas geeft en de koppeling aan laat grijpen. Er is wel een groot aantal dubbele koppeling versnellingsbakken met creep functie, maar dat is net als bij Tesla puur software matig (zodra je je voet van de rem haalt, zorgt de software ervoor dat de koppeling gaat koppelen).

Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een Tesla zonder creep :)
 
  • Like
Reactions: BjörnTM