Geen voordeel, volgens mij eerder een gewoonte van mensen die niet van een automaat komen maar van een handgeschakelde wagen. (gok ik)klein vraagje: Wat is het voordeel om "creep" uit te schakelen?
grz Filip
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen voordeel, volgens mij eerder een gewoonte van mensen die niet van een automaat komen maar van een handgeschakelde wagen. (gok ik)klein vraagje: Wat is het voordeel om "creep" uit te schakelen?
grz Filip
En heb je minder kans op kromtrekkende remschijven...Hoef je je voet niet op de rem te houden als je stil staat.
Ja, hold schakelt in. Je remblokken komen los en de elektronische handrem houdt hem op z'n plaats totdat je gas/watt geeft.ik probeer het even. Blijft de auto dan gewoon staan zelfs op hellend vlak?
Ja, hold schakelt in. Je remblokken komen los en de elektronische handrem houdt hem op z'n plaats totdat je gas/watt geeft.
Nou d'r zit een batterij camera's en radars in een Tesla, lijkt me een kwestie van software maken die voorkomt dat je iets raakt als je vol op het rechter pedaal stampt... Hopelijk Coming Soon to Your Nearby TeslaWat hiervan te denken "According to the National Highway Traffic Safety Administration, there are approximately 16.000 crashes occurring each year in the US due to drivers mistaking the accelerator for the brake pedal".
Een Tesla is net een raket als je denkt te remmen maar je geeft gas
Het grappige is dat dit ook alleen bij automaten met een koppelomvormer zo is. De moderne automaten met dubbele koppeling of gerobotiseerde handbak (of de zeer oude automaten, in de vorm van een Dafje met Variomatic) hebben dat niet, die kruipen pas vooruit als je gas geeft en de koppeling aan laat grijpen. Er is wel een groot aantal dubbele koppeling versnellingsbakken met creep functie, maar dat is net als bij Tesla puur software matig (zodra je je voet van de rem haalt, zorgt de software ervoor dat de koppeling gaat koppelen).Creep is niks anders dan een gevolg van hoe een ICE automaat werkt en niet zozeer een design feature. Alleen al om die reden heb ik hem uit staan. Ik ga toch niet iets dat direct het gevolg is van 'ouderwetse' ICE techniek kunstmatig aanzetten? Voor mij net zoiets als ICE motorgeluiden namaken met een speaker voorin, of uitlaten met rook-generators achterop een Tesla monteren (oke ik overdrijf een beetje)
Dat je voor een verkeerslicht de rem niet hoeft in te drukken als je op een vlak stuk weg staat, bijvoorbeeld.klein vraagje: Wat is het voordeel om "creep" uit te schakelen?
grz Filip
Is dat zo? De handrem wordt electrisch bekrachtigd met een servomotor en kun je duidelijk horen. Het kost ook wat tijd om dat te activeren. Het loslaten van de hold gaat veel sneller.Ja, hold schakelt in. Je remblokken komen los en de elektronische handrem houdt hem op z'n plaats totdat je gas/watt geeft.
Hold gebruikt volgens mij de gewone rem idd.Is dat zo? De handrem wordt electrisch bekrachtigd met een servomotor en kun je duidelijk horen. Het kost ook wat tijd om dat te activeren. Het loslaten van de hold gaat veel sneller.
Geen voordeel, volgens mij eerder een gewoonte van mensen die niet van een automaat komen maar van een handgeschakelde wagen. (gok ik)
TIFIFYJuist, niet aan gedacht.
CreepAutopilot is wel handig voor de dagelijkse files. ben het zelf gewoon van in de vorige automaat.