Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net bericht ontvangen van Tesla dat de claim is afgewezen zonder onderbouwing. Ik heb de factuur van de reparatie van @LuckyLuke opgestuurd. Zijn er meer mensen die dit hebben ontvangen?

Hierbij delen wij u mee dat Tesla, na beoordeling van uw verzoek tot vergoeding met betrekking tot de in de Media Control Unit (MCU) ingebouwde 8 GB MultiMediaCard (eMMC) in het kader van Tesla's General Recall Reimbursement Plan, heeft vastgesteld dat u niet in aanmerking komt voor de vergoeding, omdat de reparatie voldeed niet aan de voorwaarden die voor de terugroepactie van toepassing zijn.



Ga naar onze
ondersteuningspagina voor meer informatie over de terugroepactie en het vergoedingsproces. Als u wilt dat Tesla uw vergoedingsverzoek aan een nadere beoordeling onderwerpt, kunt u deze e-mail beantwoorden met aanvullende ondersteunende documentatie ter motivatie van uw verzoek. Houd er rekening mee dat eventuele verdere beoordelingen extra tijd zullen kosten bij het verwerken van uw vergoedingsverzoek.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik heb net bericht ontvangen van Tesla dat de claim is afgewezen zonder onderbouwing. Ik heb de factuur van de reparatie van @LuckyLuke opgestuurd. Zijn er meer mensen die dit hebben ontvangen?
Ik heb nog geen bericht, maar hetzelfde als jij, ook via Loek opgelost en factuur opgestuurd. Grote vraag dus: obv van welke voorwaarden komen wij dan niet in aanmerking voor refund?
 
Net als @bbrink en @e-Rik ook via Luke de eMMC laten vervangen. Zou wel zuur zijn. We hebben we moeten betalen voor de eMMC probleem van Tesla maar krijgen het niet vergoed ondanks dat het een goedkopere oplossing is dan door Tesla zelf. Lijkt me dan wel een punt die we dan als groep moeten aankaarten bij Tesla. Of ben ik de enige die deze mening heeft?
 
Net als @bbrink en @e-Rik ook via Luke de eMMC laten vervangen. Zou wel zuur zijn. We hebben we moeten betalen voor de eMMC probleem van Tesla maar krijgen het niet vergoed ondanks dat het een goedkopere oplossing is dan door Tesla zelf. Lijkt me dan wel een punt die we dan als groep moeten aankaarten bij Tesla. Of ben ik de enige die deze mening heeft?
Wij hebben nog geen bericht, dus ook niet zeker dat we niet vergoed krijgen. Was er niet ook iets dat je minder dan 160k km moest hebben? Misschien zit bbrink daar overheen? Ik niet, dus even afwachten nog.
 
Ik heb inmiddels ook een afwijzing gekregen. Ook door @LuckyLuke laten vervangen.

‘Hierbij delen wij u mee dat Tesla, na beoordeling van uw verzoek tot vergoeding met betrekking tot de in de Media Control Unit (MCU) ingebouwde 8 GB MultiMediaCard (eMMC) in het kader van Tesla's General Recall Reimbursement Plan, heeft vastgesteld dat u niet in aanmerking komt voor de vergoeding, omdat de reparatie voldeed niet aan de voorwaarden die voor de terugroepactie van toepassing zijn.’
 
Ik heb inmiddels ook een afwijzing gekregen. Ook door @LuckyLuke laten vervangen.

‘Hierbij delen wij u mee dat Tesla, na beoordeling van uw verzoek tot vergoeding met betrekking tot de in de Media Control Unit (MCU) ingebouwde 8 GB MultiMediaCard (eMMC) in het kader van Tesla's General Recall Reimbursement Plan, heeft vastgesteld dat u niet in aanmerking komt voor de vergoeding, omdat de reparatie voldeed niet aan de voorwaarden die voor de terugroepactie van toepassing zijn.’
Dus...obv van welke voorwaarden besluiten ze dan tot afwijzing??
 
Ik heb inmiddels ook een afwijzing gekregen. Ook door @LuckyLuke laten vervangen.

‘Hierbij delen wij u mee dat Tesla, na beoordeling van uw verzoek tot vergoeding met betrekking tot de in de Media Control Unit (MCU) ingebouwde 8 GB MultiMediaCard (eMMC) in het kader van Tesla's General Recall Reimbursement Plan, heeft vastgesteld dat u niet in aanmerking komt voor de vergoeding, omdat de reparatie voldeed niet aan de voorwaarden die voor de terugroepactie van toepassing zijn.’
Hier is meer diepgang voor de afkeuring wel een vereiste. Het lijkt er steeds meer op dat Tesla zich er goedkoop vanaf wil maken. Dat vind ik dan wel erg sneu voor de mensen die in geloof hebben gezet in Tesla en Tesla tot het niveau hebben gemaakt wat ze nu is. Ze weten dat de eMMC een issue is en moeten dat gewoon kostenloos vervangen. of op zijn minst een schadeloosstelling,
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Hebben jullie allen vantevoren bij Tesla een diagnose gekregen dat de eMMC chip de geest aan het geven was, of preventief laten vervangen?

Ik heb de mail nog niet gehad, maar dat kan misschien een verschil maken. Ik heb effectief een offerte gehad voor een nieuwe MCU omwille van een eMMC chip die problemen begon te geven.
 
Ik merkte dat de eMMC aan vervanging toe was. Het scherm reageerde regelmatig niet (bevroor) of ging op zwart. herstarten duurde steeds langer. Op deze site las ik over de problemen en heb hierover ook met iemand van Tesla gehad. Hoewel de MCU het nog wel deed, besloot ik om de eMMC te laten vervangen omdat we naar Noorwegen op vakantie zouden gaan. Helaas heeft corona ons op andere gedachtes gebracht
 
De mijne was ook door Loek vervangen.
Na het opsturen van de rekening, een email ontvangen waarom ik de emmc heb laten vervangen.
Op dit gebied lijkt Tesla wel een afdeling van de Nederlandse Belastingdienst.
Maar ja, ik heb gekozen voor Loek, dus als Tesla de rekening niet overgaat tot coulance dan had ik het maar bij Tesla laten doen.
 
De mijne was ook door Loek vervangen.
Na het opsturen van de rekening, een email ontvangen waarom ik de emmc heb laten vervangen.
Op dit gebied lijkt Tesla wel een afdeling van de Nederlandse Belastingdienst.
Maar ja, ik heb gekozen voor Loek, dus als Tesla de rekening niet overgaat tot coulance dan had ik het maar bij Tesla laten doen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Luuk vraagt 500 euro Tesla vraagt rond 2500 euro. Jij besluit het door Luuk te laten doen om het probleem van Tesla, die het dan nog niet erkende, op te lossen. In dit geval kan Tesla er al goedkoper mee wegkomen door slechts 500 euro terug te betalen i.p.v. 2500 euro. Let wel het is een probleem van Tesla, wat wij op een andere wijze hebben opgelost omdat Tesla een dure en niet de beste oplossing aanbood.

Ze erkennen het probleem dan moeten ze nu niet moeilijk doen over 500 euro als ze andere 2500 euro hadden moeten terugbetalen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Daar ben ik het dus niet mee eens. Luuk vraagt 500 euro Tesla vraagt rond 2500 euro. Jij besluit het door Luuk te laten doen om het probleem van Tesla, die het dan nog niet erkende, op te lossen. In dit geval kan Tesla er al goedkoper mee wegkomen door slechts 500 euro terug te betalen i.p.v. 2500 euro. Let wel het is een probleem van Tesla, wat wij op een andere wijze hebben opgelost omdat Tesla een dure en niet de beste oplossing aanbood.

Ze erkennen het probleem dan moeten ze nu niet moeilijk doen over 500 euro als ze andere 2500 euro hadden moeten terugbetalen.
Ik kan ze wel volgen dat als je bij Tesla nooit een diagnose hebt gehad dat de eMMC de sjaak is, dat Tesla niet jouw preventieve vervanging bij een 3rd party moet betalen. Je moet ze nl. wel de kans geven om een diagnose te doen dat je eMMC effectief defect aan het gaan was.
 
Ik kan ze wel volgen dat als je bij Tesla nooit een diagnose hebt gehad dat de eMMC de sjaak is, dat Tesla niet jouw preventieve vervanging bij een 3rd party moet betalen. Je moet ze nl. wel de kans geven om een diagnose te doen dat je eMMC effectief defect aan het gaan was.
Alleen het laten maken van deze diagnose buiten de garantie was destijds al bijna duurder dan de vervanging bij Loek. Tesla mag blij zijn dat ze bij een flinke groep slechts 500 zouden hoeven terug te betalen in plaats van de eerder in rekening gebrachte 2500.
 
Ik kan ze wel volgen dat als je bij Tesla nooit een diagnose hebt gehad dat de eMMC de sjaak is, dat Tesla niet jouw preventieve vervanging bij een 3rd party moet betalen. Je moet ze nl. wel de kans geven om een diagnose te doen dat je eMMC effectief defect aan het gaan was.
A.da.k. was het niet de vraag of de eMMC de geest zou geven, alleen wanneer de eMMC de geest zou geven. M.a.w. uitstel van hetgeen wat je uiteindelijk toch moet gaanvervangen maar dan gecombineerd met een diagnose die al ruim en breed op het internet gedeeld was toen der tijd. Daar kan @widodh goed over meepraten.
 
  • Like
Reactions: RuudL
A.da.k. was het niet de vraag of de eMMC de geest zou geven, alleen wanneer de eMMC de geest zou geven.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Is zeker niet hoe Tesla het ziet. Er is ondertussen een update geweest die minder logs naar de eMMc stuurt. Ik heb 175K km en hij doet het nog steeds. Symptomen zijn sedert de update niet verergerd:
  • traag uit slaap komen (niet dramatisch, maar toch het oude dieselgevoel van opwarmen).
  • Internet werkt al 3 jaar niet me
ik heb geen spontane reboots.
 
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Is zeker niet hoe Tesla het ziet. Er is ondertussen een update geweest die minder logs naar de eMMc stuurt. Ik heb 175K km en hij doet het nog steeds. Symptomen zijn sedert de update niet verergerd:
  • traag uit slaap komen (niet dramatisch, maar toch het oude dieselgevoel van opwarmen).
  • Internet werkt al 3 jaar niet me
ik heb geen spontane reboots.
Dat is inderdaad een ander licht op de materie. Voor mij zou het niet lang meer duren voordat de eMMC de geest zou geven met de issues die zich aankondigde.

Bij jou geldt dat de levensduur van de eMMC wel verlengt is, alleen voor hoe lang en eventueel met welke beperkingen voor wat betreft snelheid?
 
Mijn model s had een centraal scherm dat niet meer wou opstarten. Ik haalde het scherm er zelf uit (ben technieker) en liet de chip vervangen bij all systems go in Terneuzen waarna mijn problemen opgelost waren. Ik kreeg het bericht dat ik in aanmerking kwam voor een refund waarna op deze te lezen viel dat ik niet in aanmerking kwam. Mijn tesla was vorig jaar afgeschreven en ik kocht bewust geen tesla meer ivm de slechte service na verkoop en het feit dat het model s al een 2013 model is. Intussen rij ik rond in een i8 roadster en ik dacht het nooit te zeggen maar een (soms) huilende motor is wel nog leuk. Ik moet wel zeggen dat ik gedurende de 6 jaren (230000 km) genoten heb van mijn model s en soms nog steeds daar mijn vrouw en kinderen hem nu gebruiken. De wagen die ik nu gebruik is echter ook genieten en er is dus leven na tesla.
 
Mijn model s had een centraal scherm dat niet meer wou opstarten. Ik haalde het scherm er zelf uit (ben technieker) en liet de chip vervangen bij all systems go in Terneuzen waarna mijn problemen opgelost waren. Ik kreeg het bericht dat ik in aanmerking kwam voor een refund waarna op deze te lezen viel dat ik niet in aanmerking kwam. Mijn tesla was vorig jaar afgeschreven en ik kocht bewust geen tesla meer ivm de slechte service na verkoop en het feit dat het model s al een 2013 model is. Intussen rij ik rond in een i8 roadster en ik dacht het nooit te zeggen maar een (soms) huilende motor is wel nog leuk. Ik moet wel zeggen dat ik gedurende de 6 jaren (230000 km) genoten heb van mijn model s en soms nog steeds daar mijn vrouw en kinderen hem nu gebruiken. De wagen die ik nu gebruik is echter ook genieten en er is dus leven na tesla.
Op 7 April deed je in dit topic al hetzelfde verhaal, een pagina terug.

 
Mijn model s had een centraal scherm dat niet meer wou opstarten. Ik haalde het scherm er zelf uit (ben technieker) en liet de chip vervangen bij all systems go in Terneuzen waarna mijn problemen opgelost waren. Ik kreeg het bericht dat ik in aanmerking kwam voor een refund waarna op deze te lezen viel dat ik niet in aanmerking kwam. Mijn tesla was vorig jaar afgeschreven en ik kocht bewust geen tesla meer ivm de slechte service na verkoop en het feit dat het model s al een 2013 model is. Intussen rij ik rond in een i8 roadster en ik dacht het nooit te zeggen maar een (soms) huilende motor is wel nog leuk. Ik moet wel zeggen dat ik gedurende de 6 jaren (230000 km) genoten heb van mijn model s en soms nog steeds daar mijn vrouw en kinderen hem nu gebruiken. De wagen die ik nu gebruik is echter ook genieten en er is dus leven na tesla.
Leven na Tesla.... zeker! Een andere auto na een Tesla... waarschijnlijk maar voorlopig niet ;)