Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien deze discussie even verplaatsen naar het topic of 3G/LTE?

--

Mijn eMMC kan definitief niet meer gefixt worden. Het Salzburg Service Centre heeft hem vanmorgen kapot verklaard. De hele unit moet nu vervangen worden a 2-2500 euro.
Je kan er voor kiezen de MCU door LuckyLuke te laten repareren. Mis je enkel wel de VPN certificaten. Kost je dan geen 2500 euro, maar nog geen 250.
 
Ze hebben inderdaad vandaag de eMMc vervangen. Alleen de communicatie was niet helemaal duidelijk. Je kan er namelijk nog niet mee rijden want de software moet nog geïnstalleerd worden en dat kan tussen de 1 uur en 2 dagen duren... Dus, weer in een hotel afwachten wat de status van de auto morgen is. Ze hebben wel direct een eMMc erin gezet met LTE.
 
Ze hebben inderdaad vandaag de eMMc vervangen. Alleen de communicatie was niet helemaal duidelijk. Je kan er namelijk nog niet mee rijden want de software moet nog geïnstalleerd worden en dat kan tussen de 1 uur en 2 dagen duren... Dus, weer in een hotel afwachten wat de status van de auto morgen is. Ze hebben wel direct een eMMc erin gezet met LTE.
Dat het zó lang moet duren is raar. De MCU komt met de software pre-installed vanuit de US in 'Factory Mode'.

Het SeC moet enkel de certificaten voor communicatie met Tesla inladen. Dat proces duurt minder dan 15 minuten.

Ze hebben hier vaak wel iemand uit de US voor nodig.
 
Dat het zó lang moet duren is raar. De MCU komt met de software pre-installed vanuit de US in 'Factory Mode'.

Het SeC moet enkel de certificaten voor communicatie met Tesla inladen. Dat proces duurt minder dan 15 minuten.

Ze hebben hier vaak wel iemand uit de US voor nodig.

Niet helemaal of altijd dus. Ik heb er zelf naar zitten kijken. Het ziet er uit als een software installatie met balkje. Na 2.5 uur was er 15% bij. Die certificaten kwamen daarna met een USB stick. Gelukkig was die van morgen klaar. Dus op naar NL :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Misschien deze discussie even verplaatsen naar het topic of 3G/LTE?

--

Mijn eMMC kan definitief niet meer gefixt worden. Het Salzburg Service Centre heeft hem vanmorgen kapot verklaard. De hele unit moet nu vervangen worden a 2-2500 euro.
mag eens vragen : wat waren de symptomen van de defecte eMMC bij je ? Bij mij werkt alles traag, internet ( website raadplegen ) zo goed als uitgesloten , radio valt geregeld weg , navigatieroute weergeven soms ook wat langer dan voorheen , doch geen zwart scherm, geen andere problemen . Zou preventief kunnen vervangen, maar daar wil de verlengde verzekering niet van weten
 
mag eens vragen : wat waren de symptomen van de defecte eMMC bij je ? Bij mij werkt alles traag, internet ( website raadplegen ) zo goed als uitgesloten , radio valt geregeld weg , navigatieroute weergeven soms ook wat langer dan voorheen , doch geen zwart scherm, geen andere problemen . Zou preventief kunnen vervangen, maar daar wil de verlengde verzekering niet van weten

Gewoon preventief vervangen.... allemaal signalen die inderdaad wijzen om eMMC ellende.
Je kunt het maar beter voor zijn, deze ellende komt op een moment dat je het het minst wenst en nu kun je de planning nog zelf in de hand hebben. Ik snap je garantie verhaal maar de ergernis is de paar 100 euro besparing niet waard!
 
Is het altijd het geval dat de app en spotify niet werken als je de MCU door Luckyluke laat repareren? Of mis je in bepaalde gevallen de VPN certificaten?

Je bedoelt toch de Tesla app?

Nee uiteraard zet hij de certificaten over, dat is juist het voordeel van deze actie..... in dit geval ging het de ellende die Tim had met zijn MCU die kapot ging toen hij op reis was, in alle andere gevallen worden de certificaten gewoon terug gezet, mits je natuurlijk op tijd bent en niet wacht totdat hij inmiddels overleden is!
 
Is het altijd het geval dat de app en spotify niet werken als je de MCU door Luckyluke laat repareren? Of mis je in bepaalde gevallen de VPN certificaten?

Je bedoelt toch de Tesla app?
Ik bedoel de Tesla App ja.

Als je op tijd de eMMC vervangt gaat het allemaal goed. Als je wacht tot de MCU er mee stopt bestaat de kans dat deze verloren gaan en je dus bij Tesla een nieuwe MCU moet kopen.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Dat het zó lang moet duren is raar. De MCU komt met de software pre-installed vanuit de US in 'Factory Mode'.

Het SeC moet enkel de certificaten voor communicatie met Tesla inladen. Dat proces duurt minder dan 15 minuten.

Ze hebben hier vaak wel iemand uit de US voor nodig.


't Is zo hoor. Bij mijn auto was ook het scherm snel vervangen, maar ze hebben nog een week gewacht op een software pack.
Dit is uitgevoerd geweest bij SeC Gent in mei dit jaar.

Xavier
 
  • Informative
Reactions: widodh
Apart. Ik heb de interne werkplaatshandleiding van Tesla ingezien en snap niet waar men dan zo lang op moet wachten.

Ik begreep het ook niet. "Software die van Amerika moest komen" was de melding.
Ik zou denken dat ze geen USB-sticks gaan versturen uit de USA, maar dat ze een softwarepakket per email versturen...?
Enfin, na een week wachten was het in orde en kon ik weer verder.
 
Ik begreep het ook niet. "Software die van Amerika moest komen" was de melding.
Ik zou denken dat ze geen USB-sticks gaan versturen uit de USA, maar dat ze een softwarepakket per email versturen...?
Enfin, na een week wachten was het in orde en kon ik weer verder.
Het moet vanuit Engineering in de US komen, maar dat gaat gewoon per e-mail.

De software op de MCU is het zelfde voor elke auto op dus de certificaten na.