Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb precies hetzelfde probleem (P85+ van December 2013). Ook sinds het weekend, waarbij ik de update gedraaid heb. Maandag naar werk vertrokken en melding: wacht tot systemen opgestart zijn. Daarna nog wel kunnen rijden met scherm aan en alles functioneel.

Bij vertrek naar huis gisteravond zelfde melding, en daarna bijna meteen middenscherm op zwart. Ook teller in km/h, maar is toch echt mph. Geen verwarming/airco/niks. Knipperlicht deed het nog wel.

Gisteravond thuis nog wat lopen klieren (zekering eruit, remmen en reset, etc), maar niks werkt. Nog wel aan de lader kunnen hangen.

Vanmorgen in de vrieskou naar werk gereden (75 km enkele reis...), en ook geen knipperlicht meer.

Ik denk (en hoop) dat het met de update te maken heeft. Dat is precies de trigger geweest bij jou en mij (daarvoor nergens problemen mee). Ook eMMC recent vervangen door Loek en daarna probleemloos gelopen tot gisteren. We gaan het morgen zien.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Voordat de speculaties hier uit de hand lopen: dit zal vrijwel zeker geen software maar een hardware issue zijn, de soldering, chip, of iets anders aan het Tegra bord of mcu.
Er zijn vanuit Tesla geen aanwijzingen dat het vervangen van de emmc chip tot "Apple" acties zal leiden, eerder andersom: de verwachting is dat Tesla op enig moment een uitspraak zal gaan doen welke reparaties door derden zal "dogen".
Kan ook niet anders want ik durf te beweren dat vrijwel alle MCU1's hier ooit aan kapot zullen gaan binnen de levensduur van de auto.
 
De mijne is alweer terug in de post naar mij door de razendsnelle service van Loek. Als de post morgen een beetje op tijd is bouw ik de MCU er meteen weer in. Door de corona is al ons werk zo ongeveer gecancelled, dus tijd heb ik wel.