Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
@Lewis88 Nare evaringen voor een nieuwe eigenaar! Dus je hebt hem als occasion bij Tesla gekocht? Dan heb je inderdaad geluk. Neerzetten bij een SeC en pas ophalen als hij het weer goed doet. Het is hun probleem hoe ze dat op gaan lossen. Waarschijnlijk door er een nieuwe (refurbished) MCU1 in te zetten.
Eens! Niet laten afschepen. Wijs ze op de eMMC, want dat is hen inmiddels ook wel bekend.

Geef aan dat ze de MCU mogen vervangen voor je, want hij functioneert gewoon niet goed.
 
Vanmiddag stapte ik in mijn Model S (P85D, 2015, 150.000km) en werd ik getrakteerd op het zwarte scherm!

Soft reset werkte niet, hard reset ook niet. Na wat ge-google kwam ik hier terecht en las ik jullie ervaringen met Loek voor de oplossing ipv naar Tesla gaan en de boel voor 2-3k te vervangen.

Loek gecontacteerd via laadkabelwinkel.nl en ik kon vanavond nog terecht! Vanuit A'dam naar E'hoven gereden - met een dakraam die niet meer dicht kon en de airco die bleef blazen. Gelukkig was het 21 graden.

Om 20:00 kwam ik aan en om ca. 21:30 was Loek klaar met de vervanging van een of andere chip en kon ik weer wegrijden.

Totale kosten 550 inclusief BTW en een auto die het weer doet!

Fantástische service, 2000+ euro bespaard. Heel erg bedankt iedereen op dit forum voor de aanbeveling van Loek.

Tesla MCU1 EMMC Vervangen Reparatie
 

Attachments

  • F942116B-DC3A-46AB-8815-F7B3E830A23C.jpeg
    F942116B-DC3A-46AB-8815-F7B3E830A23C.jpeg
    451.4 KB · Views: 70
@Depakkenman En ik was bij Loek net voor jou, mijne had hij in ietsje meer als een uur vervangen, garantie op een slechte batch eMMC’s. Een gapend gat als dat ding eruit is... Goede service ook, echte aanrader!

Voor diegenen die al rare verschijnselen hebben gehad: wil je een zwart scherm krijgen op een moment dat nooit uitkomt? Als je uit garantie bent Preventief vervangen! De upgrade naar MCU2 duurt voor europa heus wel een paar maanden (3 maybe, 6 definitely).
 
  • Like
Reactions: Akikiki
@Depakkenman En ik was bij Loek net voor jou, mijne had hij in ietsje meer als een uur vervangen, garantie op een slechte batch eMMC’s. Een gapend gat als dat ding eruit is... Goede service ook, echte aanrader!

Voor diegenen die al rare verschijnselen hebben gehad: wil je een zwart scherm krijgen op een moment dat nooit uitkomt? Als je uit garantie bent Preventief vervangen! De upgrade naar MCU2 duurt voor europa heus wel een paar maanden (3 maybe, 6 definitely).

Ha! Jij was de 18:30-afspraak. Echt top geregeld op deze manier.
 
  • Like
Reactions: Duke-U
Vanmiddag stapte ik in mijn Model S (P85D, 2015, 150.000km) en werd ik getrakteerd op het zwarte scherm!

Soft reset werkte niet, hard reset ook niet. Na wat ge-google kwam ik hier terecht en las ik jullie ervaringen met Loek voor de oplossing ipv naar Tesla gaan en de boel voor 2-3k te vervangen.

Loek gecontacteerd via laadkabelwinkel.nl en ik kon vanavond nog terecht! Vanuit A'dam naar E'hoven gereden - met een dakraam die niet meer dicht kon en de airco die bleef blazen. Gelukkig was het 21 graden.

Om 20:00 kwam ik aan en om ca. 21:30 was Loek klaar met de vervanging van een of andere chip en kon ik weer wegrijden.

Totale kosten 550 inclusief BTW en een auto die het weer doet!

Fantástische service, 2000+ euro bespaard. Heel erg bedankt iedereen op dit forum voor de aanbeveling van Loek.

Tesla MCU1 EMMC Vervangen Reparatie
Heel fijn voor jou dat het zo snel kon!

Maar ik vind het zorgelijk dat dit dus nog steeds gebeurd en niet bij mensen bekend is. Duizenden auto's gaan dit probleem nog krijgen.

Loek en anderen gaan het druk hebben (goed voor de business) met al deze reparaties :)
 
Zojuist diagnose door Tesla Groningen, inderdaad boardcomputer defect, m.a.w. geheugenchipje opgebruikt. Hadden ze toch beter de MCU met een SATA m2 slotje kunnen maken ;). Krijg offerte en die gaat door naar de garantiemgarantie maatschappi de auto niet bij Tesla gekocht maar via Carnext.
 
  • Helpful
Reactions: widodh
Offerte binnen. Ik heb de MCU0, om te upgraden naar MCU1 zijn er 2 stekkertjes extra nodig.

upload_2020-5-29_10-53-25.png

Ik kon nog niets vinden over de revisie "J" op internet, laatste wat ik tegenkom is "H". Ik zal eens informeren of deze een andere geheugenchip bevat. Neem aan dat er de standaard 2 jaar garantie op zit.

Ik weet ook niet of 3G nu geupgrade wordt naar 4G/LTE? Ik heb wel een 4G simkaart (gezien dec. 2014).

Nogmaals, is garantiewerk. Jammer dat de MCU2 nog niet beschikbaar is voor AP1 Model S.
 
Dat klopt. MCU2 kan niet samen met AP1 zijn geleverd. AP2 is eerst uitgerold met MCU1 en daarna pas is in 2018 MCU2 gekomen.

Er blijkt dus wel een MCU0 te bestaan (of wat wij MCU1 noemen heet wellicht MCU1.5) maar ik kan nergens vinden wat precies het verschil is.
 
Nee, nogmaals, je hebt mcu 1 en mcu 2, verder niks!

Wel heb je diverse hardware versies, en zal er afhankelijk van allerlei instellingen zeker verschil in snelheid zitten tuusen de verschillende mcu 1 en 2 versies. Vaak ook gevoelsmatig, maar bijvoorbeeld een zware web pagina open op de achtegrond in de browser maakt al snelheidsverschil Het is niet voor niets dat Tesla zelf adviseert om Google als startpagina te zetten, gewoon een vrijwel witte statische site, die nauwelijks geheugen gebruikt. Ook het wissen van oude navi data helpt voor de snelheid van je mcu. Ik heb laatst met iemand meegereden in een S uit 2014 met adressen in de navigatie terug tot in 2017. Die eruit swipen maakt dat je scherm een stuk vlotter aanvoelt.
 
Toch blijft het apart dat de ene met een kapotte eMMC nog kan superchargen tot 100% SoC terwijl je ook verhalen leest zoals die van u.

Maarten kon toen met kapotte eMMC tot 78km laden (AC en DC)

Heeft iemand daar misschien een verklaring voor?

Heb bij mijn Tesla (Classic ‘13) na zwart scherm een tijd tot 100% kunnen laden en plots tot maar 15% ongeveer. Toevallig gebeurde dit terwijl de Tesla bij SuC Eindhoven stond voor de draagarmen. Wilde paar dagen later naar Loek gaan maar kon door de beperkte range de SuC niet meer thuis komen. Uiteindelijk maar besloten de MCU door Tesla te laten vervangen. €1800 ex BTW. Ze gaven wel aan dat deze komt uit de nieuwe voorraad MCU’s omdat de oude net op waren. Helaas wacht ik nu al bijna twee weken.

Weet iemand of je op een Classic Model S een upgrade van connectivity kan toepassen?
 
Eens! Niet laten afschepen. Wijs ze op de eMMC, want dat is hen inmiddels ook wel bekend.

Geef aan dat ze de MCU mogen vervangen voor je, want hij functioneert gewoon niet goed.
Even een tip voor je opstelling tijdens dergelijke discussies, mochten die nog plaatsvinden.
Sinds de commotie rond defecte eMMC chips heeft Tesla een dagelijks lopend script voor de MCU ontwikkeld dat de daadwerkelijke werking van dit geheugen rapporteert. Deze actueel berekende waarde ligt tussen 0 en 100% en is eenvoudig te raadplegen door het servicepersoneel.

Het bestaan van het eMMC issue is dus niet meer te ontkennen en meten is weten.