Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Even een tip voor je opstelling tijdens dergelijke discussies, mochten die nog plaatsvinden.
Sinds de commotie rond defecte eMMC chips heeft Tesla een dagelijks lopend script voor de MCU ontwikkeld dat de daadwerkelijke werking van dit geheugen rapporteert. Deze actueel berekende waarde ligt tussen 0 en 100% en is eenvoudig te raadplegen door het servicepersoneel.

Het bestaan van het eMMC issue is dus niet meer te ontkennen en meten is weten.
Interessant. Kan ik nu ook het SEC bellen en vragen of ze even kijken op welk percentage mijn MCU eMMc momenteel zit?
 
Mijn scherm van model S geleverd eind 8/2015, nu 200k kms heeft op 1 mei de geest gegeven. Zwart scherm, geen airco, enz.
Eind juli 2019 hadden we het zelfde aan de hand. Toen is het scherm volledig vervangen.
Nu ben ik al meer dan een maand aan het wachten op een herstelling onder garantie ... ondertussen staat de wagen op de oprit.
Blijkbaar zijn er geen schermen ter beschikking. Er wordt geen enkel perspectief gegeven wanneer de herstelling door Aartselaar zou kunnen gebeuren. Ik woon zelf in Dessel, Eindhoven is zeer nabij. Is een herstelling binnen een redelijke termijn mogelijk? Is de te vervangen chip nog uitleesbaar na 5 weken? Mogen we over de grens? Van BE naar NL zou nu mogen van BE maar mag het van NL?
 
Mijn scherm van model S geleverd eind 8/2015, nu 200k kms heeft op 1 mei de geest gegeven. Zwart scherm, geen airco, enz.
Eind juli 2019 hadden we het zelfde aan de hand. Toen is het scherm volledig vervangen.
Nu ben ik al meer dan een maand aan het wachten op een herstelling onder garantie ... ondertussen staat de wagen op de oprit.
Blijkbaar zijn er geen schermen ter beschikking. Er wordt geen enkel perspectief gegeven wanneer de herstelling door Aartselaar zou kunnen gebeuren. Ik woon zelf in Dessel, Eindhoven is zeer nabij. Is een herstelling binnen een redelijke termijn mogelijk? Is de te vervangen chip nog uitleesbaar na 5 weken? Mogen we over de grens? Van BE naar NL zou nu mogen van BE maar mag het van NL?
Ik heb op 8 mei mijn chip laten vervangen bij Loek in Eindhoven. Hij had op mijn vraag me vooraf een gedetailleerder offerte per mail toegezonden. Dit als bewijsstuk voor eventuele grenscontrole.

zie eerdere post/
Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).
 
Even een tip voor je opstelling tijdens dergelijke discussies, mochten die nog plaatsvinden.
Sinds de commotie rond defecte eMMC chips heeft Tesla een dagelijks lopend script voor de MCU ontwikkeld dat de daadwerkelijke werking van dit geheugen rapporteert. Deze actueel berekende waarde ligt tussen 0 en 100% en is eenvoudig te raadplegen door het servicepersoneel.

Het bestaan van het eMMC issue is dus niet meer te ontkennen en meten is weten.
Kun je dat via het diagnose menu (dat via een pincode beveiligd is) bekijken?
 
Vermoedelijk niets te maken met eMMC, maar ik merkte deze middag dat TeslaMate zei dat mijn 2017 Model X al van vannacht offline was.

Toch maar even kijken of ie nog in de garage staat.

Hij stond er, maar het center display bleef zwart, airco bleef uit en enkel het dashboard scherm stond aan, met de melding "auto staat uit".

Met geen enkele combinatie van vingers op knoppen en rempedaal kreeg ik de schermen herstart. Dan maar naar Tesla Service bellen en van daaruit konden ze ook niets zien, behalve dat ie dus 14 uren geleden offline ging en dat de auto best afgesleept kon worden naar een Service Center.

Wat wel interessant was, was dat ie in de logs geen sporen kon vinden van een eMMC probleem. Blijkbaar laat een auto dat in de logs weten of/wanneer eMMC dus een probleem wordt. Ik hou vaag met eMMC rekening omdat sinds de laatste updates lijkt alsof de dashcams genoeg 12V vragen zodat de auto nooit gaat slapen.

Gelukkig heb je bij de X en S nog de keyfob, dus moest ik niet gaan zoeken naar 2 draadjes in de bumper om de frunk te openen. Daarna de cover eraf gehaald, de zekeringkast geopend en de +12V voor 30s losgekoppeld. Daarna terug aangekoppeld en de auto, inclusief het center display, werden weer wakker.

Dan even terug gebeld naar de Tesla Service, om de logs even na te lezen om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Gaat verder afgehandeld worden door het nabije SeC.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Heb onlangs in mijn Classic Model S een nieuwe MCU zitten. Werkt allemaal heel snel weer. Daarnaast heeft de auto ook wat nieuwe features: LTE en Entertainment. Helaas geen streaming’s diensten zoals Netflix. Volgens mij is dat gebonden aan MCU’s die met AP 3.0 komen? Als Classic rijder is het de prijs wel waard mocht het scherm defect zijn naar mijn mening.
 
Heb onlangs in mijn Classic Model S een nieuwe MCU zitten. Werkt allemaal heel snel weer. Daarnaast heeft de auto ook wat nieuwe features: LTE en Entertainment. Helaas geen streaming’s diensten zoals Netflix. Volgens mij is dat gebonden aan MCU’s die met AP 3.0 komen? Als Classic rijder is het de prijs wel waard mocht het scherm defect zijn naar mijn mening.

Heb je een refurbished of gloednieuwe? En, MCU2.0 is helaas (nog) niet beschikbaar voor AP1.0 en eerdere auto's. Overigens voor nog geen enkele auto binnen Europa.
 
Heb je een refurbished of gloednieuwe? En, MCU2.0 is helaas (nog) niet beschikbaar voor AP1.0 en eerdere auto's. Overigens voor nog geen enkele auto binnen Europa.
Ah daar ligt het aan. De hele voorraad was op en deze kwam nieuw uit Amerika. Of het daadwerkelijk nieuw or refurbished is kan ik niet bevestigen. Reageert en werkt zoals nieuw in ieder geval tot nu toe.
 
Ah daar ligt het aan. De hele voorraad was op en deze kwam nieuw uit Amerika. Of het daadwerkelijk nieuw or refurbished is kan ik niet bevestigen. Reageert en werkt zoals nieuw in ieder geval tot nu toe.

Dan heb je dus feitelijk de volle mep betaald voor een MCU wissel vanwege een kapotte chip? Of was alles al helemaal vastgelopen? De meesten van ons wisten nog op tijd, of uit voorzorg, LuckyLuke te bereiken.
 
Voor degene die het nog niet weten. Tesland in Almere doet ook eMMC reparaties en LTE upgrades.
Je kan bij ons binnen wachten op de reparatie en ondertussen kijken wat wij nog meer te bieden hebben.
(We doen die overigens in samenwerking met Loek, en de prijzen zijn ook hetzelfde)

IMG_0129.JPG
 
Ik heb de nieuwe chip via Loek al een paar maanden, maar gisteren toch even zweten. Al rijdend een herstart van het middenscherm gedaan omdat de 3G verbinding uitbleef. Scherm op zwart en kwam niet meer terug. Op het dashboard scherm geen temp en totale km stand aanduiding meer, ook geen ritregistratie, geen geluid van radio of richtingaanwijzers Na een korte stop bij de supermarkt de snelheid ook nog in mijlen aangegeven. Alles bij elkaar aanwijzingen voor en eMMc/MCU probleem. Bij thuiskomst de stekker er in en hij gaat wel laden, maar de airco blijft de hele nacht aan. Ik stond vanochtend al helemaal opgelijnd om contact met Tesla op te nemen, maar...na het proberen van een herstart met ingedrukt rempedaal(nog nooit gedaan in 6,5 jaar) komt het middenscherm toch terug en lijkt alles weer te functioneren.
Gewoon maar weer rijden, maar dit voelt toch niet lekker, hopelijk geen aankondiging van nieuwe problemen.
 
Ik heb de nieuwe chip via Loek al een paar maanden, maar gisteren toch even zweten. Al rijdend een herstart van het middenscherm gedaan omdat de 3G verbinding uitbleef. Scherm op zwart en kwam niet meer terug. Op het dashboard scherm geen temp en totale km stand aanduiding meer, ook geen ritregistratie, geen geluid van radio of richtingaanwijzers Na een korte stop bij de supermarkt de snelheid ook nog in mijlen aangegeven. Alles bij elkaar aanwijzingen voor en eMMc/MCU probleem. Bij thuiskomst de stekker er in en hij gaat wel laden, maar de airco blijft de hele nacht aan. Ik stond vanochtend al helemaal opgelijnd om contact met Tesla op te nemen, maar...na het proberen van een herstart met ingedrukt rempedaal(nog nooit gedaan in 6,5 jaar) komt het middenscherm toch terug en lijkt alles weer te functioneren.
Gewoon maar weer rijden, maar dit voelt toch niet lekker, hopelijk geen aankondiging van nieuwe problemen.
Kan het zijn dat jij maanden geleden zo'n slechte swissbit EMMC chip hebt gehad?
 
Ik heb de nieuwe chip via Loek al een paar maanden, maar gisteren toch even zweten. Al rijdend een herstart van het middenscherm gedaan omdat de 3G verbinding uitbleef. Scherm op zwart en kwam niet meer terug. Op het dashboard scherm geen temp en totale km stand aanduiding meer, ook geen ritregistratie, geen geluid van radio of richtingaanwijzers Na een korte stop bij de supermarkt de snelheid ook nog in mijlen aangegeven. Alles bij elkaar aanwijzingen voor en eMMc/MCU probleem. Bij thuiskomst de stekker er in en hij gaat wel laden, maar de airco blijft de hele nacht aan. Ik stond vanochtend al helemaal opgelijnd om contact met Tesla op te nemen, maar...na het proberen van een herstart met ingedrukt rempedaal(nog nooit gedaan in 6,5 jaar) komt het middenscherm toch terug en lijkt alles weer te functioneren.
Gewoon maar weer rijden, maar dit voelt toch niet lekker, hopelijk geen aankondiging van nieuwe problemen.
Dat is wel even zweten!

Ik heb Augustus 2019 een 64GB Swissbit geplaatst in mijn S85 en sindsdien doet deze het echt perfect. Heb nooit meer een probleem met die auto.

Apart wat jij ervaart dan. Het kan inderdaad een slechte eMMC chip zijn.