Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kan je het eenvoudigst die gebruikte cycles opvragen? Kunnen ze dat telefonisch beantwoorden of moet je een speciaal adres mailen?
Helaas , doen ze niet . Ik heb onderstaande info gekregen :
"De informatie die te lezen valt op Tesla Forums is geen officiële informatie. Wij hebben dit intern aan het Engineering Team gevraagd of deze informatie mag vrijgegeven worden, en dit is niet het geval.
Wij volgen enkel de policy op die Tesla ons toewijst. Wij kunnen u hierbij deze gegevens niet meedelen". Na aandringen heb ik een mededeling gekregen dat ze ingelogd hebben en dat ze geen problemen kunnen vaststellen . Een degradatie met aantal % of de gebruikte cycles heb ik niet gekregen .
 
Hoe kan je het eenvoudigst die gebruikte cycles opvragen? Kunnen ze dat telefonisch beantwoorden of moet je een speciaal adres mailen?
Om zulke problemen op te lossen moest je al vele jaren geleden begonnen zijn.
29 jaar geleden een dochter in elkaar gestoken. Die kon dan 27 jaar later met een tesla ranger huwen en die kan dan af en toe naar de logs kijken. Moeilijk is het niet, wel even inplanning.;)
 
Helaas , doen ze niet . Ik heb onderstaande info gekregen :
"De informatie die te lezen valt op Tesla Forums is geen officiële informatie. Wij hebben dit intern aan het Engineering Team gevraagd of deze informatie mag vrijgegeven worden, en dit is niet het geval.
Wij volgen enkel de policy op die Tesla ons toewijst. Wij kunnen u hierbij deze gegevens niet meedelen". Na aandringen heb ik een mededeling gekregen dat ze ingelogd hebben en dat ze geen problemen kunnen vaststellen . Een degradatie met aantal % of de gebruikte cycles heb ik niet gekregen .

Bij tesla ook geen cijfers gekregen (buiten offerte dan :cool: )
Wel de mededeling 'einde van life cycle'
 
Het getal is wel heel nuttig maar zegt ook niet alles, ik heb hier al auto's gezien met slechts 1200-1500 cycles (40-50%) die al een zwart scherm hadden. En ook wel eens eentje met 3900 cycles (130%) die nog soort van werkte (wel heel traag).
Maar vuistregel is wel rond de 80-100% (2400-3000) gaat het normaal gesproken mis.
Tesla zou dit getal moeten vrijgeven zodat je tenminste weet waar je aan toe bent. Het "intern engineering" verhaal is onzin, het is jouw auto, je hebt recht op deze informatie.
 
Zowel tijd als kmstand spelen mee. Meestal begint er pas iets te spelen nét wanneer hij uit garantie is >4 jr en >80.000km. Maar ik zie ook wel eens auto's van het eerste uur (2013) en met veel op de teller (>200k km) die het nog enigszins goed doen (traag weliswaar).

Logger maakt nauwelijks verschil mits deze niet de auto onnodig "wakker" houdt. En dan nog is de invloed van logging op het totaal niet heel groot.
 
  • Informative
Reactions: BjörnTM
Gisteren de chip bij Tesland laten vervangen. Vlotte en goede vervanging geweest. Mijn vrouw zeer te spreken over de vriendelijke ontvangst en hulp( zelf is zij service medewerker bij een VW dealer).
Gelukkig geen corrupte data dus een probleemloze vervanging.
Alles werkt weer zoals t hoort. Hopelijk snel weer een update. Over 2 weken de upgrade van HW2,5 naar HW3
 
  • Love
Reactions: Herbie65
Een maand geleden bericht van tesla bij uitlezen dat de chip op het einde van zijn levensduur zat en bijhorende offerte voor het vervangen van het scherm, chip,...
Vandaag de chip laten vervangen bij Loek, en super tevreden. In het naar Eindhoven rijden 3x zwart scherm, navigatie ging op het einde van de rit niet meer enz...
Blijkbaar zat de chip op 2755 cycles van de levensduur van 3000. Ik betwijfel echter dat ik nog lang kon rijden. Nu werkt alles weer supervlot!
Ik heb auto’s gezien met 1700 cycles met een zwart scherm en ook met 3500 cycles met nauwelijks klachten. Het zegt dus niet alles.
 
Het getal is wel heel nuttig maar zegt ook niet alles, ik heb hier al auto's gezien met slechts 1200-1500 cycles (40-50%) die al een zwart scherm hadden. En ook wel eens eentje met 3900 cycles (130%) die nog soort van werkte (wel heel traag).
Maar vuistregel is wel rond de 80-100% (2400-3000) gaat het normaal gesproken mis.
Tesla zou dit getal moeten vrijgeven zodat je tenminste weet waar je aan toe bent. Het "intern engineering" verhaal is onzin, het is jouw auto, je hebt recht op deze informatie.

Om daar aan toe te voegen:

In mijn dagelijks werk gebruik in onze datacenters SSD's (wat gewoon grote eMMC chips zijn) van Samsung en Intel. Deze falen veeeeeel minder dan de eMMC's van Tesla, maar ook die vallen soms gewoon spontaan om bij veel minder write cycli dan je zou verwachten.

De tellers zeggen helaas niet alles en zodra wij ook maar iets van problemen bespeuren vervangen we. Beter wordt het namelijk nooit meer.

Zelfde met die eMMC. Rare problemen? Vervangen dat ding!

Ik herhaal het weer: Ik heb nu bijna 12 maanden een 64GB eMMC Swissbit in mijn S85. We gebruiken hem nog dagelijks en de MCU1 werkt echt bijna vlekkeloos.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Hallo,
Sinds enkele dagen hier ook zwart scherm. Reset helpt niet. De auto startte de laatste weken inderdaad trager op.
Vermoedelijk hetzelfde eMMC probleem.
Waar in België zou ik het snelst kunnen geholpen worden ? Ik vertrek zaterdag naar het zuiden van Frankrijk.
Ik vrees dat het via Sec Gent lang zal duren of veel zal kosten.
ModelS 85D 08/2015 130.000 km
 
Hallo,
Sinds enkele dagen hier ook zwart scherm. Reset helpt niet. De auto startte de laatste weken inderdaad trager op.
Vermoedelijk hetzelfde eMMC probleem.
Waar in België zou ik het snelst kunnen geholpen worden ? Ik vertrek zaterdag naar het zuiden van Frankrijk.
Ik vrees dat het via Sec Gent lang zal duren of veel zal kosten.
ModelS 85D 08/2015 130.000 km

Ik weet niet of er iemand in België zit maar Dennis van AllSystemsGo in Terneuzen is voor jou aardig aan te rijden.
 
  • Informative
Reactions: Myfirstone
Gtech gaf een ander bedrijf op in Terneuzen, wat voor de Oost- en West-Vlamingen een stuk dichterbij zal zijn dan Eindhoven.
Vanwege de vermelding SeC Gent lijkt me inderdaad dat Rubites daar het snelst geholpen geraakt (als er een gaatje in de agenda is natuurlijk).