Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
For what it's worth...

Kom zojuist terug van SeC Tilburg en daar had ik o.a. de vraag gesteld of ze de staat van de eMMC (X100D, mid 2017) wilden uitlezen en aantal cycles delen. Antwoord is helder, dat doen ze niet. Ik zit nog 4000km in de garantie, dus vroeg wat als het net na garantie defect gaat. Dan gaan ze het gesprek aan en kijken of het eerder gemeld is, of er eerder symptomen waren, etc. Als ik kijk hoe ik de afgelopen 6 jaar altijd netjes door SeC Tilburg geholpen ben en nog nooit een euro betaald heb voor onderhoud/garantie-issues, dan heb ik er wel vertrouwen in dat ook dit goed opgelost wordt.

Uiteraard ook gemeld dat er aftermarket oplossingen zijn. Daarop werd gezegd dat ze daar bekend mee zijn en dat ze wel degelijk kunnen zien als er door derden iets vervangen is. Met de opmerking dat het vervangen van de chip toch issues kan veroorzaken voor andere onderdelen en de oplossing ook niet altijd ligt in het vervangen van de chip. Maar goed, tot nu toe is iedere black screen wel weer opgelost door een nieuwe chip, dus in hoeverre dat verhaal op gaat weet ik niet.

Tesla vervangt uitsluitend de gehele MCU, niet alleen de chip. Wat voor mij nieuwe informatie was, is dat het vervangen van de hele MCU bij Tesla nog 'maar' ± 970 euro ex BTW is. Inclusief opnieuw 2 jaar garantie daarop. Eerder gingen bedragen van 3000-3500 euro de ronde dacht ik.

Ik durf het met deze info nog wel aan om te wachten en niet preventief te vervangen en hopelijk houdt ie het lang genoeg uit om meteen een MCU2 upgrade te kunnen doen.
 
For what it's worth...

Kom zojuist terug van SeC Tilburg en daar had ik o.a. de vraag gesteld of ze de staat van de eMMC (X100D, mid 2017) wilden uitlezen en aantal cycles delen. Antwoord is helder, dat doen ze niet. Ik zit nog 4000km in de garantie, dus vroeg wat als het net na garantie defect gaat. Dan gaan ze het gesprek aan en kijken of het eerder gemeld is, of er eerder symptomen waren, etc. Als ik kijk hoe ik de afgelopen 6 jaar altijd netjes door SeC Tilburg geholpen ben en nog nooit een euro betaald heb voor onderhoud/garantie-issues, dan heb ik er wel vertrouwen in dat ook dit goed opgelost wordt.

Uiteraard ook gemeld dat er aftermarket oplossingen zijn. Daarop werd gezegd dat ze daar bekend mee zijn en dat ze wel degelijk kunnen zien als er door derden iets vervangen is. Met de opmerking dat het vervangen van de chip toch issues kan veroorzaken voor andere onderdelen en de oplossing ook niet altijd ligt in het vervangen van de chip. Maar goed, tot nu toe is iedere black screen wel weer opgelost door een nieuwe chip, dus in hoeverre dat verhaal op gaat weet ik niet.

Tesla vervangt uitsluitend de gehele MCU, niet alleen de chip. Wat voor mij nieuwe informatie was, is dat het vervangen van de hele MCU bij Tesla nog 'maar' ± 970 euro ex BTW is. Inclusief opnieuw 2 jaar garantie daarop. Eerder gingen bedragen van 3000-3500 euro de ronde dacht ik.

Ik durf het met deze info nog wel aan om te wachten en niet preventief te vervangen en hopelijk houdt ie het lang genoeg uit om meteen een MCU2 upgrade te kunnen doen.
Dank, helder bericht. Zijn ze al in staat iets aan te geven wanneer de MCU2 geplaatst kan worden?
 
For what it's worth...

Kom zojuist terug van SeC Tilburg en daar had ik o.a. de vraag gesteld of ze de staat van de eMMC (X100D, mid 2017) wilden uitlezen en aantal cycles delen. Antwoord is helder, dat doen ze niet. Ik zit nog 4000km in de garantie, dus vroeg wat als het net na garantie defect gaat. Dan gaan ze het gesprek aan en kijken of het eerder gemeld is, of er eerder symptomen waren, etc. Als ik kijk hoe ik de afgelopen 6 jaar altijd netjes door SeC Tilburg geholpen ben en nog nooit een euro betaald heb voor onderhoud/garantie-issues, dan heb ik er wel vertrouwen in dat ook dit goed opgelost wordt.

Uiteraard ook gemeld dat er aftermarket oplossingen zijn. Daarop werd gezegd dat ze daar bekend mee zijn en dat ze wel degelijk kunnen zien als er door derden iets vervangen is. Met de opmerking dat het vervangen van de chip toch issues kan veroorzaken voor andere onderdelen en de oplossing ook niet altijd ligt in het vervangen van de chip. Maar goed, tot nu toe is iedere black screen wel weer opgelost door een nieuwe chip, dus in hoeverre dat verhaal op gaat weet ik niet.

Tesla vervangt uitsluitend de gehele MCU, niet alleen de chip. Wat voor mij nieuwe informatie was, is dat het vervangen van de hele MCU bij Tesla nog 'maar' ± 970 euro ex BTW is. Inclusief opnieuw 2 jaar garantie daarop. Eerder gingen bedragen van 3000-3500 euro de ronde dacht ik.

Ik durf het met deze info nog wel aan om te wachten en niet preventief te vervangen en hopelijk houdt ie het lang genoeg uit om meteen een MCU2 upgrade te kunnen doen.

Bizar dat centers verschillende info geven...
Bij mij is het slechts enkele weken geleden dat het werd uitgelezen en ik de info kreeg dat er vervangen diende te worden, aan het dubbel van de prijs dat u opgeeft.
 
Op zich niks nieuws bij Tesla dat de informatie die je krijgt afhangt van wie je spreekt ;-)

Maar om het in perspectief te plaatsen, ik heb de afgelopen weken in het ziekenhuis gezeten ivm gebroken bovenbeen van m'n zoontje en ook daar was de informatie compleet afhankelijk van welke arts je sprak (duur vd behandeling, wel/geen narcose nodig, wel/geen revalidatie nodig, etc, etc). Heel onprettig en verwarrend. Maar goed bij Tesla is het maar een auto :D
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Bizar dat centers verschillende info geven...
Bij mij is het slechts enkele weken geleden dat het werd uitgelezen en ik de info kreeg dat er vervangen diende te worden, aan het dubbel van de prijs dat u opgeeft.
Misschien het verschil tussen een nieuwe mcu en een gerepareerde? Neem tenminste aan dat Tesla de mcu ook weer ergens laat opknappen. Meen ergens gelezen te hebben dat deze gerepareerde een tijdje “op” waren en dat je dan een nieuwe moet kopen.
 
For what it's worth...

Kom zojuist terug van SeC Tilburg en daar had ik o.a. de vraag gesteld of ze de staat van de eMMC (X100D, mid 2017) wilden uitlezen en aantal cycles delen. Antwoord is helder, dat doen ze niet. Ik zit nog 4000km in de garantie, dus vroeg wat als het net na garantie defect gaat. Dan gaan ze het gesprek aan en kijken of het eerder gemeld is, of er eerder symptomen waren, etc. Als ik kijk hoe ik de afgelopen 6 jaar altijd netjes door SeC Tilburg geholpen ben en nog nooit een euro betaald heb voor onderhoud/garantie-issues, dan heb ik er wel vertrouwen in dat ook dit goed opgelost wordt.

Uiteraard ook gemeld dat er aftermarket oplossingen zijn. Daarop werd gezegd dat ze daar bekend mee zijn en dat ze wel degelijk kunnen zien als er door derden iets vervangen is. Met de opmerking dat het vervangen van de chip toch issues kan veroorzaken voor andere onderdelen en de oplossing ook niet altijd ligt in het vervangen van de chip. Maar goed, tot nu toe is iedere black screen wel weer opgelost door een nieuwe chip, dus in hoeverre dat verhaal op gaat weet ik niet.

Tesla vervangt uitsluitend de gehele MCU, niet alleen de chip. Wat voor mij nieuwe informatie was, is dat het vervangen van de hele MCU bij Tesla nog 'maar' ± 970 euro ex BTW is. Inclusief opnieuw 2 jaar garantie daarop. Eerder gingen bedragen van 3000-3500 euro de ronde dacht ik.

Ik durf het met deze info nog wel aan om te wachten en niet preventief te vervangen en hopelijk houdt ie het lang genoeg uit om meteen een MCU2 upgrade te kunnen doen.

mijn scherm op zwart. Net uit de garantie. Navraag bij sec duiven: Geen garantie of coulance. Reken dus maar niet op coulance na 4001 km
 
Kom zojuist terug van SeC Tilburg en daar had ik o.a. de vraag gesteld of ze de staat van de eMMC (X100D, mid 2017) wilden uitlezen en aantal cycles delen.

Heb je al wel klachten zoals algemene traagheid en super lang durende resets? Als ik jou was zou direct de eerste dag nadat de garantie verloopt de chip laten vervangen. Dat is altijd nog stukken goedkoper dan enige coulance die je toch niet gratis krijgt.
 
Ik heb nog iets langer garantie op mijn 2014 S85 maar vroeg me af of het proces ook te versnellen is zodat de vervanging netjes in mijn garantie valt
Iemand een idee?
Ja, maar dat kost nogal wat werk: Ga heel veel navigeren naar diverse plekken. Wis al die plekken en voer ze dan weer opnieuw in. Alle andere instellingen ook vele male veranderen.. Wordt allemaal in het log weggeschreven (= eMMC). Afijn na 2 weken 24 uur per dag deze acties te maken moet de eMMC wel eerder stuk gaan :p.

Hoe kan jij langer garantie hebben op jou auto? Mijn Model S uit 2015 had die garantie eind 2019 al niet meer.
 
  • Funny
Reactions: Siempie76
Misschien het verschil tussen een nieuwe mcu en een gerepareerde? Neem tenminste aan dat Tesla de mcu ook weer ergens laat opknappen. Meen ergens gelezen te hebben dat deze gerepareerde een tijdje “op” waren en dat je dan een nieuwe moet kopen.
De prijzen die ik een maand geleden kreeg van een SeC waren 1600 voor een refurbished ('gerepareerde') en 2600 voor een nieuwe, beide MCU1.

Dan ben ik maar naar Loek gegaan voor een chip, en hou ik het geld wel op zak voor een nieuwe MCU2.
 
Hallo,
Sinds enkele dagen hier ook zwart scherm. Reset helpt niet. De auto startte de laatste weken inderdaad trager op.
Vermoedelijk hetzelfde eMMC probleem.
Waar in België zou ik het snelst kunnen geholpen worden ? Ik vertrek zaterdag naar het zuiden van Frankrijk.
Ik vrees dat het via Sec Gent lang zal duren of veel zal kosten.
ModelS 85D 08/2015 130.000 km
Ik heb een zwart scherm 2 keren opgelost door de 12V-accu los te koppelen. Daarna startte het systeem normaal.
 
  • Informative
Reactions: Logticom
Ja, maar dat kost nogal wat werk: Ga heel veel navigeren naar diverse plekken. Wis al die plekken en voer ze dan weer opnieuw in. Alle andere instellingen ook vele male veranderen.. Wordt allemaal in het log weggeschreven (= eMMC). Afijn na 2 weken 24 uur per dag deze acties te maken moet de eMMC wel eerder stuk gaan :p.

Hoe kan jij langer garantie hebben op jou auto? Mijn Model S uit 2015 had die garantie eind 2019 al niet meer.

Haha das nogal wat werk inderdaad.... Zeker nu er niet zoveel meer gereden wordt.

Ik heb een tesla pre-owned gekocht met 78k op de teller en daar kreeg je in 2017 nog 4 jaar/80k km garantie op.
 
Wij hebben een pre-owned 2013 Model S 85, 150k nu op de teller. Garantie is net verlopen. Wij hebben op zich geen grote issues gezien. Scherm start altijd snel op. Alleen valt de 3G verbinding sinds enkele maanden geregelt een minuut of zo weg. Dit kan natuurlijk ook zijn omdat 3G inmiddels mindere dekking heeft als voorheen nu alle telco's langzaam van 3G af gaat. Ook zie ik dat de laatste navigatie update nog steeds niet geinstalleerd is terwijl ik 2 pogingen heb gezien dat hij hem probeerde te downloaden. Op de oprit heeft de auto gewoon een stabiele wifi verbinding. Zijn dit kleine signalen dat hint op een versleten eMMC?
 
  • Like
Reactions: Akikiki
Wij hebben een pre-owned 2013 Model S 85, 150k nu op de teller. Garantie is net verlopen. Wij hebben op zich geen grote issues gezien. Scherm start altijd snel op. Alleen valt de 3G verbinding sinds enkele maanden geregelt een minuut of zo weg. Dit kan natuurlijk ook zijn omdat 3G inmiddels mindere dekking heeft als voorheen nu alle telco's langzaam van 3G af gaat. Ook zie ik dat de laatste navigatie update nog steeds niet geinstalleerd is terwijl ik 2 pogingen heb gezien dat hij hem probeerde te downloaden. Op de oprit heeft de auto gewoon een stabiele wifi verbinding. Zijn dit kleine signalen dat hint op een versleten eMMC?
Als het een 2013 model is: Vervangen! Deze gaat vroeg of laat kapot.
 
Net terug van eMMC vervanging bij All Systems Go in Terneuzen.
Model S 2017 met 115k op de teller. Aantal blockdeletes was 2300 (van de 3000).
Had net verleden week dat mijn triptellers niet meer werkten (en dus ook de grafiek van verbruik was geblokkeerd), heb fabrieksinstellingen moeten toepassen om terug werkend te krijgen.
Nieuwe chips zijn 16GB maar nog moderner dan wat er op hun website staat.
Prima service tout court.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Dinsdag ook in mijn wagen nieuwe chip geplaatst. Model s van 2015 met 210 000 km op de teller. Maandag avond bleef centraal scherm plots zwart na reset. Dinsdag ochtend scherm eruit (met de hulp van you tube). Dinsdag avond na bezoek aan All Systems Go in Terneuzen scherm er terug in. Werkt perfect. Prima service voor een behoorlijke prijs.