Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Daar waar het vorige week niet werkte bij mij, werkte vandaag de link ineens wel voor mij. Dus aan al degenen waarbij het formulier niet verscheen vorige week, probeer nu nog eens en hopelijk lukt het nu wel.

Raar was wel dat Tesla aangaf dat ik niet in aanmerking kwam voor een terugbetaling van een herstelling maar ik heb de vraag "Is Uw MCU Niet Door Tesla Gerepareerd?" onterecht met JA beantwoord en facturen bijgevoegd van de herstelling. Afwachten...

Bij mij nog steeds niet, ik wordt doorgestuurd naar:


Het is toch verschrikkelijk.... En bij wie kan ik terecht bij niemand...
 
Bij mij nog steeds niet, ik wordt doorgestuurd naar:


Het is toch verschrikkelijk.... En bij wie kan ik terecht bij niemand...
Bel anders met Tesla. Ik heb goede ervaringen door gewoon even te bellen: 013 799 9525
 
Kreeg zojuist voor de tweede keer een verzoek tot het overhandigen van een betaalbewijs of ik de eMMC heb laten vervangen. Ook maar voor de tweede keer hetzelfde mailtje als reply gestuurd. Wel gek dat de eerste reactie niet is aangekomen.
 
Kreeg zojuist voor de tweede keer een verzoek tot het overhandigen van een betaalbewijs of ik de eMMC heb laten vervangen. Ook maar voor de tweede keer hetzelfde mailtje als reply gestuurd. Wel gek dat de eerste reactie niet is aangekomen.
Exact, ik heb ook nog maar weer eens de factuur van Laadkabelwinkel opgestuurd. Bij een eventuele afwijzing ga ik wel doorvragen naar de motivatie want volgens mij was ook reparatie door derden onderdeel van deze refund actie. En als dat niet voldoende is moeten ze de log maar eens doorzoeken naar al die keren dat mijn snelheid in mijlen werd aangegeven en meer van dat soort vreemde zaken voor de chip vervanging.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Spijtig dat iedereen de kosten voor de alternatieve reparaties niet vergoed krijgen. Ik heb na 4 weken nog niet iets van een reactie vernomen op mijn aanvraag.
Eigenlijk zouden we allemaal aan Tesla moeten meedelen dat als ze geen vergoeding terugbetalen we de eMMC chip dan door hen opnieuw zullen laten vervangen (wat technisch totaal nutteloos is). Als we met genoeg zijn zal hen dit meer kosten dan een kleine vergoeding te betalen.

In Tesla's communicatie naar mij toe staat dat men de eMMC chip sowieso wil vervangen (preventief). Ik vermoed toch dat iedereen met een Tesla tot 2018 deze mail gehad heeft? Hiermee erkennen ze dat het een probleem is met alle geheugenchips. Dat er nooit een probleem werd gemeld met de chip is geen correcte reden om een terugbetaling te weigeren.
 
Ook ik heb de eMMC van mijn Tesla door Loek laten vervangen en de rekening nu ingediend bij Tesla. Heb Tesla voorgesteld om de reparatie kosten niet te vergoeden, maar alsnog de originele Tesla eMMC reparatie uit te voeren. Tesla weigert dit met het argument dat mijn Tesla gerepareerd is met niet OEM onderdelen en daarom nu niet meer voor reparatie door Tesla in aanmerking komt. Ik vind dit een vreemde redenering omdat Tesla tot voor kort beweerde dat er geen eMMC problemen waren. Tesla dwong ons om door te rijden tot het moment dat de MCU helemaal zwart werd en je niet meer kon laden, om dan maar te hopen dat je nog thuis of bij een Tesla service center kon komen. Bovendien werd dan de hele MCU vervangen voor €2800 met dezelfde brakke eMMC en op eigen kosten als de Tesla uit garantie was. Heb gevraagd of de garantie op mijn drive unit en de accu nu ook vervallen is omdat mijn Tesla met niet OEM onderdelen is gerepareerd. Hierop nog geen antwoord mogen ontvangen. Ik zit helemaal niet te wachten op €550 maar wil gewoon alsnog een originele Tesla reparatie nu Tesla eindelijk de eMMC problemen heeft erkent. Tesla dient dan op deze reparatie gewoon weer een redelijke garantie te geven en mijn Tesla is dan weer volledig OEM.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and RuudL
In dezelfde mail staat dat ze dat enkel doen als er issues gedetecteerd worden.
ik heb 175000 km en behalve het internet dat onbruikbaar is, geen problemen.
Inderdaad, preventief laten vervangen bij een 3rd party wordt door Tesla niet geaccepteerd.

Ik heb van het SeC wél een diagnose dat de eMMC defect was, maar heb nooit de mail ontvangen :eek:
 
Tesla logt blijkbaar alles. Het zou niet getuigen van klantvriendelijkheid mochten ze enkel die logs die hen goed uitkomen gebruiken.
Dat klopt niet. De auto houdt een korte log bij, maar als deze log niet wordt opgeslagen naar aanleiding van een expliciete vraag, wordt deze vrolijk overschreven na enkele dagen/weken, afhankelijk van hoe veel je je Tesla gebruikt.

Daarom: als je een panne ervaart, en direct de klantendienst belt (ook in het weekend), dan kan de operator aan de andere kant deze logs al inlezen en toevoegen aan het incident-ticket dat ie aanmaakt, wat later door de SeC behandeld wordt. Wacht je een week, zijn die logs vaak al overschreven, net zoals videobeelden in een dash cam.

In mijn geval ervaarde ik een panne op zondag (zwart scherm), belde ik de klantendienst, die konden de wagen niet bereiken vanop afstand en boekten een afspraak met het SeC in. Ik heb daarna op eigen initiatief de 12V-batterij afgekoppeld en terug aangekoppeld, waarna de MCU terug opstartte. Ik heb toen terug de klantendienst gebeld, dezelfde operator aan de lijn gekregen en die heeft toen wel vanop afstand de auto kunnen bereiken. Hij kon toen geen defect in de logs zien, maar liet het incident open bij de SeC. Enkele dagen later werd ik telefonisch gecontacteerd door het SeC met de melding dat het tóch de eMMC was, en dat ik voor +2K een nieuwe MCU1 kon krijgen of voor minder een refurbished model. Ik heb toen aangegeven dat ik dat bedrag enkel wou geven aan een MCU2, en dat ik even ging nadenken. Heb toen Luuk gecontacteerd en voor een halve K een nieuwe eMMC laten steken. De diagnose was er dus wel in mijn geval.

Ik vermoed dat ik geen mail heb gekregen omdat ik in oktober de MCU1 dan toch heb laten vervangen door een MCU2.
 
Mijn vergoedingsverzoek is ingediend op 8 april. Op 10 mei (ruim later dus dan de beloofde 2-3 weken) kreeg ik het verzoek om 'proof of payment' aan te leveren.

Ik heb een pdf van mijn bankoverschrijving gestuurd. Zul je zien dat ze daar weer moeilijk over gaan doen omdat ik aan Mollie heb betaald. Op de overschrijving staat Naam: Consolepro B.V. h.o.d.n. Laadkabelw via Mollie. Ben benieuwd...