Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand bij Tesla Eindhoven heeft mij toen verteld dat het waarschijnlijk de eMMC was die vervangen moest worden en dat zij dat alleen konden door de MCU te vervangen. Toen was al lang bekend dat derden dit goedkoper deden en hij gaf aan op het forum te zoeken. Het lijkt mij dat ze niet anders kunnen dan vergoeden maar we zullen zien. Rekening, bewijs van betaling en bovenstaande reden is ingediend en nog geen afwijzing ontvangen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Eigenlijk zouden we allemaal aan Tesla moeten meedelen dat als ze geen vergoeding terugbetalen we de eMMC chip dan door hen opnieuw zullen laten vervangen (wat technisch totaal nutteloos is). Als we met genoeg zijn zal hen dit meer kosten dan een kleine vergoeding te betalen.

In Tesla's communicatie naar mij toe staat dat men de eMMC chip sowieso wil vervangen (preventief). Ik vermoed toch dat iedereen met een Tesla tot 2018 deze mail gehad heeft? Hiermee erkennen ze dat het een probleem is met alle geheugenchips. Dat er nooit een probleem werd gemeld met de chip is geen correcte reden om een terugbetaling te weigeren.
Die heb ik idd ook gekregen, ik had hem nog niet laten vervangen. Het is gewoon een fabricagefout.....
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Iemand bij Tesla Eindhoven heeft mij toen verteld dat het waarschijnlijk de eMMC was die vervangen moest worden en dat zij dat alleen konden door de MCU te vervangen. Toen was al lang bekend dat derden dit goedkoper deden en hij gaf aan op het forum te zoeken. Het lijkt mij dat ze niet anders kunnen dan vergoeden maar we zullen zien. Rekening, bewijs van betaling en bovenstaande reden is ingediend en nog geen afwijzing ontvangen.
Ik werd in Eindhoven zelfs geadviseerd om bij derden te gaan kijken omdat t goedkoper zou zijn. Toen ik vertelde dat ik daar vandaan kwam en mijn mcu was overleden, ging Tesla maar aan de slag.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Op het moment heb ik bij tesla een afspraak kunnen maken om de 8gb tegra te laten verwisselen voor een 64gb. Voor mij is dit de beste optie, de mcu1 is bij de vorige eigenaar al eens door tesla vervangen door een exemplaar met 4g. Wel de variant weer met 8gb, ik denk dat mcu2 voor mij geen toegevoegde waarde heeft op dit moment.
Voor de andere hier, je kunt tesla dus benaderen om de vervanging kostenloos en preventief te laten doen.
Screenshot_20210531-204718_Adobe Acrobat.jpg
 
Inmiddels de reactie binnen van Tesla met de onderbouwing. Het lijkt erop dat de deur weer op een kier staat. @LuckyLuke wordt vooralsnog niet gezien als garage, maar onlinestore. Dat klopt ergens ook wel, maar aangezien meerdere hier die reparatie bij Loek hebben laten uitvoeren, moeten we een manier vinden om aan te tonen dat Loek een 'technician' is.
"Proof of payment" zat wel bij mijn eerste aanvraag, maar daar zal overheen gekeken zijn. De betaling is uiteraard eenvoudig aan te tonen.
"Issues" had ik uiteraard ook, maar in zekere zin was de reparatie preventief, omdat ik geen zin had om af te wachten wanneer het ding de geest zou geven.
Hierbij de reactie:

1623157730064.png
 
Ik heb het bedrag ook ontvangen.

Ik had enkel aangegeven dat ik bij de mobile service interventie bij de ccs upgrade dat ik de technicus gevraagd had de status van mijn emmc chip uit te lezen wegens wekelijks reeds tweemaal vastlopen en resetten. Antwoord was dat hij dat niet kon, enkel in een service centre en de vervanging valt niet onder garantie omdat hele scherm vervangen wordt. Door die info heb ik de chip preventief goedkoper laten vervangen.
 
  • Like
Reactions: Gsteen
Ik heb mijn kosten die ik gemaakt heb bij @LuckyLuke voor de vervanging van de eMMC volledig vergoed gekregen.
Mis ik iets?
Heel veel leden hebben de bon van Loek ingestuurd en dat was allemaal afgewezen.
Nu lees ik dat er toch mensen zijn die de vergoeding wel ontvangen (hebben).
Hoe zit dat nu? Wanneer wordt er wel vergoed en wanneer niet?
Ik had ook mijn originele ‘Loek’ factuur gestuurd en dat werd afgewezen.
 
Mis ik iets?
Heel veel leden hebben de bon van Loek ingestuurd en dat was allemaal afgewezen.
Nu lees ik dat er toch mensen zijn die de vergoeding wel ontvangen (hebben).
Hoe zit dat nu? Wanneer wordt er wel vergoed en wanneer niet?
Ik had ook mijn originele ‘Loek’ factuur gestuurd en dat werd afgewezen.
Ik heb wel alle vragen uitgebreid beantwoord die gesteld werden in de mail door o.a. te verwijzen naar mijn berichten in dit draadje en uitgelegd dat Loek met een betaal provider werkt.
Fijne berichten! Ik neem aan dat jullie vóóraf, dus vóór de vervanging, klachten over de MCU gemeld en geregistreerd hadden bij Tesla?
Ja, dit heb ik wel eens vermeld bij het SeC in Zaventem. Waarschijnlijk zit dat nog in mijn dossier.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: RuudL and Maarten
Ik heb wel alle vragen uitgebreid beantwoord die gesteld werden in de mail door o.a. te verwijzen naar mijn berichten in dit draadje en uitgelegd dat Loek met een betaal provider werkt.

Ja, dit heb ik wel eens vermeld bij het SeC in Zaventem. Waarschijnlijk zit dat nog in mijn dossier.
Dank @simonsmidt.

Dan hoop ik dat Laadkabelwinkel nu in hun systeem staat als ‘officiële dealer’.
Ik heb vanmiddag mijn verweer teruggestuurd naar Tesla, incl. bonnen, bewijs, etc.
Ik wacht het weer af.