Ik heb na de afwijzing nog geen reactie gestuurd naar Tesla. Wellicht helpt het om de mailwisseling hier te delen (als je dat wil natuurlijk, anders wellicht in een PB) dan zouden anderen er naar kunnen verwijzen en alvast de vragen naar Tesla te beantwoorden. Ik heb enkel een afwijzing ontvangen en geen verzoek tot additionele informatie vanuit Tesla. Dank alvast!
From: simon
Sent: 21 April 2021 14:07
To: 'eMMCRefund_EMEA' <
[email protected]>
Subject: RE: 8GB eMMC recall [refid:CI00275...]
Hi Monika,
There was indeed already something wrong with the MCU at the time; the usual issues of black screens, long startups, no sounds anymore, etc.
You can see that in the Tesla Motors Club forum where I posted about my issue:
De hele unit moet nu vervangen worden a 2-2500 euro. Dat komt overeen met de prijs die ik gekregen heb bij het SeC Zaventem.
teslamotorsclub.com
Niet helemaal waar. Mijn S uit 2013 heeft de LTE upgrade en niet de externe SIM houder :) Wel al een tijdje mijn 64GB eMMC en de auto is echt een heel stuk betrouwbaarder/stabieler geworden. Nog wel een akkefietje met mijn VPN certificaten (app kapot), maar dat is een ander verhaal. heb je die...
teslamotorsclub.com
Niet helemaal waar. Mijn S uit 2013 heeft de LTE upgrade en niet de externe SIM houder :) Wel al een tijdje mijn 64GB eMMC en de auto is echt een heel stuk betrouwbaarder/stabieler geworden. Nog wel een akkefietje met mijn VPN certificaten (app kapot), maar dat is een ander verhaal. heb je die...
teslamotorsclub.com
that made me decide to get it replaced proactively.
The appointment was on the 11th December 2019 in Eindhoven, as can be seen on the bill. As I was not the first customer with this issue at Laadkabelwinkel, they had many replacement parts in store. So, I did not order it myself.
Proof of payment of the bill is attached, not directly to Laadkabelwinkel but via its pay-provider Mollie. See attached mail exchange with Laadkabelwinkel.
Regards,
Simon
From: eMMCRefund_EMEA <
[email protected]>
Sent: 21 April 2021 10:48
To:
[email protected]
Subject: 8GB eMMC recall [refid:CI00275...]
Good morning Mr. Smidt,
According to the documents which you have sent to us it seems that the eMMC was replaced proactively. Could you please let us know if that was the case or there was something wrong with the car at that time? Also since the invoice is from online store did you have any appointment with them or the parts were shipped to you?
Could you provide us proof of payment? On the invoice itself there is no information that it was paid.
Please contacts us if you will have any further question.
Kind Regards,
Monika |Advanced Vehicle Support Specialist
Tesla Support EMEA