Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb wel alle vragen uitgebreid beantwoord die gesteld werden in de mail door o.a. te verwijzen naar mijn berichten in dit draadje en uitgelegd dat Loek met een betaal provider werkt.

Ja, dit heb ik wel eens vermeld bij het SeC in Zaventem. Waarschijnlijk zit dat nog in mijn dossier.
Ik heb na de afwijzing nog geen reactie gestuurd naar Tesla. Wellicht helpt het om de mailwisseling hier te delen (als je dat wil natuurlijk, anders wellicht in een PB) dan zouden anderen er naar kunnen verwijzen en alvast de vragen naar Tesla te beantwoorden. Ik heb enkel een afwijzing ontvangen en geen verzoek tot additionele informatie vanuit Tesla. Dank alvast!
 
  • Like
Reactions: RuudL
Mcu1 vervangen eind 2019 voor +/-2000€ buiten garantie. Bij terugroep kreeg ik eerst dat ik dus niet in aanmerking kwam. Dan formulier opnieuw ingevuld met 3de partij herstelling aangeduid en dus idd mijn Tesla factuur geattacheerd. Mail gisteren avond met bevestiging dat ik zou terugbetaald zijn binnen 3-4 weken ... en eigenlijk geld al op rekening. Top.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb na de afwijzing nog geen reactie gestuurd naar Tesla. Wellicht helpt het om de mailwisseling hier te delen (als je dat wil natuurlijk, anders wellicht in een PB) dan zouden anderen er naar kunnen verwijzen en alvast de vragen naar Tesla te beantwoorden. Ik heb enkel een afwijzing ontvangen en geen verzoek tot additionele informatie vanuit Tesla. Dank alvast!
From: simon
Sent: 21 April 2021 14:07
To: 'eMMCRefund_EMEA' <[email protected]>
Subject: RE: 8GB eMMC recall [refid:CI00275...]


Hi Monika,

There was indeed already something wrong with the MCU at the time; the usual issues of black screens, long startups, no sounds anymore, etc.

You can see that in the Tesla Motors Club forum where I posted about my issue:




that made me decide to get it replaced proactively.

The appointment was on the 11th December 2019 in Eindhoven, as can be seen on the bill. As I was not the first customer with this issue at Laadkabelwinkel, they had many replacement parts in store. So, I did not order it myself.

Proof of payment of the bill is attached, not directly to Laadkabelwinkel but via its pay-provider Mollie. See attached mail exchange with Laadkabelwinkel.


Regards,


Simon

From: eMMCRefund_EMEA <[email protected]>
Sent: 21 April 2021 10:48
To: [email protected]
Subject: 8GB eMMC recall [refid:CI00275...]

Good morning Mr. Smidt,


According to the documents which you have sent to us it seems that the eMMC was replaced proactively. Could you please let us know if that was the case or there was something wrong with the car at that time? Also since the invoice is from online store did you have any appointment with them or the parts were shipped to you?

Could you provide us proof of payment? On the invoice itself there is no information that it was paid.

Please contacts us if you will have any further question.

Kind Regards,

Monika |Advanced Vehicle Support Specialist

Tesla Support EMEA
 
Ik kreeg afgelopen week een email met de vraag, kopie van het bankafschrift aan de betaling aan Loek van Tesla.
Laat even weten of je alsnog je geld terugkrijgt. Bij mij was Laadkabelwinkel afgewezen. Ik heb inmiddels een week of 3 geleden gevraagd of ze alsnog even opnieuw willen kijken omdat meerdere mensen wel de vergoeding kregen bij de reparatie door Loek. Niets meer van gehoord helaas.
 
I love the smell of reimbursement in the morning.
 

Attachments

  • 9D786870-B29D-4CAC-B406-A6123A710F3C.jpeg
    9D786870-B29D-4CAC-B406-A6123A710F3C.jpeg
    122.9 KB · Views: 48
Laat even weten of je alsnog je geld terugkrijgt. Bij mij was Laadkabelwinkel afgewezen. Ik heb inmiddels een week of 3 geleden gevraagd of ze alsnog even opnieuw willen kijken omdat meerdere mensen wel de vergoeding kregen bij de reparatie door Loek. Niets meer van gehoord helaas.
Mijn terugbetaling is ook van laadkabelwinkel. Daar kan dus het verschil niet in zitten.
 
  • Like
Reactions: RuudL and jpvdheijn
krijg ook 330 euro terug voor de upgrade naar een MCU2. Mooi geregeld

Hoe heb je dat verwoord in je aanvraag? Ik heb ook de aanvraag ingestoken met de MCU2 upgrade.
Voor deze upgrade had ik al klachten met de MCU1 welke ook verschijnselen vertoonden van een slecht wordende eMMC. Toch word bij mij de aanvraag afgekeurd.
 
Hoe heb je dat verwoord in je aanvraag? Ik heb ook de aanvraag ingestoken met de MCU2 upgrade.
Voor deze upgrade had ik al klachten met de MCU1 welke ook verschijnselen vertoonden van een slecht wordende eMMC. Toch word bij mij de aanvraag afgekeurd.
Aangeven dat je door een Tesla medewerker bent gewezen op een goedkoper alternatief. En dat toen al precies bekend was dat de mcu vervangen niet noodzakelijk was.
 
Aangeven dat je door een Tesla medewerker bent gewezen op een goedkoper alternatief. En dat toen al precies bekend was dat de mcu vervangen niet noodzakelijk was.

Bedankt. Ik ga het nog eens een kans geven. Wel grappig dat ik dezelfde naam voorbij zie komen: Monika. Volgens mij is zij de enige die deze cases afhandelt.