Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zaterdag het verzoek voor de vergoeding ingediend.
Vandaag de weigering, ook bij mij zonder enige vorm van uitleg.
De auto heb ik bij vorig jaar Laadkabel laten aanpassen zoals vele hier, om problemen voor te zijn.
Hij had meer dan 200.000 km op de teller, dus de gewone garantie was verlopen.
Ik neem aan dat ik het geld niet meer ga krijgen?
 
Ik heb zaterdag het verzoek voor de vergoeding ingediend.
Vandaag de weigering, ook bij mij zonder enige vorm van uitleg.
De auto heb ik bij vorig jaar Laadkabel laten aanpassen zoals vele hier, om problemen voor te zijn.
Hij had meer dan 200.000 km op de teller, dus de gewone garantie was verlopen.
Ik neem aan dat ik het geld niet meer ga krijgen?
Was er ooit geen deadline gesteld bij het indienen van de aanvraag?
Gewoon een reply sturen en schrijven dat andere ook een vergoeding hebben gekregen van de nota van Laadkabelwinkel.
Heb ik ook gedaan nadat hij werd afgewezen en kreeg toen antwoord dat het nu wel vergoed gaat worden.
Nu nog wachten wanneer ze het gaan uitbetalen. Mailtje twee weken geleden gehad dat ze het doorsturen naar de financiële afdeling, daarna stil gebleven.
 
Was er ooit geen deadline gesteld bij het indienen van de aanvraag?
Gewoon een reply sturen en schrijven dat andere ook een vergoeding hebben gekregen van de nota van Laadkabelwinkel.
Heb ik ook gedaan nadat hij werd afgewezen en kreeg toen antwoord dat het nu wel vergoed gaat worden.
Nu nog wachten wanneer ze het gaan uitbetalen. Mailtje twee weken geleden gehad dat ze het doorsturen naar de financiële afdeling, daarna stil gebleven.
Ok, er is dus nog hoop voor me. Dan ga ik dat doen, kijken wat ze zeggen. Ik zie in ieder geval nergens meer staan dat het tot 180.000 km is, dat was bij de email die ik ooit kreeg wel het geval. Vandaar dat ik dacht dat het geen zin had om die vergoeding te vragen, tot ik hier wat anders las. Een tweede email erover heb ik ook nooit gehad. Behalve nu die afwijzing.
 
Zijn er hier nog personen, die net zoals ik nog steeds wachten op een antwoord van Tesla ivm de eMMC-refund. Bij mij heb ik de volledige MCU laten vervangen bij Tesla in de zomer van 2019 toen de eMMC het begaf.

Ik heb mijn aanvraag ingediend op 17 april 2021 en wacht momenteel nog steeds op antwoord/terugbetaling na meer dan 4 maanden...

Zijn er nog personen in deze situatie?
En als jullie e-mails/replies sturen is dat dan op het email-adres waarvan ik de bevestiging van mijn vergoedingsverzoek heb ingediend?

[email protected]

 
Zijn er hier nog personen, die net zoals ik nog steeds wachten op een antwoord van Tesla ivm de eMMC-refund. Bij mij heb ik de volledige MCU laten vervangen bij Tesla in de zomer van 2019 toen de eMMC het begaf.

Ik heb mijn aanvraag ingediend op 17 april 2021 en wacht momenteel nog steeds op antwoord/terugbetaling na meer dan 4 maanden...

Zijn er nog personen in deze situatie?
En als jullie e-mails/replies sturen is dat dan op het email-adres waarvan ik de bevestiging van mijn vergoedingsverzoek heb ingediend?

[email protected]

Ik heb vorige week een email gestuurd waarin ik aangaf het er niet mee eens te zijn dat het afgewezen was. Die afwijzing kreeg ik snel, maar op die tweede email van vorige week totaal geen antwoord meer gehad. Dus niet dat ze het hadden ontvangen, niet dat het goedgekeurd was, geen afwijzing, enz. Ook geen geld, maar dat zal ook niet zo snel gaan denk ik.
En inderdaad naar dat email adres. Ik moest op die afwijzing reageren, en dat heb ik gedaan.
Doodse stilte nu.
 
Zijn er hier nog personen, die net zoals ik nog steeds wachten op een antwoord van Tesla ivm de eMMC-refund. Bij mij heb ik de volledige MCU laten vervangen bij Tesla in de zomer van 2019 toen de eMMC het begaf.

Ik heb mijn aanvraag ingediend op 17 april 2021 en wacht momenteel nog steeds op antwoord/terugbetaling na meer dan 4 maanden...

Zijn er nog personen in deze situatie?
En als jullie e-mails/replies sturen is dat dan op het email-adres waarvan ik de bevestiging van mijn vergoedingsverzoek heb ingediend?

[email protected]

Ik heb in het begin ook een afwijzing gehad (met de bon van Laadkabelwinkel) en heb geantwoord aan dat e-mailadres. Korte tijd later een reply ontvangen dat ze toch gingen vergoeden. Geen concreet bedrag wat ze gingen vergoeden maar alleen dat het akkoord ws en dat ze (Monika) het ging doorsturen naar de financiële afdeling. Na twee weken gevraagd hoe het zat. Geen antwoord. Na een maand weer gevraagd hoe het zat, tot op heden geen antwoord.
Alles gecommuniceerd met datzelfde emmcrefund_emea mailadres.
Misschien is die afdeling ook met vakantie en komt er binnenkort weer schot in.
 
Ik heb in het begin ook een afwijzing gehad (met de bon van Laadkabelwinkel) en heb geantwoord aan dat e-mailadres. Korte tijd later een reply ontvangen dat ze toch gingen vergoeden. Geen concreet bedrag wat ze gingen vergoeden maar alleen dat het akkoord ws en dat ze (Monika) het ging doorsturen naar de financiële afdeling. Na twee weken gevraagd hoe het zat. Geen antwoord. Na een maand weer gevraagd hoe het zat, tot op heden geen antwoord.
Alles gecommuniceerd met datzelfde emmcrefund_emea mailadres.
Misschien is die afdeling ook met vakantie en komt er binnenkort weer schot in.
Heb alleen initieel op 18-04 een bevestiging van ontvangst gehad. Recentelijk nog maar eens gevraagd wat de status is.
 
Na bevestiging op 19/04/2021 van mijn verzoek tot vergoeding van de MCU (door Tesla zelf uitgevoerd in juni 2020) heb ik vandaag de terugbetaling ontvangen.
Idem hier :). Terugbetaling van het volledige bedrag van de vervanging van de MCU bij Tesla stond vandaag op de rekening en een mail dat het binnen 3-4 weken op de rekening zal staan.
 
Last edited:
Benaderd Tesla proactief om de MCU te vervangen? Of vervangen ze pas op het moment dat er problemen ontstaan?
Niet voor de MCU dacht ik (is ook geen recall). Zouden ze wel doen voor de eMMC, volgens de mail die we kregen (je moest zelf geen actie ondernemen). Ik heb wel nog niemand gehoord die gecontacteerd werd.
Die van mij is vervangen in overleg met een ranger die kwam voor het slot van de trunk. Hij heeft de afspraak ingepland. 2 maand na de vervanging van de eMMC heb ik dan toch de MCU laten upgraden. EMMC upgrade gaf weinig verbetering.
Tesla zou je de keuze moeten geven bij eMMC vervanging om meteen de MCU te vervanging, met de eMMC recall kosten afgetrokken van de prijs. 1200€ ipv 1500. Nu is mijn dashboard 2 keer open gemoeten.
 
Niet voor de MCU dacht ik (is ook geen recall). Zouden ze wel doen voor de eMMC, volgens de mail die we kregen (je moest zelf geen actie ondernemen). Ik heb wel nog niemand gehoord die gecontacteerd werd.
Die van mij is vervangen in overleg met een ranger die kwam voor het slot van de trunk. Hij heeft de afspraak ingepland. 2 maand na de vervanging van de eMMC heb ik dan toch de MCU laten upgraden. EMMC upgrade gaf weinig verbetering.
Tesla zou je de keuze moeten geven bij eMMC vervanging om meteen de MCU te vervanging, met de eMMC recall kosten afgetrokken van de prijs. 1200€ ipv 1500. Nu is mijn dashboard 2 keer open gemoeten.
Ja, ze zouden je de keuze moeten geven.
Wat mij betreft zetten ze er nu die MCU2 in, en trekken ze de kosten die ik al gemaakt heb er van af, dus 500 euro in dit geval.
Voor 1000 wil ik best dat ding laten vervangen, want hij is nu eigenlijk alleen te gebruiken voor navigatie, spelletjes en om menu's in te stellen.
Internet is totaal niet te doen.
Maar dat is wensdenken, zal wel niet gebeuren op korte termijn.
Ben al blij als ik het geld terugkrijg. Dan kan ik daarna misschien alsnog die MCU laten vervangen.
 
Internet is totaal niet te doen.
Internet op de MCU2 werkt ook niet. Zodra de auto aan het rijden is, wordt de download snelheid en/of resources van de browser dusdanig verlaagd dat deze onbruikbaar wordt.

Ook de intune radio is bij wegrijden of grensovergang minuten offline. Hoop dat ze de radiomodule nog eens met korting gaan aanbieden. 500 euro koop je 3 Alpine radio voor. Belachelijk prijs voor een module van een paar euro's.
 
  • Like
Reactions: Maurice1