Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Internet op de MCU2 werkt ook niet. Zodra de auto aan het rijden is, wordt de download snelheid en/of resources van de browser dusdanig verlaagd dat deze onbruikbaar wordt.

Ook de intune radio is bij wegrijden of grensovergang minuten offline.
Internet werkt bij mij wel redelijk goed. Ik heb wel de FM/DAB tuner er bij genomen.
Wellicht wordt jouw internetconnectie volledig ingenomen door de internetradio. Daar kan Tesla niet veel aan doen.
Dat de radio even tijd nodig heeft om te verbinden bij instappen of grensovergang is ook eigen aan 4G. Heb je met je telefoon ook. Het is wel veel verbeterd bij vroeger. Ik heb in Maastricht eens een dag en een nacht nodig gehad om de verbinding terug te krijgen.
 
Internet op de MCU2 werkt ook niet. Zodra de auto aan het rijden is, wordt de download snelheid en/of resources van de browser dusdanig verlaagd dat deze onbruikbaar wordt.

Ook de intune radio is bij wegrijden of grensovergang minuten offline. Hoop dat ze de radiomodule nog eens met korting gaan aanbieden. 500 euro koop je 3 Alpine radio voor. Belachelijk prijs voor een module van een paar euro's.
Bij die 500 euro zit ook de arbeid, en dat is volgens mij het merendeel van de prijs. Tuner zit op een vervelende plek onder het dashboard ingebouwd.
 
Internet werkt bij mij wel redelijk goed. Ik heb wel de FM/DAB tuner er bij genomen.
Wellicht wordt jouw internetconnectie volledig ingenomen door de internetradio. Daar kan Tesla niet veel aan doen.
Dat de radio even tijd nodig heeft om te verbinden bij instappen of grensovergang is ook eigen aan 4G. Heb je met je telefoon ook. Het is wel veel verbeterd bij vroeger. Ik heb in Maastricht eens een dag en een nacht nodig gehad om de verbinding terug te krijgen.
Geen idee. Jij zit in België. Andere provider misschien? Ik heb helemaal niet problemen met mijn telefoon op 4g. Gewoon 50-80Mbit download. Kan me niet voorstellen dat de auto wel netflix kan laten zien, maar niet een simpele website. Het zou me niets verbazen dat je niet direct naar internet gaat, maar juist via servers van Tesla. En als die druk zijn, is je performance ruk. En Netflix en andere vertrouwde sites gaan wel direct, dus blijven snel.

Ergo: MCU2 lost een klein gedeelte van de defecten/performance van MCU1/eMMC op, maar is verre van perfect. Radio wordt er niet beter op, nog steeds witte schermen ipv het laadscherm, Sentry kijkscherm doet het vaak ook niet. Ik vraag me af waarom er zoveel verschil zit in de beleving van de auto. Zouden er componenten zijn, zoals bijvoorbeeld de 4G module of antennes, die half-defect zijn waardoor je allemaal vage problemen hebt die Tesla niet kan vinden?
 
Internet op de MCU2 werkt ook niet. Zodra de auto aan het rijden is, wordt de download snelheid en/of resources van de browser dusdanig verlaagd dat deze onbruikbaar wordt.

Ook als je stilstaat :) alles was sneller in mijn S met de oude UI zonder borders en kaart op de achtergrond.

Laad al helemaal niet een website als Windy as forecasted op je Tesla. Grote kans dat je browser totaal niet meer wil openen en je een MCU reset moet uitvoeren om een "werkende" browser te krijgen.
 
Ook als je stilstaat :) alles was sneller in mijn S met de oude UI zonder borders en kaart op de achtergrond.

Laad al helemaal niet een website als Windy as forecasted op je Tesla. Grote kans dat je browser totaal niet meer wil openen en je een MCU reset moet uitvoeren om een "werkende" browser te krijgen.
Kortom, ik kan beter het huidige scherm laten zitten? Dat was niet geheel wat ik had verwacht. Een nieuwe MCU klinkt leuk, tot je er kennelijk echt mee aan de gang gaat. Nu nog het geld terug van Tesla. Nog steeds niets gehoord over een toewijzing ( alleen dus die eerste afwijzing ), en geen geld gezien. Toch wel slecht eigenlijk als ik eerlijk ben.
 
Kortom, ik kan beter het huidige scherm laten zitten? Dat was niet geheel wat ik had verwacht. Een nieuwe MCU klinkt leuk, tot je er kennelijk echt mee aan de gang gaat. Nu nog het geld terug van Tesla. Nog steeds niets gehoord over een toewijzing ( alleen dus die eerste afwijzing ), en geen geld gezien. Toch wel slecht eigenlijk als ik eerlijk ben.
Ik heb de keus gemaakt om mijn al vervangen mcu1 te laten updaten met het nieuwe tegra bord. internetten via het scherm doe ik niet en het kijken van filmpjes is voor mij bijzaak. Als ik een tijd in de auto heb gezeten strek ik liever de benen en een bak koffie dan netflix of youtube. Daarnaast woon ik bij de belgische grens en gaat mijn dagelijkse commute via belgie weer naar nederland. Ik gebruik dan de FM radio omdat het omschakelen van netwerken toch wat langer duurt. Normaal gebruik ik de internet radio maar niet als ik naar het werk ga. Het zou dan een vrij kostbare update worden voor de functionaliteit. Als het scherm het echt begeeft dan ga ik over.
 
Kortom, ik kan beter het huidige scherm laten zitten? Dat was niet geheel wat ik had verwacht. Een nieuwe MCU klinkt leuk, tot je er kennelijk echt mee aan de gang gaat. Nu nog het geld terug van Tesla. Nog steeds niets gehoord over een toewijzing ( alleen dus die eerste afwijzing ), en geen geld gezien. Toch wel slecht eigenlijk als ik eerlijk ben.
Mijn upgrade is een succes. Maar ik heb ook de FM/DAB laten toevoegen (cadeautje voor zijn 5e verjaardag). Probeer eens muziek vanaf je telefoon af te spelen (niet als homespot, maar via bluetooth naar de speakers van de wagen) en de bandbreedte van 4G volledig voor de wagen ter beschikking te houden. Denk dat 4G hier de bottleneck is (zeker als je muziek streamt).
 
Ook als je stilstaat :) alles was sneller in mijn S met de oude UI zonder borders en kaart op de achtergrond.

Laad al helemaal niet een website als Windy as forecasted op je Tesla. Grote kans dat je browser totaal niet meer wil openen en je een MCU reset moet uitvoeren om een "werkende" browser te krijgen.
Windy werkt op mijn MCU2 hoor 😬
 
Windy werkt op mijn MCU2 hoor 😬

Maar niet altijd.... inladen gaat hier echt traag met MCU2 en vaak zoals gezegd niet.

Kortom, ik kan beter het huidige scherm laten zitten? Dat was niet geheel wat ik had verwacht. Een nieuwe MCU klinkt leuk, tot je er kennelijk echt mee aan de gang gaat.

MCU2 upgrade zou ik nog steeds wel overwegen maar de browser blijft echt totaal ruk. Voor alle andere functies werkt het gewoon allemaal stukken soepeler maar niet perfect.
 
Maar niet altijd.... inladen gaat hier echt traag met MCU2 en vaak zoals gezegd niet.
Ik kan niet zeggen dat ik de website vaak gebruik, maar in mijn MCU2 laadde ie moeiteloos en bleef ie werken.
MCU2 upgrade zou ik nog steeds wel overwegen maar de browser blijft echt totaal ruk. Voor alle andere functies werkt het gewoon allemaal stukken soepeler maar niet perfect.
In de praktijk rij ik met een iPad houder naast het grote scherm, waar ik mijn "commisses" op doe. Met mijn Apple ecosysteem waar favorieten en historiek mee gesynchroniseerd worden, is een extra browser buiten dat ecosysteem om niet zo interessant.
 
Hey duurde even. Maar uiteindelijk toch vergoeding
F832007D-C448-43E4-9CED-4F9367C7FB69.jpg
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb afgelopen maandag mijn Tegra bord vervangen gehad door Tesla (de service verliep dit keer een keer vlekkeloos). Nodig was het het niet, ik had het emmc al een keer door een 16Gb versie laten vervangen door Luuk, maar toch deed mijn MCU soms raar. Heb dus geen vergoeding aangevraagd maar gewoon een nieuw bordje laten monteren. Er stond ook een nieuwe simkaart op de factuur, daardoor had ik de hoop dat ik nu ook 4G zou hebben, maar dat blijkt helaas niet het geval (zit stiekum nog een klein beetje te twijfelen of ze wel echt iets vervangen hebben :) )
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb afgelopen maandag mijn Tegra bord vervangen gehad door Tesla (de service verliep dit keer een keer vlekkeloos). Nodig was het het niet, ik had het emmc al een keer door een 16Gb versie laten vervangen door Luuk, maar toch deed mijn MCU soms raar. Heb dus geen vergoeding aangevraagd maar gewoon een nieuw bordje laten monteren. Er stond ook een nieuwe simkaart op de factuur, daardoor had ik de hoop dat ik nu ook 4G zou hebben, maar dat blijkt helaas niet het geval (zit stiekum nog een klein beetje te twijfelen of ze wel echt iets vervangen hebben :) )
Waarom niet gelijk MCU2?
 
Ik zag daar de voordelen niet van in. Ik heb geen navigatie, dus die middenconsole wordt vrijwel alleen gebruikt voor spotify en dat doet hij prima.. Verder raak ik het scherm nooit aan. Het zou alleen leuk zijn als ik nog een aantal jaar mobiele verbinding zou blijven houden.
Hoeveel kost een nieuw Tegra bord dan bij Tesla? De MCU2 kost 1550 euro en kan mogelijk interessant zijn geweest. Eind volgende maand wordt de MCU2 in mijn auto geplaatst.