Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog steeds geen reactie van tesla. Bevalt me totaal niet, dat zwijgen. Dus misschien dat ik ook zoiets moet gaan doen. Eigenlijk totaal zinloos, eerst zelf die chip laten vervangen, en dan daarna het board. Maar om het gewoon over mijn kant te laten gaan is een brug te ver. Die chip is gewoon fout, en de manier waarop er mee omgegaan wordt is niet zoals het zou moeten. ( om het dan maar netjes te zeggen ).
 
Ik heb nog steeds geen reactie van tesla. Bevalt me totaal niet, dat zwijgen. Dus misschien dat ik ook zoiets moet gaan doen. Eigenlijk totaal zinloos, eerst zelf die chip laten vervangen, en dan daarna het board. Maar om het gewoon over mijn kant te laten gaan is een brug te ver. Die chip is gewoon fout, en de manier waarop er mee omgegaan wordt is niet zoals het zou moeten. ( om het dan maar netjes te zeggen ).
Hoe heeft u tesla benaderd? Ik heb eerst deftig een email gestuurd naar mijn service advisor. Die heeft toen een afspraak in het systeem gemaakt nadat het onderdeel binnen was. Ik heb niet te klagen over tesla service w00t w00t
 
Hoe heeft u tesla benaderd? Ik heb eerst deftig een email gestuurd naar mijn service advisor. Die heeft toen een afspraak in het systeem gemaakt nadat het onderdeel binnen was. Ik heb niet te klagen over tesla service w00t w00t
Ik heb eerst een aantal maanden geleden een email gestuurd via die terugroepactie ( waarbij er in eerste instantie stond dat het alleen voor < 180.000 km auto's zou gelden, en de mijne is daar boven, pas toen ik hier zag dat het nu kennelijk anders is reageerde ik er op ).
Daarop een afwijzing ontvangen, net als sommige anderen hier.
Vervolgens een email gestuurd dat ik het er niet mee eens was, dat er problemen waren bij mij en de vorige eigenaar.
En dat er ook anderen waren hier die wel de vergoeding hadden gekregen.
Maar dus totale stilte verder van de kant van tesla.
Ook geen ontvangstbevestiging, die ik wel de eerste keer kreeg.
Netjes van tesla? Nee.
 
Ik heb eerst een aantal maanden geleden een email gestuurd via die terugroepactie ( waarbij er in eerste instantie stond dat het alleen voor < 180.000 km auto's zou gelden, en de mijne is daar boven, pas toen ik hier zag dat het nu kennelijk anders is reageerde ik er op ).
Daarop een afwijzing ontvangen, net als sommige anderen hier.
Vervolgens een email gestuurd dat ik het er niet mee eens was, dat er problemen waren bij mij en de vorige eigenaar.
En dat er ook anderen waren hier die wel de vergoeding hadden gekregen.
Maar dus totale stilte verder van de kant van tesla.
Ook geen ontvangstbevestiging, die ik wel de eerste keer kreeg.
Netjes van tesla? Nee.
Ik zou de geschiedenis even vergeten. Stuur een nieuwe mail naar uw service advisor om het tegra bord te vervangen. De voorwaarde zijn nu anders. Of probeer een andere sec als dat helpt.
 
Ik heb maar eens een email gestuurd met de vraag of ze die wel ontvangen hebben, omdat ik nog niets heb gehoord. Een service advisor heb ik verder niet, auto is tweedehands gekocht.
mijn advies... bellen, gewoon bellen met SUC, situatie uitleggen, vin bij de hand houden natuurlijk en gelijk wordt dan een afspraak gemaakt. Heel oldschool maar echt.. bellen gaat sneller dan mailen
 
mijn advies... bellen, gewoon bellen met SUC, situatie uitleggen, vin bij de hand houden natuurlijk en gelijk wordt dan een afspraak gemaakt. Heel oldschool maar echt.. bellen gaat sneller dan mailen
Ik hoef voorlopig dat board niet vervangen te hebben. Vergoeding voor het vervangen van die chip is voldoende voor mij. Maar als ze echt nergens op blijven reageren, dan zal dat wel het resultaat zijn. Zonde natuurlijk, nergens voor nodig. Ze hebben overigens nog steeds niet laten weten dat ze mijn email ontvangen hebben.
 
Vanaf 31 maart 2022 stopt KPN definitief met 3g.
Ik neem het risico een domme vraag te stellen: zitten wij op dat netwerk? En zoniet, wanneer stopt onze provider of lift die mee op het KPN netwerk?
 
De mijne ( 2014 ) zat op 3G. Maar die heb ik meteen op 4G overgezet toen de eMMC werd vervangen.
Zit me net af te vragen wat tesla gaat doen, die heeft dus straks wellicht geen toegang meer tot de auto?
Tenzij ze naar een andere provider over gaan die nog wel op 3G zit natuurlijk.
 
Vandaag de tweede afwijzing ontvangen voor vergoeding van de eMMC-vervanging door Loek. Ik heb destijds zelf het tegra-bordje eruit geschroefd en opgestuurd. Dat blijkt nu voor Tesla reden te zijn om vergoeding af te wijzen. Heel merkwaardig dit. Ik krijg haast de neiging om alsnog de reparatie (nogmaals) door Tesla uit te laten voeren.
 
Vandaag de tweede afwijzing ontvangen voor vergoeding van de eMMC-vervanging door Loek. Ik heb destijds zelf het tegra-bordje eruit geschroefd en opgestuurd. Dat blijkt nu voor Tesla reden te zijn om vergoeding af te wijzen. Heel merkwaardig dit. Ik krijg haast de neiging om alsnog de reparatie (nogmaals) door Tesla uit te laten voeren.
Dat is een goed plan.
Wanneer er in de toekomst ooit klachten komen over het functioneren van je MCU moet Tesla de eMMC recall sowieso uitvoeren. Anders kunnen/mogen ze geen andere aanpassingen doen. Bij mij speelde dit bij het vervangen van het SD-kaartje van de navigatie. Wat toen uiteindelijk niet gebeurde omdat er geen eMMC recall onderdelen beschikbaar waren. (Ik heb toen het hele zwikkie maar door Loek laten doen.)
 
Afgelopen week de vergoeding van Tesla ontvangen. Ik had het eerlijk gezegd niet meer verwacht na 2 eerdere afwijzingen door 'Monica'...

Mijn timeline is: Datum van indienen 8 maart, eerste afwijzing op 10 mei (geen betalingsbewijs). Extra informatie gestuurd op 10 mei, en een tweede afwijzing op 21 juli (laadkabelwinkel = online shop etc.). Nog meer informatie opgestuurd op 10 augustus en nu dan op 28 oktober eindelijk bericht dat de €550 vergoeding is toegekend. Het bedrag is ook al overgemaakt. Misschien biedt dit wat hoop voor de forumleden die nog op een reactie wachten...
 
Afgelopen week de vergoeding van Tesla ontvangen. Ik had het eerlijk gezegd niet meer verwacht na 2 eerdere afwijzingen door 'Monica'...

Mijn timeline is: Datum van indienen 8 maart, eerste afwijzing op 10 mei (geen betalingsbewijs). Extra informatie gestuurd op 10 mei, en een tweede afwijzing op 21 juli (laadkabelwinkel = online shop etc.). Nog meer informatie opgestuurd op 10 augustus en nu dan op 28 oktober eindelijk bericht dat de €550 vergoeding is toegekend. Het bedrag is ook al overgemaakt. Misschien biedt dit wat hoop voor de forumleden die nog op een reactie wachten...
Dank je voor de hoop! Ik zit ongeveer op dezelfde tijdlijn met dezelfde afwijzingen en nog steeds niks ontvangen. Zo irritant!
 
  • Like
Reactions: Jeroen1961