Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand een achternaam van die ‘Monika’? Ik heb van haar een akkoord op de vergoeding, alleen dat refund e-mail adres reageert al maanden niet meer op mijn mails.
Tesla is zo aardig om er voor me achteraan te gaan maar ze kunnen geen Monika vinden.
 
Heeft iemand een achternaam van die ‘Monika’? Ik heb van haar een akkoord op de vergoeding, alleen dat refund e-mail adres reageert al maanden niet meer op mijn mails.
Tesla is zo aardig om er voor me achteraan te gaan maar ze kunnen geen Monika vinden.
Ja zeker!

Dat is " Advanced Vehicle Support Specialist "

Tenminste dat staat in haar handtekening ;)
Hier zelfde verhaal trouwens, ook van monika...

Kind Regards, Monika |Advanced Vehicle Support Specialist Tesla Support EMEA
 
Ik heb niet alle voorgaande 49 pagina's doorgenomen, maar is er een manier om de diagnose te stellen dat de chip van de eMCC defect is? wat zijn de symptomen? Ik heb de laatste tijd (Model S december 2017; 98.000 km) regelmatig dat mijn grote scherm op zwart gaat en de muziek uitvalt voor een paar seconden. Ook duurt her tegenwoordig erg lang voordat de camera aangaat als ik hem in zijn achteruit zet. Ik heb vorig jaar al eens bij tesla geklaagd dat mijn pin2drive niet goed meer werkte omdat alles zo traag was. Toen hebben ze op afstand bepaald dat dat niet aan de eMCC chip lag. We zijn nu een jaar verder en het gaat van kwaad tot erger. Dus samengevat: hoe kom ik er achter of mijn emcc chip nog goed is? iemand suggesties?
 
Ik heb niet alle voorgaande 49 pagina's doorgenomen, maar is er een manier om de diagnose te stellen dat de chip van de eMCC defect is? wat zijn de symptomen? Ik heb de laatste tijd (Model S december 2017; 98.000 km) regelmatig dat mijn grote scherm op zwart gaat en de muziek uitvalt voor een paar seconden. Ook duurt her tegenwoordig erg lang voordat de camera aangaat als ik hem in zijn achteruit zet. Ik heb vorig jaar al eens bij tesla geklaagd dat mijn pin2drive niet goed meer werkte omdat alles zo traag was. Toen hebben ze op afstand bepaald dat dat niet aan de eMCC chip lag. We zijn nu een jaar verder en het gaat van kwaad tot erger. Dus samengevat: hoe kom ik er achter of mijn emcc chip nog goed is? iemand suggesties?
Mijn conclusie is eigenlijk dat je twee keuzes hebt: of je installeert een MCU2 en je kunt weer een paar jaar vooruit. Of je blijft met een haperende MCU1 zitten en leert er mee leven. Trust me, als Tesla support zegt dat de MCU1/eMMC goed is, gaan ze het haperen niet oplossen.
 
Omdat de mijne niet zou voldoen aan de voorwaarden van die aktie.
"
we received your email and have evaluated the decision again by which we declined your request.

According to your own statement, you had the eMMC replaced proactively before the eMMC chip had failed. This is a condition that Tesla cannot cover under the eMMC recall and hence we do stand by our decision to decline your request.

If you do however have any documentation showing that the 3rd party repair was performed for the conditions mentioned in the eMMC recall description, including documentation showing that the eMMC had failed, we gladly reopen this case and review the documentation again. "

En dat is toch echt niet wat ik gezegd heb.
Ik heb aangegeven dat er al problemen waren, zowel bij mij als bij de vorige eigenaar.

Maar goed, tesla heeft jaren ontkent dat er problemen waren met die chip, dus op zich wel wat je van zo'n bedrijf kan verwachten.
Want, hoe kan ik bewijzen dat hij uitviel met documentatie ?
Had die Elon niet ooit gezegd dat als er problemen met de auto waren het niet het probleem was van de eigenaar?
 
Dus vrees ik dat je moet protesteren en nog eens duidelijk aangeven dat je bij een 3rd party bent gegaan, die zelf ook heeft kunnen analyseren dat de eMMC problemen gaf.

Mijn problemen zijn ontdekt geweest door Tesla zelf, maar ik ben dan naar een 3rd party gegaan om het op te lossen. Ik ben evenwel nog niet eens zover geraakt om een vergoeding aan te vragen omdat niemand me een werkende link kan sturen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Willekeur van Tesla. Ik heb precies gedaan zoals jij met de eMMC en wel vergoeding gekregen.
Jup, de ene wel en de andere niet. Dus mijn volgende auto wordt in ieder geval geen tesla meer, dat mag duidelijk zijn. Verder moet je dus in het verzoek om een vergoeding duidelijk niet zeggen dat je het proactive hebt vervangen ( wat tesla zelf doet in de voorwaarden volgens mij ). En altijd een filmpje maken of zo, anders kan je niets bewijzen. Wat volgens mij dus vrijwel niemand ooit gedaan heeft. Alleen een manier om onder de verantwoording uit te komen.
 
Dus mijn volgende auto wordt in ieder geval geen tesla meer, dat mag duidelijk zijn
Er ligt echt hier niemand wakker van je voornemen om iets anders te kopen. Dat doe je vooral jezelf aan.

Verder moet je dus in het verzoek om een vergoeding duidelijk niet zeggen dat je het proactive hebt vervangen ( wat tesla zelf doet in de voorwaarden volgens mij ). En altijd een filmpje maken of zo, anders kan je niets bewijzen. Wat volgens mij dus vrijwel niemand ooit gedaan heeft. Alleen een manier om onder de verantwoording uit te komen.
Het is logisch dat als je iets bij een 3rd party laat vervangen, waarvan Tesla zelf niet heeft kunnen vaststellen dat het defect was, Tesla zich niet gedwongen voelt om het te vergoeden.

Hetzelfde gaat op voor defecten op je BMW of Mercedes of wat je ook zou kopen.
 
Er ligt echt hier niemand wakker van je voornemen om iets anders te kopen. Dat doe je vooral jezelf aan.


Het is logisch dat als je iets bij een 3rd party laat vervangen, waarvan Tesla zelf niet heeft kunnen vaststellen dat het defect was, Tesla zich niet gedwongen voelt om het te vergoeden.

Hetzelfde gaat op voor defecten op je BMW of Mercedes of wat je ook zou kopen.
Je snapt het niet, het gaat om de willekeur. Ik heb mijn vergoeding ook nog steeds niet ontvangen, na tig reminders zonder antwoord, ook laten vervangen door Loek. Ik ben groot Tesla fan, nu mijn derde, maar als ik het niet vergoed krijg, is mijn volgende auto ook geen Tesla meer. Maar ja, jouw reactie was natuurlijk te verwachten.
 
Je snapt het niet, het gaat om de willekeur. Ik heb mijn vergoeding ook nog steeds niet ontvangen, na tig reminders zonder antwoord, ook laten vervangen door Loek. Ik ben groot Tesla fan, nu mijn derde, maar als ik het niet vergoed krijg, is mijn volgende auto ook geen Tesla meer. Maar ja, jouw reactie was natuurlijk te verwachten.
Ik begrijp dat die wooter niets negatiefs over tesla wil horen? Want die argumenten van hem slaan nergens op. Tesla niet heeft kunnen vaststellen dat het kapot was????? Jarenlang ontkennen ze dat het fout zit. Nu ze gedwongen zijn door die lui in Amerika om het te vervangen doen ze het voorkomen alsof ze dat uit eigen beweging zijn gaan doen! En dan bij de ene het wel vervangen en bij de ander niet. Zogenaamd omdat die dus niet kapot zou zijn. Kennelijk hebben ze kunnen nagaan dat het bij diegene waar ze hem vergoeden wel kapot was? Maar het zelf wel zogenaamd pro actief gaan vervangen ( dus, vervangen ze hem dan voordat die kapot is of juist pas als die al kapot is )? Als ze hem pas vervangen als die al kapot is noem ik dat niet proactief. En als ze hem vervangen voordat die kapot is, waarom vergoeden ze de mijne dan niet?
Edit:
Verder geven ze zelf aan dat ze een update bij een 3e partij vergoeden.
Maar ja, dat is dus iets dat ze NIET vergoeden, want ze kunnen niet constateren dat hij kapot was ( toch? ).
 
Op moment dat je een defecte Tesla laat repareren door een third-pary die "Tesla gecertificeerd" is, lijkt me het mogelijk om reparatiegeld terug te vragen. Is het op een zolderkamer uitgevoerd dan wordt het een lastige zaak...
 
Voor mij zal volgende auto voor 90% kans geen tesla meer zijn!!
Omdat mijn partner mij niet toelaat om een Cybertruck te kopen (reserveren) als volgende wagen :(
Ja...she is the boss ;)
Maar wel raar dat tesla zo willekeurig doet met vergoedingen...ik kreeg een soort vergoeding voor beide wagens uit 2 verschillende landen
 
Je snapt het niet, het gaat om de willekeur. Ik heb mijn vergoeding ook nog steeds niet ontvangen, na tig reminders zonder antwoord, ook laten vervangen door Loek. Ik ben groot Tesla fan, nu mijn derde, maar als ik het niet vergoed krijg, is mijn volgende auto ook geen Tesla meer. Maar ja, jouw reactie was natuurlijk te verwachten.
Het lijkt me niet willekeur. Als je niet kan aantonen dat er problemen waren toen je het ding liet vervangen, dan wordt het moeilijk om aan te tonen dat... er problemen waren die je genoodzaakte om bij een 3rd party te gaan.

Als je wil profiteren van garantie moet je altijd de garantieverlener de kans geven om het defect te onderzoeken.

Verder, dreigen dat je volgende auto een VW gaat zijn doe je vooral jezelf aan.
 
Ik begrijp dat die wooter niets negatiefs over tesla wil horen? Want die argumenten van hem slaan nergens op. Tesla niet heeft kunnen vaststellen dat het kapot was????? Jarenlang ontkennen ze dat het fout zit. Nu ze gedwongen zijn door die lui in Amerika om het te vervangen doen ze het voorkomen alsof ze dat uit eigen beweging zijn gaan doen! En dan bij de ene het wel vervangen en bij de ander niet. Zogenaamd omdat die dus niet kapot zou zijn. Kennelijk hebben ze kunnen nagaan dat het bij diegene waar ze hem vergoeden wel kapot was? Maar het zelf wel zogenaamd pro actief gaan vervangen ( dus, vervangen ze hem dan voordat die kapot is of juist pas als die al kapot is )? Als ze hem pas vervangen als die al kapot is noem ik dat niet proactief. En als ze hem vervangen voordat die kapot is, waarom vergoeden ze de mijne dan niet?
Edit:
Verder geven ze zelf aan dat ze een update bij een 3e partij vergoeden.
Maar ja, dat is dus iets dat ze NIET vergoeden, want ze kunnen niet constateren dat hij kapot was ( toch? ).
Klopt toch helemaal? Een eMMC die nog niet defect is, is nog niet defect. Had je die eMMC laten zitten tot ie defect ging zijn, op een moment dat Tesla beslist had om de garantie op dit dingetje te verlengen, dan had Tesla zelf de kans gekregen om het defect te herstellen, onder garantie.

Heb je daarentegen niet de een diagnose van Tesla afgewacht maar zelf naar een 3rd party gezocht en die 3rd party betaald, hoe kan Tesla dan achterhalen dat je op dat moment al een probleem had? Je had ze de kans moeten geven om het defect te constateren.

In mijn geval heb ik zomer 2020 een keer een dooie Model X in de garage aangetroffen. Na het loskoppelen van de 12V en terug aansluiten werkte ie weer, en dan heeft Tesla vanop afstand kunnen constateren dat de eMMC oorzaak van het probleem was. Tesla heeft me toen ook een aanbod gedaan om de MCU te vervangen voor een heftige prijs, waar ik niet op ben in gegaan. Ik ben net zoals anderen bij Loek langs geweest om het ding te herstellen want mijn auto was al uit garantie.

Enkele maanden later heeft Tesla beslist om ook de auto's uit garantie met dergelijk probleem, dit probleem in een uitgebreide garantie te herstellen. En mensen die na diagnose bij een 3rd party het probleem uit eigen zak hebben laten herstellen zijn door Tesla ook vergoed geweest.

Dus ja, als je niet bij Tesla bent langs geweest om een diagnose te doen, en zelf naar een 3rd party bent gegaan, hoe kan je dan opperen dat je eMMC aan vervanging toe was?