OldPerson
Member
Dat ding gaf al problemen bij mij. Heb ik ze ook gezegd. Maar het was op het moment dat ik hem kocht algemeen bekend dat tesla er niets aan deed, ontkende dat er een probleem was ( net als met de accu trouwens ), en je alleen de mogelijkheid gaf om een heel duur nieuw scherm te kopen. Dat tesla later heeft "beslist" om ze onder garantie te vervangen is alleen omdat ze daartoe gedwongen werden in de USA. Feit blijft dat het ontwerp fout is, en dat hij vanzelf een keer kapot gaat. Dat ik hem heb laten vervangen is omdat hij dus al problemen gaf en ik een pincode ingeef voor ik ga rijden. Dat geeft dus een probleem als hij niet meer wil opstarten.Klopt toch helemaal? Een eMMC die nog niet defect is, is nog niet defect. Had je die eMMC laten zitten tot ie defect ging zijn, op een moment dat Tesla beslist had om de garantie op dit dingetje te verlengen, dan had Tesla zelf de kans gekregen om het defect te herstellen, onder garantie.
Heb je daarentegen niet de een diagnose van Tesla afgewacht maar zelf naar een 3rd party gezocht en die 3rd party betaald, hoe kan Tesla dan achterhalen dat je op dat moment al een probleem had? Je had ze de kans moeten geven om het defect te constateren.
In mijn geval heb ik zomer 2020 een keer een dooie Model X in de garage aangetroffen. Na het loskoppelen van de 12V en terug aansluiten werkte ie weer, en dan heeft Tesla vanop afstand kunnen constateren dat de eMMC oorzaak van het probleem was. Tesla heeft me toen ook een aanbod gedaan om de MCU te vervangen voor een heftige prijs, waar ik niet op ben in gegaan. Ik ben net zoals anderen bij Loek langs geweest om het ding te herstellen want mijn auto was al uit garantie.
Enkele maanden later heeft Tesla beslist om ook de auto's uit garantie met dergelijk probleem, dit probleem in een uitgebreide garantie te herstellen. En mensen die na diagnose bij een 3rd party het probleem uit eigen zak hebben laten herstellen zijn door Tesla ook vergoed geweest.
Dus ja, als je niet bij Tesla bent langs geweest om een diagnose te doen, en zelf naar een 3rd party bent gegaan, hoe kan je dan opperen dat je eMMC aan vervanging toe was?
Zou tesla eerlijk er voor uit zijn gekomen dat er een probleem was met de eMMC, dan was de situatie veel eerlijker.
Dit topic is er niet voor niets..........
Wat het al dan niet kapot zijn van die eMMC, het is niet zo dat hij ( meestal dan ) in een keer helemaal ophoud met werken. Maar is hij dan kapot of niet? Hij werkt dan wel weer na de reset, omdat hij zelf andere geheugenlocaties gaat gebruiken.
Een deel is dan kapot, en dat deel wordt steeds groter, tot hij er echt helemaal mee ophoud.
Dat gaat dus nog steeds gebeuren bij de auto's die ze dus niet "onder garantie" gaan helpen.
Nee, tesla is niet echt een bedrijf dat eerlijk zaken doet.
Zoals ik al een keer eerder aangaf, ooit was de uitspraak dat als er een probleem met de auto zou zijn, het niet de eigenaar zou zijn die er mee zou zitten.
Welnu, accu en eMMC. Ontkennen, ontkennen, nog eens ontkennen, en geld uit de zakken van de kopers kloppen. Tot het niet meer mogelijk is het te ontkennen.