Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Welke dan? Er wordt geen enkel component sneller gemaakt. Er wordt enkel de levensduur van de geheugenmodule verlengd.
Als je geheugenkaart minder bruikbare segmenten bevat, gaat het schrijven trager, wegens de grotere fragmentatie van bestanden.
Vroeger gingen we toch ook onze harde schijf defragmenteren als onze pc vertraagde.
Vastlopen zou ook minder zijn. Vastlopen is een symptoom als het echt fout loopt, maar hoe vaak loopt hij net niet vast en is er enkel een retry die ook vertraagt.
Maar was inderdaad verkeerd gedacht. Maar aangezien die vervanging gratis was en omdat er geen korting was op de MCU2 (en Tesla dus wilde dat ik dus onrechtstreeks de eMMC vervanging betaalde door een MCU2 upgrade te doen), heb ik ze voor hetzelfde geld twee keer laten werken.
 
Als je geheugenkaart minder bruikbare segmenten bevat, gaat het schrijven trager, wegens de grotere fragmentatie van bestanden.
Vroeger gingen we toch ook onze harde schijf defragmenteren als onze pc vertraagde.
Dat was waar bij fysieke harde schijven waar de schrijf/leeskop zich telkens moest verplaatsen op zoek naar een vrije sector, maar is dat ook zo voor solid state memory?
 
Dat was waar bij fysieke harde schijven waar de schrijf/leeskop zich telkens moest verplaatsen op zoek naar een vrije sector, maar is dat ook zo voor solid state memory?

Antwoord kort: defrag SSD niet nodig en wellicht zelfs schadelijk.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Nadat in 2020 de emmc is gerepareerd door Loek, is deze wederom in 2021 gerepareerd of vervangen door de sec.
Maar het vastlopen is nog steeds niet over.
Ik zal binnenkort weer eens naar de sec gaan en vragen wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb onder coulance ook een 2e EMMC en Tegra board gekregen. Het lijkt tot nu toe “goed” te gaan.

Als ik veel informatie met elkaar koppel zou tesla er uit zichzelf verstandig aan doen om gelijktijdig de sd kaartje voor de navigatie mappen te vervangen. Dit lijkt ook een bron van bugs
 

Blijkbaar ben ik er toch in geslaagd om via Tesla Service een melding terug te vinden op mijn auto, en daarlangs de aanvraag te doen.
 
Even deze oude discussie opgezocht. Nadat ik in december 2020 de vergoeding aangevraagd heb (Bij Loek Keulers had ik 700 euro voor een nieuwe eMMC inclusief de LTE upgrade betaald) hoorde ik niets meer van Tesla.

Een jaar later heb ik nog eens een mailtje gestuurd naar

eMMCRefund_EMEA <[email protected]>​

en daarop heb ik geen enkele reactie gekregen.

Tot............................vandaag, ik krijg ineens zonder aankondiging 700 euro op mijn rekening van Tesla Motors Netherlands BV EUR met het kenmerk REFUND MCU en mijn chassisnummer.
Ik was het helemaal vergeten en dacht dat dit een mooie loze belofte was van Tesla. Zelfs de LTE upgrade hebben ze betaald.

Blijft een bijzondere firma, Tesla
 
Last edited: