Ik plaats deze toch maar even hier hoewel ik al zo’n 6 jaar elektrisch onderweg ben en dus niet echt een newbe maar wellicht zie ik iets over het hoofd ?
Ik heb met de zoekfunctie niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden op de netto capaciteit van de SR+ in Nederland. In het Amerika deel zie ik 55kWh(50 netto) maar dat haal ik bij lange na niet.
Mijn SR+ met maar 20k op de teller ziet vooral de AC lader thuis en ik laad altijd tot 80 procent. Ik gebruik altijd de procent weergave omdat de km'ers indicatie weinig bruikbaar is. Echter viel het mij op dat ik als ik van 80 naar 30 procent rij ik altijd 22 kWh heb verbruikt. 50 procent staat dus gelijk aan 22 kWh. Dus zou ik netto ongeveer 44 kWh tot mijn beschikking hebben.
Ik had vandaag een wat langere rit en daarom eens opgeladen naar 100 procent. ( dit heb ik nu in totaal nu een keer of 5 gedaan afgelopen jaar )
Bij 100 procent krijg ik 355 km als ik switch naar km weergave. Om invloed van koude uit te sluiten heb ik de auto opgeladen van 40 naar 100 procent vanaf 3.00 uur in de nacht. (3x16A) Vanmorgen om 7.30 tot 8.30 de preheat aangezet. De accu was dus vol en warm bij vertrek.
Vervolgens ben ik gaan rijden en heeft mijn bijrijder wat foto’s gemaakt van State of Charge en het aantal verbruikte kWh. Ik heb dit in een overzicht gezet.
Vervolgens heb ik bij 10 procent de navigatie op een SUC gezet en ben er naar toe gereden. De auto ging niet voorverwarmen dus de accu was warm genoeg. Laadsnelheid op een V2 SUC piekte op 132kw. De accu was dus warm genoeg.
Mijn conclusie is dat ik slechts 45 kWh tot mijn beschikking heb. Ik had verwacht dat dit meer zou zijn. Zijn er meer SR+ rijders die dit ervaren ?
Op of aanmerkingen op mijn reken methode hoor ik ook graag
Ik heb met de zoekfunctie niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden op de netto capaciteit van de SR+ in Nederland. In het Amerika deel zie ik 55kWh(50 netto) maar dat haal ik bij lange na niet.
Mijn SR+ met maar 20k op de teller ziet vooral de AC lader thuis en ik laad altijd tot 80 procent. Ik gebruik altijd de procent weergave omdat de km'ers indicatie weinig bruikbaar is. Echter viel het mij op dat ik als ik van 80 naar 30 procent rij ik altijd 22 kWh heb verbruikt. 50 procent staat dus gelijk aan 22 kWh. Dus zou ik netto ongeveer 44 kWh tot mijn beschikking hebben.
Ik had vandaag een wat langere rit en daarom eens opgeladen naar 100 procent. ( dit heb ik nu in totaal nu een keer of 5 gedaan afgelopen jaar )
Bij 100 procent krijg ik 355 km als ik switch naar km weergave. Om invloed van koude uit te sluiten heb ik de auto opgeladen van 40 naar 100 procent vanaf 3.00 uur in de nacht. (3x16A) Vanmorgen om 7.30 tot 8.30 de preheat aangezet. De accu was dus vol en warm bij vertrek.
Vervolgens ben ik gaan rijden en heeft mijn bijrijder wat foto’s gemaakt van State of Charge en het aantal verbruikte kWh. Ik heb dit in een overzicht gezet.
Vervolgens heb ik bij 10 procent de navigatie op een SUC gezet en ben er naar toe gereden. De auto ging niet voorverwarmen dus de accu was warm genoeg. Laadsnelheid op een V2 SUC piekte op 132kw. De accu was dus warm genoeg.
Mijn conclusie is dat ik slechts 45 kWh tot mijn beschikking heb. Ik had verwacht dat dit meer zou zijn. Zijn er meer SR+ rijders die dit ervaren ?
Op of aanmerkingen op mijn reken methode hoor ik ook graag