Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New hier, denk na over kopen van een model S, nieuw of gebruikt

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mensen,

ik ben nieuw in dit forum maar lees al geruime tijd de interessante info in fit forum. Ik denk er over na om een Model S aan te schaffen. Ik rij nu een V60 PHEV uit 2013.
Ik heb vorige week een testrit gemaakt in Eindhoven en was natuurlijk meteen verkocht (zoals waarschijnlijk velen hier).
Ik twijfel tussen een nieuwe of een gebruikte. Wie heeft er hier evaring met een gebruikte Model S?

groeten

Harold
 
Deze week voor de eerste keer op onderhoud geweest (75.000km) en een loaner (P85) zonder autopilot. Vanaf de eerste meters begon ik de autopilot te missen, zonder te spreken over de afwezigheid van next-generation-seats, geluid van pano-dak, ... Wat ik een uitzonderlijk verschil vond (reeds in andere draadjes besproke), is de 19" velgen die er een een soort van boot-effect van maakten!
Eens met de autopilot gereden zou ik zeker een "gebruikte" kopen mèt autopilot en ... als het financieel mogelijk is (eventueel na berekening total cost of ownership) zeker voor de nieuwe snuit gaan (indien lichter koetswerkkleur)!
 
Harold, welkom.
Ik zou zeggen: bedenk wat een S je mag kosten, maak wat TCO-berekeningen, en probeer eens een uitgebreide proefrit te krijgen in een S die bij jouw plaatje past.
Veel dingen zijn persoonlijk, zoals AP (ik mis het echt niet), stoelen en wielen (ik ben van 21 naar 19 gegaan en ervaar dat als veel fijner). Als je kiest voor een gebruikte en de kinderziektes zijn eruit, kun je met een 2013 heel erg happy zijn, zoals ik, of juist met een jongere of nieuwe met de opties die jij wenst.
 
  • Like
Reactions: Steven
Je moet het zien als een (bruto!) korting van 18.000 (36% * 50000) op een nieuwe. Daardoor is een nieuwe snel interessanter dan een jonge gebruikte. Waar het omslagpunt ligt moet je dan even uitrekenen. Op het financiële break-even-point zou ik persoonlijk altijd voor een nieuwe kiezen vs een occasion.
 
Beste mensen,

ik ben nieuw in dit forum maar lees al geruime tijd de interessante info in fit forum. Ik denk er over na om een Model S aan te schaffen. Ik rij nu een V60 PHEV uit 2013.
Ik heb vorige week een testrit gemaakt in Eindhoven en was natuurlijk meteen verkocht (zoals waarschijnlijk velen hier).
Ik twijfel tussen een nieuwe of een gebruikte. Wie heeft er hier evaring met een gebruikte Model S?

groeten

Harold
Simpel.
Gewoon even contact leggen met John, op dit forum ook wel bekend als @AnalysiZ. Na een telefoontje of twee/drie en een proefrit later rijd je in jouw eigen Tesla.
 
Je moet het zien als een (bruto!) korting van 18.000 (36% * 50000) op een nieuwe. Daardoor is een nieuwe snel interessanter dan een jonge gebruikte. Waar het omslagpunt ligt moet je dan even uitrekenen. Op het financiële break-even-point zou ik persoonlijk altijd voor een nieuwe kiezen vs een occasion.
Da's een veel gemaakte fout naar mijn mening. Je krijgt namelijk geen €18.000,- korting. Je mag dat bedrag in mindering brengen op je winst. Die moet je dus eerst wel maken. Als dat het geval is hoef je over deze 18k dus geen 20%vpb te betalen. Oftewel t voordeel in bij een BV €3.600,-.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Bedankt voor alle tIps mensen, zelfs voor de aangeboden auto's ;)
Ik moet het domestic management nog overtuigen en misschien heeft ze wel gelijk dat eerst ons nieuwbouwhuIs moet staan (ik moet voor dat laatste ook de thread in dit forum over warmtepompen eens lezen).
Ik vind de neus van de nieuwe mooier maar eentje van 1 jaar oud of zo met AP is financieel veel aantrekkelijker denk ik. Ik koop hem op mijn zaak en die mia is een voordeel maar bij lange na niet et voordeel van een gebruikte. Nog even wachten tot ik de juiste tegenkom, liefst midnight silver, AP, next generatiom zwart.

Gr
 
Bedankt voor alle tIps mensen, zelfs voor de aangeboden auto's ;)
Ik moet het domestic management nog overtuigen en misschien heeft ze wel gelijk dat eerst ons nieuwbouwhuIs moet staan (ik moet voor dat laatste ook de thread in dit forum over warmtepompen eens lezen).
Ik vind de neus van de nieuwe mooier maar eentje van 1 jaar oud of zo met AP is financieel veel aantrekkelijker denk ik. Ik koop hem op mijn zaak en die mia is een voordeel maar bij lange na niet et voordeel van een gebruikte. Nog even wachten tot ik de juiste tegenkom, liefst midnight silver, AP, next generatiom zwart.

Gr

Wij hebben eerst de Tesla gekocht (2013) en dit jaar een huis.
Je moet wel de juiste prioriteiten weten te stellen hè. :D
In ons geval moest mijn vrouw mij overtuigen, maar dat terzijde... :rolleyes:

(En nu bezig met planning van de verbouwing, inclusief de warmtepomp.)
 
Da's een veel gemaakte fout naar mijn mening. Je krijgt namelijk geen €18.000,- korting. Je mag dat bedrag in mindering brengen op je winst. Die moet je dus eerst wel maken. Als dat het geval is hoef je over deze 18k dus geen 20%vpb te betalen. Oftewel t voordeel in bij een BV €3.600,-.
Om precies te zijn: voor de eerste 2 ton winst geldt 20% VPB. Voor het meerdere 25% VPB. Dus je voordeel ligt tussen de € 3600 en de € 4500,
 
Maar... om vervolgens geld naar privé te halen moet er alsnog 25% worden afgetikt, zodat de belasting meestal op 40% totaal uitkomt...
Dus bij vergelijking met in Privé een auto kopen, wat bij 25% bijtelling vaak een goede keuze is, waarvoor het geld uit de BV gehaald wordt, is de belastingdruk 40%, dat uitsparende maakt 7200 Euro netto op 18K...
Maar... Ik weet het, ben geen boekhouder, dus ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, en als je je geld altijd in de BV laat zitten hoef je idd niet meer te betalen dan die eerste 20%?:confused:
 
Last edited: