Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New kid in town.....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Kijk! dat scheelt weer keuzes maken.. Premium is dus nu ECHT Premium :)
Dus bovenop die €2350 komt er nog €2900 bij... Dat is toch meer dan €5000 voordeel.
 
  • Like
Reactions: HWS
Als Excel nerd dat ik ben, had ik van de week mijn configuratie opgeslagen en vanmorgen voor een financial lease offerte weer een auto samengesteld. Soms moet je dingen laten rusten om vervolgens een betere keuze te maken.
Blijkt dat Tesla de prijzen heeft aangepast! Jawel, in voordeel van de koper! Scheelt me op de aanschaf €2350

Wat er is veranderd:
Aanschaf 100D -€1,100
Premium upgrade +€1,300 (maar nu inclusief sub zero, dus niet meer apart)
Autopilot -€500
Zelfrijzende functie -€300
Subzero €-1,150 (zit nu in premium upgrade)
Lak -€100 (uiteindelijk voor Midnight Silver gekozen ipv pearl white)
Zonnedak -€200
Premium interieur -€300

Kijk daar word ik best blij van (het zijn de kleine dingen :) )
Zelfrijzende functie is dat als je stoelverwarming te hoog staat :D
 
We boeken enige progressie. De weerstand van mijn vrouw begint te verminderen.
Haar grootste struikelblok zal de zitpositie zijn als ze achter het stuur zit. Ze is niet al te groot (1.65m) en wil graag rondom goed zicht hebben. Nu is de Model S wel een super veilige auto met alle camera's rondom, maar dat gevoel leeft nog niet helemaal bij mijn vrouw. Ze moet zich er lekker in voelen zodat we er ook mee op vakantie kunnen. Heeft ze dat niet, dan geen Model S....... een Model X zou wellicht een alternatief kunnen zijn vanwege de hogere zitpositie. Praktisch punt is wel hoe gaan die vleugeldeuren het doen als je in een vrij lage parkeergarage staat. Daarnaast scheelt het qua effectieve range wat. Waar de Model S 100D over de psychologische NEDC grens van 600km gaat (632 om precies te zijn), komt de Model X 100D niet verder dan 565 NEDC km's (zal ongeveer 450 real life km's zijn?)
Dus op naar de volgende stap, even een afspraak plannen bij de Tesla Centre, hopelijk lukt het volgende week zaterdag nog.
 
We boeken enige progressie. De weerstand van mijn vrouw begint te verminderen.
Haar grootste struikelblok zal de zitpositie zijn als ze achter het stuur zit. Ze is niet al te groot (1.65m) en wil graag rondom goed zicht hebben. Nu is de Model S wel een super veilige auto met alle camera's rondom, maar dat gevoel leeft nog niet helemaal bij mijn vrouw. Ze moet zich er lekker in voelen zodat we er ook mee op vakantie kunnen. Heeft ze dat niet, dan geen Model S....... een Model X zou wellicht een alternatief kunnen zijn vanwege de hogere zitpositie. Praktisch punt is wel hoe gaan die vleugeldeuren het doen als je in een vrij lage parkeergarage staat. Daarnaast scheelt het qua effectieve range wat. Waar de Model S 100D over de psychologische NEDC grens van 600km gaat (632 om precies te zijn), komt de Model X 100D niet verder dan 565 NEDC km's (zal ongeveer 450 real life km's zijn?)
Dus op naar de volgende stap, even een afspraak plannen bij de Tesla Centre, hopelijk lukt het volgende week zaterdag nog.

Tiens, zou één van de eerste zijn die na een testrit niet bezweken is voor Tesla-rijden… . :eek:
 
@Faiz71 Ik ben nu 4 maanden eigenaar van een Parelwitte S75 Premium pakket, autopilot en zonnedak etc. Hiervoor BMW 5 Diesel gereden dus een hele mooie range (850/900KM) en met de range van mijn S75 heb ik toch stiekem meer moeite dan menig hier denk ik durft toe te geven. Natuurlijk haal ik het elke dag, nog geen gekke dingen meegemaakt, maar laatst moest ik naar een spoedklusje tussendoor en ineens gaf de navigatie aan dat ik met -2% zou aankomen... Toen toch maar de klant even moeten laten wachten en ergens snel bijladen!

Eigenlijk heel simpel, mocht je het budget hebben om de 100D te kopen ZEKER doen... Al is het voor je gemoedstoestand. Je zal merken dat je toch te vaak in de gaten aan het houden bent hoeveel je nog kan! Mijn portemonnee ging helaas niet verder, ben zelfs begonnen met een geknepen 60KW. Die heb ik heel snel geüpgraded naar de 75KW.

Ps. Tesla is echt de beste keus die je kan maken, Ik neem aan dat je al een referralcode van iemand hebt? Is toch 1000 EUR korting en onbeperkt Super chargen... Anders heb ik er nog 1 voor je ;)
 
@Firebird totdat je mijn vrouw leert kennen :confused:. Mijn vrouw heeft ooit eens een nieuwe VW Passat als vervangwagen meegekregen, qua formaat redelijk vergelijkbaar. Ze vond het een vreselijke wagen, ze had geen overzicht. Zelfde verhaal met een van mijn vorige wagens, het oudere coupémodel, Seat Leon (met een dikke V6 en 4WD;)). Ze zat te laag (zelfs met de bestuurdersstoel vrij hoog) , kon niet goed bij de pedalen (volgens mij vergeten om het stuurwiel in te schuiven:confused:). Zicht naar achter vond ze vreselijk, kwam door de brede c-stijl en de redelijk platte achterklep. Dussssss...... daarbij moet ik wel zeggen dat mijn vrouw redelijk wat autokilometers heeft gemaaktbij haar vorige baan, tot jaarlijks 60.000km en daarbij redelijk wat auto's binnen de leaseperiode heeft opgereden, en komt ook uit een autotechnische omgeving. Dussssss, niks is zeker totdat er een handtekening op staat ;)

@xveys dat geeft weer een sprankje hoop :).

@Bravo2001 Mooie wagen! Hoe bevalt de kleur? Laatst zag in de parkeergarage op het werk een P90D in het wit en kon niet zo goed het parelmoer in de lak herkennen, waar ik het bij de Fiat 500 die even verderop stond wel direct kon zien. Momenteel neig ik ook meer naar de meer behoudende Midnight Silver, valt ook iets minder op als ik bij klanten kom voorrijden ;) . Ik (ondernemer) heb het fiscaal heb ik het een beetje doorgerekend en met het actietarief voor de financial lease moet het helemaal goedkomen. Voor de gemoedsrust (van mijn vrouw) heb ik ook een aantal fiscalisten in de familie (vader en broer, beiden redelijk op het voorzichtigheidsprincipe) er naar laten kijken, die zagen geen belemmeringen in deze constructie. Levenslang SuperCharger is inderdaad een mooie bijkomstigheid. Hoop alleen dat in de toekomst die dingen ook meer direct aan de snelweg komen te staan. Zat gister nog op een online EV Routeplanner te kijken, en soms moet je er toch nog een stukje voor omrijden, van de snelweg af naar een nabij gelegen industriepark, winkelcentrum of hotel. De keuze voor de 100D was vrij simpel. De 75D heeft waar wij hem voor gaan gebruiken net iets te weinig range. IJkpunt is voor ons een ritje naar vrienden in België, als een EV (merk maakt niet uit) in de praktijk, bij normaal gebruik zonder tussentijds te hoeven laden, ons heen en weer terug kan brengen, dan staat ie op de lijst. Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat de Ampera-e van Opel een aantrekkelijke optie was, als die in de praktijk 450km range zou hebben gehad. Even het afwerkingsniveau buiten beschouwing gelaten, denk ik dat dat een wagen is die het de Model 3 lastig gaat maken.

(Momenteel staat er een Seat Altea XL, gechipte, sjoemelecodiesel voor de deur, dus vrij hoge zit en veel zicht rondom, redelijk "rechte" kont, dus met de piepjes weet je ook hoeveel ruimte je hebt als je achteruit inparkeert), 900km range)
 
Last edited by a moderator:
Mooie wagen! Hoe bevalt de kleu

Ik ben erg blij met de kleur, ben altijd wel een witte auto fan geweest... Begonnen met een witte Seat Leon 1.6 met LPG (lease), daarna privé een witte Seat Leon FR, daarna een zwarte (op aandringen van mijn vrouw) BMW 525 welke ik binnen 6 maanden heb ingeruild voor een witte BMW 535. En dan nu de mooiste van mijn collectie. Mijn vrouw is niet van wit, maar vorige week zei ze vind de kleur wel echt mooi...

Ik zou zeggen kom een kijkje nemen, maar je woont in Amersfoort. Ik ben zelf ook ondernemer en heb net als jij met meerdere mensen een berekening gemaakt en financial lease was echt de beste optie. Geen seconde spijt van achteraf! (Ja misschien dat ik de 100d moest nemen) haha
 
Belangrijk punt. Ik moet dat ding ook nog even verzekeren. Enthousiast online aan het kijken geweest, maar dat is nog wel een dingetje. Met name waar het gaat om de nieuwwaarde regeling bij total loss. Bij Univé zit die op €75000 voor 3 jaar, bij Centraal Beheer kwam ik uit op 110% dagwaarde binnen 3 jaar. Ik heb hier ook nog even de zoekfunctie gebruikt, en zie o.a. dat er forummers zijn die bij Delta Lloyd zitten. Op de website van DL is de premie voor de Tesla niet meer te berekenen. Net via www.tesla-insurance.nl even een offerte opgevraagd, ben benieuwd. Iemand nog andere tips?
 
Ik ben erg blij met de kleur, ben altijd wel een witte auto fan geweest... Begonnen met een witte Seat Leon 1.6 met LPG (lease), daarna privé een witte Seat Leon FR, daarna een zwarte (op aandringen van mijn vrouw) BMW 525 welke ik binnen 6 maanden heb ingeruild voor een witte BMW 535. En dan nu de mooiste van mijn collectie. Mijn vrouw is niet van wit, maar vorige week zei ze vind de kleur wel echt mooi...

Ik zou zeggen kom een kijkje nemen, maar je woont in Amersfoort. Ik ben zelf ook ondernemer en heb net als jij met meerdere mensen een berekening gemaakt en financial lease was echt de beste optie. Geen seconde spijt van achteraf! (Ja misschien dat ik de 100d moest nemen) haha
Mooi lijstje met auto's ;)
Qua kleur auto heb ik volgens mijn vrouw altijd wel "een aparte smaak". Maar kies dan toch uiteindelijk een veilige kleur grijs, blauw of zwart. Even bij de Tesla Centre een afspraak maken, dagje shoppen met m'n vrouw :)
 
  • Like
Reactions: xveys
Belangrijk punt. Ik moet dat ding ook nog even verzekeren. Enthousiast online aan het kijken geweest, maar dat is nog wel een dingetje. Met name waar het gaat om de nieuwwaarde regeling bij total loss. Bij Univé zit die op €75000 voor 3 jaar, bij Centraal Beheer kwam ik uit op 110% dagwaarde binnen 3 jaar. Ik heb hier ook nog even de zoekfunctie gebruikt, en zie o.a. dat er forummers zijn die bij Delta Lloyd zitten. Op de website van DL is de premie voor de Tesla niet meer te berekenen. Net via www.tesla-insurance.nl even een offerte opgevraagd, ben benieuwd. Iemand nog andere tips?
Zie dit draadje Verzekering
Of wellicht dat je ook nog wat nuttige tips vindt www.teslavragen.nl
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Okay, offerte voor de financial lease in de mailbox (geldig tot 9 augustus), m'n teerbeminde in de meewerkende stand, komen we bij de volgende stap. Plannen van een proefrit, aangezien mijn vrouw nogal wat eisen heeft, opzich redelijke valide eisen. Dus mail ik mijn Tesla contact dat we volgende week zaterdag willen langskomen voor een proefrit en dan de knoop door te hakken. Mailt deze mij terug dat ik dan geen gebruik meer kan maken van het actietarief, want die loopt tot 1 augustus. Okay, ik refereer nog aan de geldigheidsduur tot 9 augustus. Tesla contact merkt nog fijntjes op dat er ook bij staat dat het onder voorbehoud van tariefswijziging is. Dus ik schiet terug dat de datum en voorwaarden van deze actie niet in de offerte worden vermeld en daarbij op de website zijn de actievoorwaarden niet beschreven. Lang verhaal kort, de afspraak voor de proefrit komt wat ons betreft te vervallen, aangezien we dan toch buiten de actie vallen maakt het niet uit om op korte termijn de knoop door te hakken. Ik ben nog even benieuwd naar de reactie van mijn Tesla contact :)

(ik duik ook nog even in de WFT voor wat betreft de informatieplicht van de financiële dienstverlener, volgens mij wat ik nog uit een diep grijs verleden weet, moet de financiële dienstverlener iets uitgebreider communiceren over tijdelijke actie's en moeten de voorwaarden makkelijk te vinden zijn) ..... to be continued.
 
Proefrijden is het probleem niet. Een maatje van me heeft een 75D ;) maar gaat het er ook meer om dat als de Model S een "no-go" is, dat we dan een Model X kunnen proberen.

Inderdaad de communicatie op de website kan wel een stuk beter. Vooral als het om zulke bedragen gaat. (Voor dat aankoopbedrag, full options Model S 100 D kan ik bij wijze van spreken ook een Porsche 911 halen, maar bij Porsche is het net iets beter geregeld ;) )
 
Status
Not open for further replies.