Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New kid in town.....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ja ik zie dat de Tesla community op het forum erg behulpzaam is, erg tof om te zien :), maar op korte termijn op welke wijze proefrijden gaat bij mij niet lukken (morgen een bruidsreportage die ik niet kan verplaatsen, denk niet dat de bruid het een tof idee vindt als ik aan hun vraag of ze hun bruiloft even een weekje uit kunnen stellen;) )

Maar ik vind dat de verkooporganisatie hier ook wat harder in mag lopen, de proefrit in kwestie zou ik als verkoper meteen hebben aangeboden bij de aanvraag van de financial lease offerte (ik heb zelf bij een premium merk, Duitse ster, wat jaartjes meegedraaid als controller). Dat ik daar expliciet, na ruim een week mailcontact, om moet vragen vind ik een beetje vreemd.

Simpel op afstand tekenen bij het kruisje bij een wagen van €140k, gaat mij net iets te ver. Waar het nu op neer komt is of ik even voor 1 augustus kan tekenen voor iets waarvan ik pas volgende week weet of het wat is.
 
Ja ik zie dat de Tesla community op het forum erg behulpzaam is, erg tof om te zien :), maar op korte termijn op welke wijze proefrijden gaat bij mij niet lukken (morgen een bruidsreportage die ik niet kan verplaatsen, denk niet dat de bruid het een tof idee vindt als ik aan hun vraag of ze hun bruiloft even een weekje uit kunnen stellen;) )

Maar ik vind dat de verkooporganisatie hier ook wat harder in mag lopen, de proefrit in kwestie zou ik als verkoper meteen hebben aangeboden bij de aanvraag van de financial lease offerte (ik heb zelf bij een premium merk, Duitse ster, wat jaartjes meegedraaid als controller). Dat ik daar expliciet, na ruim een week mailcontact, om moet vragen vind ik een beetje vreemd.

Simpel op afstand tekenen bij het kruisje bij een wagen van €140k, gaat mij net iets te ver. Waar het nu op neer komt is of ik even voor 1 augustus kan tekenen voor iets waarvan ik pas volgende week weet of het wat is.

Eens, dat is niet handig van Tesla. Hebben ze bij Duiven nog mogelijkheden je te helpen? Direct contact met hen opnemen zou kunnen helpen. Al moge het duidelijk zijn dat dit een gevalletje wereld op de kop is, immers zou de klant dit aangeboden moeten worden en niet andersom.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
@CO2CLEAN Nee, Duiven niet benaderd. Ik was in de veronderstelling dat op basis van je postcode je een verkooppunt krijgt toegewezen. Maar denk je dat ze in Duiven anders kijken naar de financial lease aanbieding die nu loopt? Zal ze eens een berichtje sturen. (Bedankt voor de tip alvast)
 
@CO2CLEAN Nee, Duiven niet benaderd. Ik was in de veronderstelling dat op basis van je postcode je een verkooppunt krijgt toegewezen. Maar denk je dat ze in Duiven anders kijken naar de financial lease aanbieding die nu loopt? Zal ze eens een berichtje sturen. (Bedankt voor de tip alvast)

Nee, dat verwacht ik niet. Maar wellicht kunnen zij helpen met het regelen van testritten als Amsterdam dat niet kan. Bizar dat bij de offerte staat dat het afhankelijk is van een tariefswijziging. Welke waarde heeft die offerte dan nog?
 
Nee, dat verwacht ik niet. Maar wellicht kunnen zij helpen met het regelen van testritten als Amsterdam dat niet kan. Bizar dat bij de offerte staat dat het afhankelijk is van een tariefswijziging. Welke waarde heeft die offerte dan nog?
Als ze de offerte netjes hadden opgesteld, hadden ze erbij kunnen zetten dat het om een actietarief zou gaan die loopt tot datum x en daarna het nieuwe tarief zou gelden. Hoe deze offerte is opgesteld is echt te knullig. Met alleen de opmerking dat het tarief komt te vervallen bij een tariefswijziging gaat er bij mij in dit geval niet in. Anyways, ik check het even in Duiven :)
 
Is wel een beetje de "arrogantie" van Tesla, zeker in vergelijking met andere premium merken. Ze maken ook bijna geen reclame, je kan er een kopen/leasen maar wel op hun voorwaarden, wil je dat niet? No problem, koop/lease je toch wat anders. Beetje jammer idd.
 
Kennelijk kan Tesla / Tesla's financieringspartner zich die arrogantie permitteren. Om heel even bot te zijn, ik ben benieuwd hoeveel nieuwe Model S en Model X in Nederland worden weggezet na 1 januari 2019, als de bijtelling voor Nul Emissie auto's gaat wijzigen, 4% tot €50.000 + 22% over het restant, zoals de plannen er nu voor liggen. ;)

Om even het verschil aan te geven met de Duitse premium merken hoe zij met financial lease actietarieven adverteren en met heldere actievoorwaarden communiceren op hun website, misschien dat de communicatieafdeling van Tesla even mee kan kijken hoe het "heurt" ;)

Mercedes (die hebben helemaal goed opgelet tijdens de WFT cursus, compleet met rekenvoorbeeld):
http://t.mercedes-benz.nl/content/n...erzicht_rente/renteactie_nieuwe_modellen.html

BMW, even op de Heldere Voorwaarden klikken:
BMW FS - Aanbieding: BMW financieren 3,49% Rente - BMW.nl
 
Ik vind de verkoopafdeling v Tesla ook dik onvoldoende in mijn ervaring. Je moet zelf overal achteraan bellen en ook hopen dat je iemand aan de lijn krijgt. Terugbellen was iig bij mij een zeldzaamheid. Adviseren doen ze niet - er valt ook weinig te kiezen. Alleen uitleg hoe de auto werkt.

Niet veel anders dan bij de gemiddelde autoverkoper trouwens die gericht is op de transactie. Voordeel is wel - geen stomme verkooppraatjes / technieken hoeven te ondergaan. Onderhandelen hoeft dus ook niet.

Bij financiële drukmiddelen, denk ik altijd: maand later is er wel weer een andere aanbieding.
Ik dacht overigens dat je Tesla auto kan bestellen en binnen 2 weken opties kan wijzigen en/of afzeggen zonder kosten (internet aankoop). Bestel je toch gewoon een S en een X en zeg je er 1 of allebei af als t niks wordt.

Ik vind de model X top (maar heb ook pubers achterin). Ook beter zicht dan bij de S vond ik (beiden proef gereden).

Met een MX kan je ook direct bruidspaar rond rijden als extra service :))

Ik heb geen spijt vd (dure) aankoop. Klaagpunten zijn er altijd en overal. Het blijft een autowereld. Ik ben nog steeds erg blij. Ruim, goede rij eigenschappen, super veilig, innovatief met verbeterende software en autopilot, milieu vriendelijk. Voor mij geen benzine meer.

Succes met je beslissingen.
 
@Chief bedankt voor je post.
Dat heb ik meer gehoord, dat je de bestelling zonder opgaaf van reden kan annuleren. Maar werkt dat ook als je daar via Tesla een financial lease aan hebt gekoppeld? Dat wil ik wel eerst even zwart op wit hebben voor ik me 5 jaar ophang aan iets.

Over het contact met de verkooporganisatie heb ik al genoeg gezegd. Kennelijk werk deze aanpak bij een aantal verzekeringstussenpersonen ook erg goed ;) Ik heb ook via de bekende verzekeraars hier een offerte aanvraag gedaan. Valt me eigenlijk ook best tegen dat, als ik vrijdag de online formulieren invul, ik nu nog geen premieberekening in de mail heb liggen, lijkt me toch geen rocket science????

De Model X is inderdaad de wat praktischere versie, iets minder range maar een hogere zit. Zou zomaar een keuze kunnen zijn.

Maar goed, er liggen wat vragen nu bij de organisatie, die maar eerst beantwoord zien. Dan bekijken we of we een volgende fase in gaan.
 
We zijn weer een stapje verder. We gaan zaterdag in een S en X proefrijden. Ben dan even benieuwd naar de reactie van mijn teerbeminde... (FYI: 0-100 cijfers boeien haar niks)
 
Nog niet veel mensen zijn na een proefrit niet overtuigd geweest. Acceleratie is niet enkel 0-100 tijden, maar ook fun tijdens het rijden. Een Tesla is ook zoveel meer dan enkel acceleratie. Benieuwd naar jou reactie ook!
Veel succes en veel plezier!
 
  • Like
Reactions: Faiz71
We zijn weer een stapje verder. We gaan zaterdag in een S en X proefrijden. Ben dan even benieuwd naar de reactie van mijn teerbeminde... (FYI: 0-100 cijfers boeien haar niks)
Die van mij wel, die wordt kotsmisselijk als ik een keertje wat sneller optrek. Mocht ik ooit een P-kopen dan moeten die badges er zeker af:rolleyes:. Mijn advies ik zou het met je vrouw in de auto niet eens testen. Als ze zelf rijd en doet t zelf dan is het een ander verhaal:).
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Die van mij wel, die wordt kotsmisselijk als ik een keertje wat sneller optrek. Mocht ik ooit een P-kopen dan moeten die badges er zeker af:rolleyes:. Mijn advies ik zou het met je vrouw in de auto niet eens testen. Als ze zelf rijd en doet t zelf dan is het een ander verhaal:).
Toen we een dikke 4 jaar geleden de eerste testritten in Antwerpen deden, was de reactie van mijn echtgenote bij een optrekbeurtje: , "schat, je moet die niet kopen, je gaat u hiermee doodrijden..." maar "schat" heeft weeral niet geluisterd;)
 
  • Funny
Reactions: Nogo1966 and HWS
De proefrit is meer voor haar, dat zij ermee kan rijden. Dus afwachten. Dat ik af en toe een stoplichtsprintje zou gaan trekken spreekt voor zich ;)
Mocht de bestelling geplaatst worden, dan inderdaad zonder type plaatjes etc. (Heb ik nu ook op mijn getunede ecosjoemeldiesel :) )
 
Het 0,4% tarief staat ook nu nog op de website. 1 augustus was dus niet de deadline. Ben benieuwd wanneer het dan wel afloopt.
Screenshot_2017-08-03-13-26-06.png
 
Status
Not open for further replies.