Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NewMotion en Shell

This site may earn commission on affiliate links.
Nou ja, als er 300.000.000 (west) Europeanen zijn met 60.000.000 auto's die gemiddeld 10.000 km per jaar rijden en daarmee 2000 kWh per auto per jaar gebruiken en elke kWh 0,02€ cash flow oplevert voor Shell en ze een laad/marktaandeel van 10% hebben dan kevert dat een cash flow op van 240 Miljoen euro.
 
Nou ja, als er 300.000.000 (west) Europeanen zijn met 60.000.000 auto's die gemiddeld 10.000 km per jaar rijden en daarmee 2000 kWh per auto per jaar gebruiken en elke kWh 0,02€ cash flow oplevert voor Shell en ze een laad/marktaandeel van 10% hebben dan kevert dat een cash flow op van 240 Miljoen euro.
Dat is peanuts met de inkomsten die shell nu heeft, bovendien laadt 90% van de mensen meer dan 90% van de tijd thuis.
 
  • Like
Reactions: FVO
Nou ja, als er 300.000.000 (west) Europeanen zijn met 60.000.000 auto's die gemiddeld 10.000 km per jaar rijden en daarmee 2000 kWh per auto per jaar gebruiken en elke kWh 0,02€ cash flow oplevert voor Shell en ze een laad/marktaandeel van 10% hebben dan kevert dat een cash flow op van 240 Miljoen euro.

The New Motion had vorig jaar een omzet van 13 miljoen euro, en een verlies van 3.9 miljoen, over totaal 30.000 laadpalen
Dat is per laadpaal 130 euro verlies per jaar. Eigenlijk groter want een deel van de inkomsten komt uit transactiekosten die worden berekent voor het roamen met de TNM pas.
Ik weet niet wat tegenwoordig de subsidie nog is voor publieke laadpalen maar er moet nog een hoop gebeuren voordat het voor Shell winstgevend gaat worden.

In het FD wordt mijnheer Tipper gequote van Shell, functie: vicepresident 'New Fuels'.
Zo'n titel spreekt boekdelen.

Wat electrisch rijden m.i. nodig heeft is een partij die zonder de bagage van een oud systeem scherp ziet hoe we het electrisch rijden nog makkelijker gaan maken. Niet een partij die eind 2017 nog oude 50kW laders gaat installeren, dat is nu al oude techniek.
 
  • Like
Reactions: FVO
Tsja... Shell is natuurijk naarstig op zoek naar een nieuw businessmodel voor het post-fossiele tijdperk..
Ze hebben de ontwikkelingen heel lang ontkend en negeert - vanuit een zekere arrogantie en machtspositie, maar kunnen er nu niet meer omheen, En dan koop je hier en daar wat in de hoop dat je leert wat er mogelijk is, waar het over gaat... de kosten daarvan zijn voor het Shelll-budgetnog minder dan afrondings-verschillen zullen we maar zeggen... Ik zie ze om die reden ook nog wel Fastned overnemen.
Shell cs probeert zo de nieuwe wereld te begrijpen en dan keuzes maken... ben erg benieuwd naar het vervolg en of dit soort bedrijven over 20 jaar nog bestaan of in een soort sterfhuisconstructie zijn beland... of wellicht helemaal grootschalige productie van groene stroom zijn overgestapt..
 
  • Like
Reactions: FVO
EVCOMPANY.EU
De goedkoopste interoperabele laadpas. Geen abonnement en 10 cent (ex) per laadbeurt:
https://www.evcompany.eu/laadpalen/laadpas/ev-laadpas-opladen-elektrische-auto/

CHARGEMAP.COM
Deze Fransen waren wat ingedommeld, maar zijn nu aan een grote inhaalslag bezig met o.a. een nieuwe app.
Kennismakingspakket met laadpas kost eenmalig € 14,90. Geen abonnementskosten en voorlopig geen kosten per laadbeurt:
ChargeMap Pass: charge your electric car with peace of mind

Iemand nog een tip voor een alternatieve laadpas aanbieder?
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Ik heb een NewMotion Lolo Pro aan de gevel hangen. Zal ik die nu Shell-geel gaan schilderen? Even serieus: ik ben er ook niet blij ben dat ik nu toch weer Shell klant ben. Ik ben niet voor niets elektrisch gaan rijden: op het moment dat ik mijn Tesla kreeg heb ik met veel plezier mijn pasjes van de verschillende tankstations doorgeknipt...

Maar wellicht kan ik nu ook door thuis te laden airmiles sparen :)
 
  • Funny
Reactions: FVO
Ik heb een NewMotion Lolo Pro aan de gevel hangen. Zal ik die nu Shell-geel gaan schilderen? Even serieus: ik ben er ook niet blij ben dat ik nu toch weer Shell klant ben. Ik ben niet voor niets elektrisch gaan rijden: op het moment dat ik mijn Tesla kreeg heb ik met veel plezier mijn pasjes van de verschillende tankstations doorgeknipt...

Maar wellicht kan ik nu ook door thuis te laden airmiles sparen :)
En dan kun je weer goedkoop vliegen, ben je weer terug in het fossiele tijdperk :(
 
En dan kun je weer goedkoop vliegen, ben je weer terug in het fossiele tijdperk :(
Zo hoorde ik ooit eens de bedenking dat het niet de bedoeling kan zijn van investeerders in PV-panelen, met het uitgespaarde geld een keer extra naar de zon gaan vliegen.
Financieel rendement mag en moet zelfs, maar de omschakeling naar een duurzame samenleving moet inderdaad grondiger. Duurzaamheid zit overal in.
 
Route Mobiel
Zoekallehuizen
Zoekmachine Ilse
Overgenomen en de groei is er uit.
Voor deze door betere concurrentie al vrij kansloze concepten had een stand-alone scenario echt niet veel beter uitgepakt. Uit diezelfde periode zijn nog genoeg overgenomen bedrijven wél geslaagd en gegroeid, paypal.com marktplaats.nl bol.com nu.nl en nog veel meer (zoals bijv het bedrijf waar ik ook nog steeds werk)
 
  • Like
Reactions: robertvg
Om eerlijk te zijn denk ik dat Shell oprecht aan het vergroenen is, verder zijn hun de enige die machtig en kapitaal krachtig genoeg zijn om dit serieus aan te pakken.

Als Shell samenwerkt met DAF, VDL Bus en Coach, Ewals Cargo care, bloemenveilingen, supermarkten, taxi's, enz kunnen ze dit best realiseren.
Mogelijk kan Shell zich tegelijkertijd omvormen naar de nieuwe Eneco e.d.

Gooi de industriegebieden maar vol met zonnepanelen (hebben toch ideale gigantische platte daken, zit toch allemaal dicht bij elkaar en vrijwel ieder groot dorp heeft het), installeer er superchargers in alle vormen voor de auto's die dat nodig hebben en wisselbare accustations voor vrachtwagens en bussen (daar rijden ten slotte toch al veel vrachtwagens), kunnen ze met deze accu's de zonnepanelen en het grid stabiliseren en kunnen vrachtwagens en bussen in 5 minuten weer door met toch relatief goedkope en groene energie gebruiken.
Waarschijnlijk is rond 2022 zonne-energie de goedkoopste vorm van energie die er is (goedkoper dan kolen, goedkoper dan windenergie, kernenergie, noem maar op), in Saudi Arabië kost energie van zonnepanelen nog maar 2 cent per kilowatt, da's 0,004 euro per km tesla model S rijden. Shell kan op deze manier dubbel verdienen met zijn accu's en vrachtwagens en bussen veel sneller dan ooit tevoren weer een paar 100, misschien wel 1000km door laten rijden.

Op deze manier kunnen ze het goedkoopst energie aanbieden, het goedkoopst aanbouwen, het goedkoopst dealtjes sluiten met de bedrijven op het industriegebied en op iets langere termijn ook serieus concurreren met de kolencentrales. In echt grote steden als Rotterdam kunnen ze er zelfs meerdere bouwen. Via het grid kunnen ze ook stroom door leveren. De pieken van het grid kunnen ze ook opvangen waardoor ze er meteen voor zorgen dat ook de kolencentrales efficiënter kunnen werken.
 
  • Like
Reactions: widodh
Even serieus: ik ben er ook niet blij ben dat ik nu toch weer Shell klant ben. Ik ben niet voor niets elektrisch gaan rijden: op het moment dat ik mijn Tesla kreeg heb ik met veel plezier mijn pasjes van de verschillende tankstations doorgeknipt...
+1

Ja, ik voel ook dat het juist belangrijk is dat bedrijven als Shell vergroenen. Net zoals het belangrijk is dat MB, BMW en andere merken goede en betaalbare elektrische auto's met dito infrastructuur gaan leveren. Anders komt die transitie er nooit.

Maar net als ik besloten heb dat mijn geld zoveel mogelijk mee gaat werken door vooral bij groene bedrijven in te kopen zit ik ineens weer bij Shell. Hmmm... en om nu de laadpaal puur voor dit principe weer weg te doen gaat me ook wat ver :)
Voelt wel dubbel dus....
 
  • Like
Reactions: dvroegop