Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NewMotion en Shell

This site may earn commission on affiliate links.
Het was inderdaad een verrassend mailtje van NewMotion.
Gezien het gebrek aan verdere details kan het alle kanten op gaan.
Als ze het NewMotion netwerk willen gebruiken om op de snelweg te concurreren met FastNed, dan zou ik dat wel toejuichen. Meer aanbieders, grotere dekking op de snelweg.
 
Bij NewMotion zijn we altijd op weg om uw laadervaring zo gemakkelijk mogelijk te maken. Prijzen van publiek laden kunnen moeilijk te begrijpen zijn. Daarom zijn we blij te kunnen delen dat we nu één duidelijk laadtarief hanteren voor alle niet-NewMotion laadpunten in ons Nederlandse netwerk. Hierdoor zijn laadkosten voor u begrijpelijker en beter te voorspellen.

Per 17 december zijn de vaste laadtarieven (incl btw):
Regulier laden (AC): €0,37
Snelladen (DC): €0,66

NewMotion en Shell Recharge laadpunten houden de oude tarieven aan en zullen geen standaardtarief hanteren. Bekijk daarom voordat u gaat laden altijd in de app wat de exacte laadkosten zijn bij een laadpunt.
Wilt u meer weten over hoe laadkosten opgebouwd zijn?

Bekijk het kenniscentrum op onze website, inclusief gedetailleerde uitleg en de specifieke tarieven.

Oplaadpunten Voor Elektrische Auto's | NewMotion NL | NewMotion
Dat wordt dus duurder in veel gevallen. Voor mij onduidelijk.
 
Voor mij ook want ik weet niet wat newmotionpunten zijn, wel dat er veel laadpunten zijn waar ik nu nog 24 cent /kWh betaalde. Dus een 50 % verhoging zonder blikken of blozen? Ik heb gereageerd met “I’m gone”

Hier ook. Duidelijkheid heeft een prijs, en dat is niet 50% verhoging. Ik deed dus 95% via Newmotion/Shell!

Ben al aan het kijken naar de beste laadpas voor Vattenfal (Amsterdam laadpalen) en Alego.
 
De gewijzigde tarieven gisteren ontvangen,
Screenshot_20201205-093919_Gmail.jpg
 
Ik moest die mail ook even goed lezen, maar echt duidelijker is het er niet op geworden wat tarieven betreft. Wel wat betreft dat Shell met z’n opgekochte cash cow nu zo ongeveer de hoogste tarieven in Europa rekent.
 
Ik was ook verrast, ben normaal bereid om voor comfort dus 1 pasje voor alles is prima. Maar niet tegen een premium. De laadpaal bij kantoor kost normaal 0,24 cent met een start tarief van 0,34 is dat voor een laadsessie van gemiddeld 47kWh 11,62 euro. Dat is dan met de nieuwe prijzen 17,39 euro.

De paal daar is van greenflux/Joulz dat is dan te laden met een chargeassist app tegen een tarief van 0,31 en start tarief van 0,49 dus 15,06 euro.

Dus heel veel gaat het niet uitmaken dan...

Een Joulz laadpas kost 2,99 per maand. Maar dan is laden wel weer 0,24 cent. Nu tijdens corona ben ik al maanden niet meer op kantoor geweest. Maar anders laad ik 1x per week die 47kWh. Dan loont die 2,99 per maand wel.
 
Last edited:
Ik moest die mail ook even goed lezen, maar echt duidelijker is het er niet op geworden wat tarieven betreft. Wel wat betreft dat Shell met z’n opgekochte cash cow nu zo ongeveer de hoogste tarieven in Europa rekent.
Daar ben ik niet mee akkoord. Plugsurfing, zowat het 2e grootste netwerk, vraagt €0,45/kWh bij een Allego-paal.
 
Wat een vreselijke jungle !
Dit is geen reclame voor elektrisch rijden.
De waarheid is dat je er met een Tesla Model 3 en thuis laden zelden aan zo een publieke paal staat.

Maar voor de rest zijn al die laadpasjes natuurlijk gerommel. Het is het equivalent van tankpassen, behalve dat je bij tankpassen tenminste weet dat het je niet meer gaat kosten dan wat er op de pomp staat. Bij laadpasjes is het wild gokken wat het je gaat kosten.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy and Epyx
De waarheid is dat je er met een Tesla Model 3 en thuis laden zelden aan zo een publieke paal staat.

Maar voor de rest zijn al die laadpasjes natuurlijk gerommel. Het is het equivalent van tankpassen, behalve dat je bij tankpassen tenminste weet dat het je niet meer gaat kosten dan wat er op de pomp staat. Bij laadpasjes is het wild gokken wat het je gaat kosten.

Je geeft precies de reden aan waarom het niet gelijk staat aan ouderwets "brandstof" tanken inderdaad. Ook ik vind dit geen reclame voor EV rijden en nu met deze vage NewMotion e-mail over gewijzigde tarieven, wordt het er allemaal niet beter op.

Wel echt jammer, als ik ergens toevallig stond (wat zelden gebeurde), dan pakte ik de NewMotion pas, gewoon voor het gemak en in de wetenschap dat deze pas wel overal werkt. Nu maar eens uitwijken naar een alternatief.
 
Wel echt jammer, als ik ergens toevallig stond (wat zelden gebeurde), dan pakte ik de NewMotion pas, gewoon voor het gemak en in de wetenschap dat deze pas wel overal werkt. Nu maar eens uitwijken naar een alternatief.
De realiteit is dat als ik eens een publieke paal kan gebruiken, ik enkele apps open om de goedkoopste oplossing te vinden, en op het einde toch maar weer NewMotion kies.

Of gewoon rechtstreeks NewMotion kies uit gemak, want met een volle bak vertrekken de volgende ochtend, ver van huis, is ook weer een luxe.
 
Voor wie thuis laadt maakt het allemaal weinig uit eigenlijk maar het laad-woud qua pasjes wordt ingewikkelder en vervolgens “eenvoudig(er)” duurder gemaakt. Na Ionity gaat Shell proberen het laadnetwerk nog rendabeler te maken. Ze moeten ook wel, want aan benzine is straks geen droog brood meer te verdienen en je moet toch op een manier duidelijk maken dat waterstof “echt de toekomst heeft” en “goedkoper is” . Ik denk dat ze van een koude kermis thuiskomen als tesla deze markt gaat overnemen met nog meer SuC’s die over een tijd ook beschikbaar worden voor andere merken. Ik heb dat in 2017 al eens voorspeld, maar denk echt dat dat achter de ramp-up van SuC’s zit.
Sneller en goedkoper dan de concurrent. Lange neus voor big oil. Rechts ingehaald met 2 vingers in die neus.