Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Niet werkend internet Tesla model S maart 2018

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Ik heb een Tesla model s 75D uit maart 2018 (incl levenslang gratis connectiviteit). Al redelijk sinds de aflevering heb ik problemen met mijn connectiviteit: spotify en google maps werken prima, echter internet (web) doet het niet (ongeacht aantal streepjes bereik LTE). Ben inmiddels paar keer terug geweest en het wordt steeds als firm ware bug afgedaan. Vorige week is mijn emmc 8gb vervangen voor een 64gb maar het internetprobleem is niet verholpen. Nu weer een serviceafspraak ingepland maar vrees dat dit ook geen soelaas zal bieden.

Als ik via de hotspot met mijn mobiel connectie maak heb ik max wifibereik maar ook dan doet internet het niet.

Iemand bekend met dit probleem / suggestie voor een oplossing?
Groet,
Shashi
 
Update: na wat heen en weer gesms werd mijn service afspraak voor as manadag vanuit Tesla gecancelled: "the problem is a bug in the firmware. At the moment this issue is one that is being investigated by our technicians, unfortunately we have no indication when we will have news. A soft or even hard reset may help in some cases, but that is not a guarantee of fixing the problem ". Deze tekst heb ik al eerder gehad (maanden geleden). Maw wordt gewoon weer afgescheept. Uiteraard heb ik een reactie gestuurd dat ik hier geen genoegen mee neem....nog geen reactie gehad...anders maar weer bellen...zucht
I know all about it, alles wat je schrijft is mij ook overkomen. De browser werkt inderdaad niet zoals het zou moeten, maar dat was niet mijn grootste probleem. Wat ik veel erger vond is de 'witte blokken' die constant in de navigatie naar voren komen, of een onscherpe route, alleen een blauwe lijn en een wit scherm. Keer op keer weer naar een service center, aangezien ik het binnen de garantie opgelost wilde hebben. Ik dacht ook je hebt de functie webpagina op je auto, dan wil je ook dat die werkt. Toch kreeg ik elke keer weer iets anders te horen; met een nieuwe update is het probleem verholpen of bij ons werkt het naar behoren of door uw harde schijf van sentry mode heeft u deze problemen maar als u de upgrade doet naar emmc 64gb is het probleem verholpen. Update gedaan maar alsnog dezelfde problemen.
Inmiddels zelf de keuze gemaakt om over te stappen naar de MCU2. Echt een wereld van verschil, ik kan het iedereen aanraden. Ja het kost geld, maar dan ben je in een keer van alle problemen af. En fijn dat het kan, want er zijn genoeg andere automerken waar je geen upgrade kan doen. Ik weet nog de momenten dat ik bijvoorbeeld Berlijn ingaf in de navigatie en dan 5 min moest wachten op de routeplanning met supercharger stops, nu is het minder dan 20 seconden. De webpagina werkt, maar ik gebruik deze vrijwel niet. Ze geven ook aan dat het niet slim is een pagina zoals NU.nl te openen, omdat dit op de achtergrond continue blijft refreshen en zo heel je geheugen vol raakt en je weer technische problemen gaat krijgen.
Nogmaals ik begrijp je frustratie volledig, maar overweeg toch eens om over te stappen naar de MCU2, dat scheelt je heel veel tijd met ritjes op en neer naar de service centers die het probleem niet verholpen krijgen. Heel veel succes.
 
Upvote 0
Update: na wat heen en weer gesms werd mijn service afspraak voor as manadag vanuit Tesla gecancelled: "the problem is a bug in the firmware. At the moment this issue is one that is being investigated by our technicians, unfortunately we have no indication when we will have news. A soft or even hard reset may help in some cases, but that is not a guarantee of fixing the problem ". Deze tekst heb ik al eerder gehad (maanden geleden). Maw wordt gewoon weer afgescheept. Uiteraard heb ik een reactie gestuurd dat ik hier geen genoegen mee neem....nog geen reactie gehad...anders maar weer bellen...zucht
Succes,

Dergelijk acties eindigen meestal met de mededeling 'Wij kunnen verder niets voor U doen!'.
En daar moet je dan maar genoegen mee nemen, tenzij je naar de rechter zou willen stappen.
 
Upvote 0
:mad: GIJZELSOFTWARE IN MIJN TESLA....
Zelfde probleem met de MS uit maart 2017. Ook geen werkende browser meer (sinds ruim 1 jaar) Ook de handleiding werkt niet meer en de release notes zijn super-super langzaam. Auto is denk al 10 keer retour geweest naar zowel de SUC Amsterdam als de fabriek in Tilburg. Niets helpt en er gebeurd geen donder. Erg teleurstellend allemaal. Probleem met Dog-mode werd in 2 dagen gefixed en wereldwijd uitgerold. Elon mag wel eens orde op zaken gaan stellen.
Blijkbaar hebben we TESLA's met GIJZELSOFTWARE in onze auto's. de oplossing is een nieuwe MCU2 aanschaffen. Mijn mening is als je de software aanpast waardoor de hardware niet meer laat werken moet je ook de kosten voor herstel op je nemen. Helaas willen ze daar nog niet aan. Schandalig!!!
 
Upvote 0
Gijzelsoftware is wat overdreven. Ze kunnen gewoon het probleem niet vinden. Zelfs na MCU2 Upgrade werken sommige zaken nog steeds niet goed in mijn auto. Stap ik in de Tesla van mijn kameraad, met 1 maand verschil in productie datum, werken dezelfde zaken wel, zelfs met MCU1.

Ik verdenk dat er een seriematig productiefout zit in de modems, waardoor upload verkeer naar internet niet goed werkt onder sommige omstandigheden. Het overnemen van de auto neemt bij mij ook 2 minuten in beslag via de telefoon.

Nu is de browser een nice to have, niet een primaire functie van de auto. Ik zou zeggen, probeer er mee te leven. En wie weet, vinden ze de fout nog een keer. Service centers zijn niet capabel om complexe software fouten op te lossen.
 
Upvote 0
@arri : welke zaken werken niet goed? Na de MCU2 upgrade heb ik een hoge vampire drain. Misschien heb je daar ervaring mee?
Hoge vampire drain heb ik nog niet gemerkt/gecontroleerd. Sentry staat op de oprit uit.

Huidige problemen zijn:
- een slecht werkende app iPhone (connectietijd 1-2 minuten)
- webbrowser nagenoeg onbruikbaar
- begin van de dag duurt het 2-5 minuten voordat de LTE connectie heeft (streep door bereik).
- alle 'connected' diensten (logisch) zijn onbruikbaar tijdens de LTE-blackout. Even een bestemming inspreken via Voice control, spotify, tune-in. Alles onbruikbaar. Al dat soort schermen hebben een 'ronde pijl cirkel' (refresh symbool)

Had vroeger MCU1/AP2.5 en nu MCU2/FSD. Eigenlijk sinds FSD/MCU1 combi al onverklaarbare traagheid gehad in de computersystemen. Auto heeft meerdere keren bij tesla gestaan, totaal wel 3 weken. En elke keer weer stuk terug gekregen.
 
Upvote 0
Hoge vampire drain heb ik nog niet gemerkt/gecontroleerd. Sentry staat op de oprit uit.

Huidige problemen zijn:
- een slecht werkende app iPhone (connectietijd 1-2 minuten)
- webbrowser nagenoeg onbruikbaar
- begin van de dag duurt het 2-5 minuten voordat de LTE connectie heeft (streep door bereik).
- alle 'connected' diensten (logisch) zijn onbruikbaar tijdens de LTE-blackout. Even een bestemming inspreken via Voice control, spotify, tune-in. Alles onbruikbaar. Al dat soort schermen hebben een 'ronde pijl cirkel' (refresh symbool)

Had vroeger MCU1/AP2.5 en nu MCU2/FSD. Eigenlijk sinds FSD/MCU1 combi al onverklaarbare traagheid gehad in de computersystemen. Auto heeft meerdere keren bij tesla gestaan, totaal wel 3 weken. En elke keer weer stuk terug gekregen.
Ik heb een oudere auto met AP1 en geen sentry mode.al
 
Upvote 0
Gijzelsoftware is wat overdreven. Ze kunnen gewoon het probleem niet vinden. Zelfs na MCU2 Upgrade werken sommige zaken nog steeds niet goed in mijn auto. Stap ik in de Tesla van mijn kameraad, met 1 maand verschil in productie datum, werken dezelfde zaken wel, zelfs met MCU1.

Ik verdenk dat er een seriematig productiefout zit in de modems, waardoor upload verkeer naar internet niet goed werkt onder sommige omstandigheden. Het overnemen van de auto neemt bij mij ook 2 minuten in beslag via de telefoon.

Nu is de browser een nice to have, niet een primaire functie van de auto. Ik zou zeggen, probeer er mee te leven. En wie weet, vinden ze de fout nog een keer. Service centers zijn niet capabel om complexe software fouten op te lossen.
Maar bij mcu2 zit toch ook een nieuw modem?
 
Upvote 0