TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Nieuw: Auto Pilot Hardware 2.5

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by SofaSogo, Aug 11, 2017.

1. SofaSogo

SofaSogo Member

#1 SofaSogo, Aug 11, 2017
    Last edited: Aug 11, 2017
    Tesla has a new Autopilot ‘2.5’ hardware suite with more computing power for autonomous driving

Tesla has a new Autopilot ‘2.5’ hardware suite with more computing power for autonomous driving

Edit: lichtpuntje voor de huidige HW 2 bezitters;

“However, we still expect to achieve full self-driving capability with safety more than twice as good as the average human driver without making any hardware changes to HW 2.0. If this does not turn out to be the case, which we think is highly unlikely, we will upgrade customers to the 2.5 computer at no cost.”

Wedrom erg charmant van Tesla.

• Like x 1
  2. Noelis

Noelis Member

Als je de link van up My Tesla ziet dan kan je adhv APH3 zien of je al dan niet de nieuwe HW hebt.
    Je kan die link pasten in Tesla Model S Options Decoder om zo je opties te zien.
    Bij mij staat er wel degelijk APH3 in de link maar als ik het in de site paste wordt het toch niet zichtbaar.

3. HWS

HWS Supporting Member

Hmm, ik krijg dan APPB.

upload_2017-9-5_13-14-45.png

4. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Lekker wordt je meteen terug geworpen naar AP1.5. Met een beetje gelukt heb je bij de verkoop van je X alles op het niveau van AP2

5. m0rph

m0rph Member

Mijn S met AP1 wordt stilaan een "ouderwetse". Deze zomer nog overwoog ik om die in te ruilen voor een nieuwe. Al was het maar om de hardware te bekomen voor het autonome rijden. Maar de blijvende ontwikkelingen en de snelle manier waarop die elkaar opvolgen, hebben ook een wrange bijsmaak. Je weet nu al dat voor of kort na de levering, er alweer een nieuwere technologie zal aangekondigd zijn/worden. Het leveren van AP2 voertuigen die tot op vandaag minder kunnen dan AP1, vind ik op zich nogal grof. Of het verkopen van autonoom rijden zonder dat ze zeker zijn dat de 2.0 HW dit wel aan zal kunnen, dat helpt eigenlijk ook niet. Daarom besluit ik nu liever om nog even te wachten, en dat zeker tot na dat Tesla zijn huiswerk volledig heeft afgerond, en dat de wetgeving autonoom rijden toelaat..

6. Noelis

Noelis Member

Het was sinds 7/8 in de pers denk ik.
    Maar het is wel zo dat de opvouwbare 2de zetelrij ook een maand vooraf in de VS was voor wij het hadden. Als je de link naar uw PDF kopieert staat er geen APH3?

7. HWS

HWS Supporting Member

2.0 helaas, en hij staat nog op de boot
    upload_2017-9-5_14-34-58.png

8. jm71

jm71 Active Member

Ik denk dat het echte autonoom rijden nog jaren duurt, voor mij dus geen optie om te wachten. En ik verwacht dat ik autopilot een paar dagen heel interessant vind tot ik er gek van word en zelf weer de regie in handen neem. Ik maak me er nu dus niet zo druk om.

@Hendrik, ik heb exact hetzelfde optie lijstje als jij. Heb jij de ultra high fidelity audio upgrade? Bij mij zeiden ze dat die nog niet standaard in mijn premium pakket zat, maar het was ook niet als losse optie gemeld. Ik ging er dus vanuit dat ik de standaard audio heb. Het optie lijstje spreekt van "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cabin". Maar dat zie ik bij jou ook. Had jij, voor zover je weet, wél de ultra high fidelity audio upgrade?
    Of anders gesteld: is "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cab" nu de standaard audio of de ultra high fidelity?

9. jm71

jm71 Active Member

Waar vind ik dat lijstje? Die eerste hierboven heb ik via die link gevonden, maar deze niet

10. ErnstT

ErnstT Active Member

De Ultra Hifi. Die is niet zo ultra, maar dat kan ik of een bekende uit Moskou zo voor je fixen met een mooie upgrade

11. jm71

jm71 Active Member

Was ik ook van plan, alleen als ik daarvoor een afspraak maak met Herbermir Katsminski of Ernstovski krijg ik als eerste de vraag: wat zit er nu in? Wel handig om te weten.

12. HWS

HWS Supporting Member

Er zit een UHF in wat ik een stuk beter vond klinken dan de UHF in een model S, heeft ook wat speakertjes meer. Ik weet dat zegt niks over de kwaliteit.

Voor dat lijstje heb ik de tip van @Noelis gevolgd. In je "my Tesla" de configuratie pdf van je nieuwe bakkie openen. Deze link in Tesla Model S Options Decoder plakken

13. jm71

jm71 Active Member

Ah, dank je.
    En dan zie ik inderdaad ook "AU00 - No audio package" (@ernst, wanneer heb je tijd?)
    Maar gelukkig weer wel de optie:
    TR01 Rear Facing Seats - Carry up to 7 passengers in Model S by adding seating for two children with rear facing seats
    :D

14. ebullio

ebullio Active Member

Gelukkig,
    Krijg je toch een S :cool:

15. Tampert

Tampert Member

haha nou dat zal je nog wel meevallen hoe fijn een AP is. Ook al werkt het niet altijd super. Op snelwegen gaat het erg fijn en scheelt het je zelf een hoop energie van primitief afstand houden tov je voorligger en het mikken tussen te twee witte strepen :)

• Like x 3
  16. CL600

CL600 Member

Over de kwaliteit van het Tesla audiosysteem kun je hier lezen:
    HiFi-Systeme Tesla vs. Audi im Test: Preiswert und auf Augenhöhe?

Rick Rubin, B&O en AMS: da's heel veel lof voor Tesla, en nog wel uit onverdachte hoek.

17. HWS

HWS Supporting Member

Da's wel een test uit 2014...

18. ErnstT

ErnstT Active Member

Altijd! maar de enige optie die ik voor de X heb is een upgrade voor de Standard Audio. Vervangt de 4 deurspeakers.

19. pvh

pvh Active Member

• Like x 1
  20. Noelis

Noelis Member

De levering nadert....
    Met een eigen checklist stel ik me de vraag... hoe kan je nagaan of je wel degelijk AP 2.5 hebt en niet de 2.0?
    Het verschil met AP 1 is makkelijk te herkennen...maar dit. o_O

Share This Page