Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuw: Auto Pilot Hardware 2.5

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla has a new Autopilot ‘2.5’ hardware suite with more computing power for autonomous driving


Tesla has a new Autopilot ‘2.5’ hardware suite with more computing power for autonomous driving

Edit: lichtpuntje voor de huidige HW 2 bezitters;

“However, we still expect to achieve full self-driving capability with safety more than twice as good as the average human driver without making any hardware changes to HW 2.0. If this does not turn out to be the case, which we think is highly unlikely, we will upgrade customers to the 2.5 computer at no cost.”

Wedrom erg charmant van Tesla.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: simonsmidt
Hmm, ik krijg dan APPB.

upload_2017-9-5_13-14-45.png
 
Mijn S met AP1 wordt stilaan een "ouderwetse". Deze zomer nog overwoog ik om die in te ruilen voor een nieuwe. Al was het maar om de hardware te bekomen voor het autonome rijden. Maar de blijvende ontwikkelingen en de snelle manier waarop die elkaar opvolgen, hebben ook een wrange bijsmaak. Je weet nu al dat voor of kort na de levering, er alweer een nieuwere technologie zal aangekondigd zijn/worden. Het leveren van AP2 voertuigen die tot op vandaag minder kunnen dan AP1, vind ik op zich nogal grof. Of het verkopen van autonoom rijden zonder dat ze zeker zijn dat de 2.0 HW dit wel aan zal kunnen, dat helpt eigenlijk ook niet. Daarom besluit ik nu liever om nog even te wachten, en dat zeker tot na dat Tesla zijn huiswerk volledig heeft afgerond, en dat de wetgeving autonoom rijden toelaat..
 
Ik denk dat het echte autonoom rijden nog jaren duurt, voor mij dus geen optie om te wachten. En ik verwacht dat ik autopilot een paar dagen heel interessant vind tot ik er gek van word en zelf weer de regie in handen neem. Ik maak me er nu dus niet zo druk om.

@Hendrik, ik heb exact hetzelfde optie lijstje als jij. Heb jij de ultra high fidelity audio upgrade? Bij mij zeiden ze dat die nog niet standaard in mijn premium pakket zat, maar het was ook niet als losse optie gemeld. Ik ging er dus vanuit dat ik de standaard audio heb. Het optie lijstje spreekt van "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cabin". Maar dat zie ik bij jou ook. Had jij, voor zover je weet, wél de ultra high fidelity audio upgrade?
Of anders gesteld: is "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cab" nu de standaard audio of de ultra high fidelity?
 
Ik denk dat het echte autonoom rijden nog jaren duurt, voor mij dus geen optie om te wachten. En ik verwacht dat ik autopilot een paar dagen heel interessant vind tot ik er gek van word en zelf weer de regie in handen neem. Ik maak me er nu dus niet zo druk om.

@Hendrik, ik heb exact hetzelfde optie lijstje als jij. Heb jij de ultra high fidelity audio upgrade? Bij mij zeiden ze dat die nog niet standaard in mijn premium pakket zat, maar het was ook niet als losse optie gemeld. Ik ging er dus vanuit dat ik de standaard audio heb. Het optie lijstje spreekt van "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cabin". Maar dat zie ik bij jou ook. Had jij, voor zover je weet, wél de ultra high fidelity audio upgrade?
Of anders gesteld: is "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cab" nu de standaard audio of de ultra high fidelity?
De Ultra Hifi. Die is niet zo ultra, maar dat kan ik of een bekende uit Moskou zo voor je fixen met een mooie upgrade
 
Ik denk dat het echte autonoom rijden nog jaren duurt, voor mij dus geen optie om te wachten. En ik verwacht dat ik autopilot een paar dagen heel interessant vind tot ik er gek van word en zelf weer de regie in handen neem. Ik maak me er nu dus niet zo druk om.

@Hendrik, ik heb exact hetzelfde optie lijstje als jij. Heb jij de ultra high fidelity audio upgrade? Bij mij zeiden ze dat die nog niet standaard in mijn premium pakket zat, maar het was ook niet als losse optie gemeld. Ik ging er dus vanuit dat ik de standaard audio heb. Het optie lijstje spreekt van "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cabin". Maar dat zie ik bij jou ook. Had jij, voor zover je weet, wél de ultra high fidelity audio upgrade?
Of anders gesteld: is "Custom audio system specifically tuned for a Tesla’s ultra-quiet cab" nu de standaard audio of de ultra high fidelity?
haha nou dat zal je nog wel meevallen hoe fijn een AP is. Ook al werkt het niet altijd super. Op snelwegen gaat het erg fijn en scheelt het je zelf een hoop energie van primitief afstand houden tov je voorligger en het mikken tussen te twee witte strepen :)
 
Er zit een UHF in wat ik een stuk beter vond klinken dan de UHF in een model S, heeft ook wat speakertjes meer. Ik weet dat zegt niks over de kwaliteit.

Voor dat lijstje heb ik de tip van @Noelis gevolgd. In je "my Tesla" de configuratie pdf van je nieuwe bakkie openen. Deze link in Tesla Model S Options Decoder plakken

Over de kwaliteit van het Tesla audiosysteem kun je hier lezen:
HiFi-Systeme Tesla vs. Audi im Test: Preiswert und auf Augenhöhe?

Rick Rubin, B&O en AMS: da's heel veel lof voor Tesla, en nog wel uit onverdachte hoek.
 
Ah, dank je.
En dan zie ik inderdaad ook "AU00 - No audio package" (@ernst, wanneer heb je tijd?)
Maar gelukkig weer wel de optie:
TR01 Rear Facing Seats - Carry up to 7 passengers in Model S by adding seating for two children with rear facing seats
:D
Altijd! maar de enige optie die ik voor de X heb is een upgrade voor de Standard Audio. Vervangt de 4 deurspeakers.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings