Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

nieuw op forum

This site may earn commission on affiliate links.
Die lange kabel is ook nuttig om bij je thuis te laden als de laadaansluiting zich aan de verkeerde kant van de auto bevindt.

Het is inderdaad echt een koopje, maar die kabel is iets van 7 meter? Dat is lang genoeg om drie plekken van de laadpaal af te parkeren en dan nog te kunnen opladen.
laadkabelwinkel heeft een kabel die iets duurder is maar wel een stuk korter (2 meter)
 
Ik heb nog nooit last gehad van een te lange kabel. Die Tesla kabel van 7 meter is perfect. Het langste stuk blijft op een rolletje liggen onder de auto, maar ik heb in ieder geval de lengte mocht ik het nodig hebben. En ALS je het nodig hebt, is het wel zo fijn. Dat heeft me af en toe wel geholpen. Dus: vrijwel geen nadelen maar bijna alleen maar voordelen.
 
Dat wist ik niet. Kunnen we hier meer informatie over krijgen aub?


ik veronderstel dat je het over de laadpas van BlueCorner hebt ?

dit komt van de site :


Send your invoice details (Company name, Address & VAT Number) to [email protected]
Ask them to send you the "Tesla Club Belgium Blue Corner Charging Card"
You'll be invoiced for 199,00 EUR including VAT.


For 199,00 EUR including VAT you can use the charging card for two years.The first year you'll be able to charge for free*.
*As long as the pool average doesn't exceed 1.000 kWh per card per year.

 
Opletten daarmee, de kabel moet bij gebruik volledig afgerold worden. Anders kan hij mogelijk te veel opwarmen.

Dat was een zorg van me. Dus ik ben gaan kijken of dat ook zo was. Maar het zijn 3 windingen van inderdaad een halve meter doorsnede. Ik voelde geen warmte toen ik er aan kwam. Te strak een dunne kabel oprollen geeft wel problemen, iets wat ik mijn vrouw iedere keer weer probeer uit te leggen als ze het snoer van de 2500 watt stofzuiger niet helemaal uittrekt....
 
Klinkt bekend, alleen hier zijn het mijn zoontjes die maar al te graag dat oprolmechanisme van de kabel telkens weer opnieuw uittesten als we aan het stofzuigen zijn...

Dat was een zorg van me. Dus ik ben gaan kijken of dat ook zo was. Maar het zijn 3 windingen van inderdaad een halve meter doorsnede. Ik voelde geen warmte toen ik er aan kwam. Te strak een dunne kabel oprollen geeft wel problemen, iets wat ik mijn vrouw iedere keer weer probeer uit te leggen als ze het snoer van de 2500 watt stofzuiger niet helemaal uittrekt....
 
Dat was een zorg van me. Dus ik ben gaan kijken of dat ook zo was. Maar het zijn 3 windingen van inderdaad een halve meter doorsnede. Ik voelde geen warmte toen ik er aan kwam. Te strak een dunne kabel oprollen geeft wel problemen, iets wat ik mijn vrouw iedere keer weer probeer uit te leggen als ze het snoer van de 2500 watt stofzuiger niet helemaal uittrekt....

Ok, helemaal goed. :cool:
 
vervelend is wel dat de huidige wagen verkocht is met de voorwaarde dat ze hem midden oktober mogen komen ophalen.
aan vervangwagens doet tesla blijkbaar jammer genoeg niet mee, ik heb het nagevraagd. wel jammer, als je zoveel geld uitgeeft aan een wagen. in bijna elke 'traditionele' garage helpen ze je wel uit de nood...
Wordt dus weer wat extra geld uitgeven om iets te huren...
 
vervelend is wel dat de huidige wagen verkocht is met de voorwaarde dat ze hem midden oktober mogen komen ophalen.
aan vervangwagens doet tesla blijkbaar jammer genoeg niet mee, ik heb het nagevraagd. wel jammer, als je zoveel geld uitgeeft aan een wagen. in bijna elke 'traditionele' garage helpen ze je wel uit de nood...
Wordt dus weer wat extra geld uitgeven om iets te huren...

zit met hetzelfde ... :(

philippe