Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuw Tesla HQ en SC+ in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Was in de buurt - dus maar paar foto's gemaakt van het nieuwe servicecenter in Amsterdam. Aan de Burg Stramanweg 122. Mooie zichtlocatie. "naast" de Woonmall en Mercedes. Onderhoud vindt er al plaats - showroom is nog niet open. Zo te zien komt er ook een HQ in dit pand. Tesla logo op de donkere achterwand zal het goed doen -;)
TS IMG_6399.jpg


IMG_6402.jpg

TS IMG_6388.jpg



TS IMG_6387.jpg
 
Last edited:
Was in de buurt - dus maar paar foto's gemaakt van het nieuwe servicecenter in Amsterdam. Aan de Burg Stramanweg 122. Mooie zichtlocatie. "naast" de Woonmall en Mercedes. Onderhoud vindt er al plaats - showroom is nog niet open. Zo te zien komt er ook een HQ in dit pand. Tesla logo op de donkere achterwand zal het goed doen -;)

QUOTE]

Bedankt voor het veldwerk. Het gaat hard zo. Ook mooie lokatie.

Na de foto's weer terug naar de lekker warme stoel?
 
Inderdaad, volgens mij is dit de meest gemaakt denkfout bij niet-Tesla bezitters. Denken in 'stroom tanken' i.p.v. 'inpluggen als je toch parkeert'.

Bijvoorbeeld ook de opmerking van de BAM mensen die aan de SuC in Zwolle werkten. 'Die zou je wel graag op je oprit hebben staan, hè?'
Niet dus, want laadsnelheid thuis hoeft helemaal niet zo hoog te zijn.

De beste afstand van je huis tot een SuC is ook niet 50 km, maar eerder 100 km, want dat vergroot je bereik met 200 km.

FastNed die denkt dan ze € 10,00 per EV per week kunnen gaan omzetten(/verdienen?), met een tarief van 380% van het particuliere tarief.

Enzovoorts.

Lastig dat 'omdenken'. :redface:
 
Inderdaad, volgens mij is dit de meest gemaakt denkfout bij niet-Tesla bezitters. Denken in 'stroom tanken' i.p.v. 'inpluggen als je toch parkeert'.

Bijvoorbeeld ook de opmerking van de BAM mensen die aan de SuC in Zwolle werkten. 'Die zou je wel graag op je oprit hebben staan, hè?'
Niet dus, want laadsnelheid thuis hoeft helemaal niet zo hoog te zijn.

De beste afstand van je huis tot een SuC is ook niet 50 km, maar eerder 100 km, want dat vergroot je bereik met 200 km.

FastNed die denkt dan ze € 10,00 per EV per week kunnen gaan omzetten(/verdienen?), met een tarief van 380% van het particuliere tarief.

Enzovoorts.

Lastig dat 'omdenken'. :redface:

Toch is het niet zo zwart-wit. We hebben het er in dit forum al vaker over gehad. Ikzelf vind het heerlijk om, als het zo uitkomt, een half uurtje rustig te zitten, mailtjes bij te werken, gewoon in mijn online kantoor te werken, een praatje te maken of gewoon even niets doen. Of dat nu in Oosterhout, Zwolle, Urmond of Tilburg is maakt niet zo veel uit. Je houdt dan vanzelf rekening met de bezetting, dat je elkaar niet in de weg zit. Te druk? Doorrijden dan maar.

Het is niet zo dat je naast je auto staat te wachten tot er genoeg geladen is. Dat heb ik wel een paar keer bij Fastned meegemaakt met de Leaf. Een tankstation is toch net even minder dan een moderne v.d. Valk.

Daarnaast is het fijn om ook thuis te kunnen laden en inderdaad maakt laadsnelheid daar niet zo veel uit. Mijn 11 kW is ruim voldoende. Het is juist de mix die het zo leuk maakt. Dus gewoon doen wat je op dat moment leuk vindt.
 
... Ikzelf vind het heerlijk om, als het zo uitkomt, een half uurtje rustig te zitten, mailtjes bij te werken, gewoon in mijn online kantoor te werken, een praatje te maken of gewoon even niets doen. Of dat nu in Oosterhout, Zwolle, Urmond of Tilburg is maakt niet zo veel uit. Je houdt dan vanzelf rekening met de bezetting, dat je elkaar niet in de weg zit. Te druk? Doorrijden dan maar...
Dit bedoel ik inderdaad met 'inpluggen als je toch parkeert'. Alleen parkeer jij bij een SuC. :cool:
 
Toch is dat in de basis inderdaad het verschil.

Tanken doe je als je tank leeg is. Laden doe je als je stil staat (of accu leeg is of niet)

En laat de doorsnee auto 23 uur per etmaal stil staan...

Het enige wat dan nog nodig is een accu met voldoende volume om doorgaans je dag door te komen - zeg minimaal 350 km. Op uitzondering laad je overdag bij die plekken waar je overdag toch stil staat (werk, eten etc.). Wat nodig is is een fijnmazig netwerk van bij voorkeur 22kw laders bij dit soort locaties zodat je met een uurtje eten weer 100km hebt. Of onderweg even stoppen bij een SuC - en zeker bij langere trips - wat eten, drinken.

En dat is precies waarom E-laden bij een tankstation niet gaat werken en Fatsned met dit concept geen succes gaat worden. Jammer-want ik heb wel veel respect voor het initiatief. Alleen klopt het businessmodel niet.

Dit bedoel ik inderdaad met 'inpluggen als je toch parkeert'. Alleen parkeer jij bij een SuC. :cool:
 
Dat zou leuk zijn. Kan Elon meteen een update geven op de zaken die hij een jaar tevoren 'just around the corner' beloofde.
Ik herinner mij 'new software coming soon', 'better than TomTom', 'Autobahn update', 'better seats retrofit', 'we'll look into high maintenance fees', maar dat is vast niet alles.
 
Dat zou leuk zijn. Kan Elon meteen een update geven op de zaken die hij een jaar tevoren 'just around the corner' beloofde.
Ik herinner mij 'new software coming soon', 'better than TomTom', 'Autobahn update', 'better seats retrofit', 'we'll look into high maintenance fees', maar dat is vast niet alles.
Ik ben erbij...laten we sessie van vorig jaar even bestuderen en elke vraag / antwoord meenemen dan... zal leuke sessie worden ;-)