Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe actie Leaserente tarief TESLA Financial Lease

This site may earn commission on affiliate links.
Heren,

Ik ben sinds kort eigenaar van een MS75. Heb een deel Financial geleaset middels DLL. Nou hadden ze toen ik het aanvraagde eind april een actie 2,4% rente. Alles geregeld 1 mei kreeg ik de auto (voorraad model) en ik blij. Tot ik op 4 mei een mailtje krijg dat ze een nieuwe actie hebben met een rentepercentage van 0,4%!!!

Dit scheelt 2% per jaar, dat is gewoon een serieuze renteverschil. Ik voelde me benadeeld (nog netjes gezegd he)... Vond op zijn minst dat ze in zo een korte periode een coulance konden hanteren of een op een andere manier een tegemoetkoming aanbieden. Zo begint onze relatie wel met een domper...

Ik snap wel dat er ergens een grens getrokken moet worden maar notabene 1 mei auto gekregen en 4 mei gaat deze actie in...

Gebeld en herrie geschopt zelfs hoge manager aan de lijn gehad maar geen begrip. Kan me niet voorstellen dat de andere premium merken zo omgaan met hun klanten. Had dit niet verwacht, maar moet zeggen er zijn wel meer punten waarin ik de ervaring/kennis van een Automerk die jaren op de markt zit mis...

Nogmaals, ben absoluut tevreden met de auto. Echter randzaken, klantgerichtheid en empathie is zeer Amerikaans.

Iemand anders zelfde ervaringen of heeft iemand wel er meer uit weten te krijgen?
 
Naar mijn gevoel hebben ze maar één foutje gemaakt. ze hadden de email met de nieuwe rente niet naar u mogen sturen.
Verder perfect zo,dat ze voet bij stuk houden.
sometimes you win sometimes you lose.
Zo zijn er velen onder ons die net niet dit, of net niet die optie hebben.
Maar, vergeet vooral niet te genieten van uw nieuwe auto
Succes er mee.
 
Helaas. Wie niet vraagt blijft maagd idd, maar waar 2 partijen een zakelijke overeenkomst sluiten en er van overtuigd zijn dat de voorwaarden goed zijn, dan is dat ook zo. Ze zijn ineens wel weer beter geworden, maar daarmee wordt de oude ovk niet slecht.

off-topic, nu de rente zo naar 0% kruipt, zou je bij een negatieve hypotheekrente ook rente-afrek moeten betalen?
 
Als het contract is ingegaan is het natuurlijk niet eenvoudig om de voorwaarden nu weer even aan te passen. Inderdaad is het ook een kwestie van ergens een grens trekken. Maar de frustratie van Bravo2001 is wel begrijpelijk en je kunt je afvragen of het logisch is dat een financial lease tarief ineens daalt van ruim 2% naar 0.4%. Ik zou verwachten dat zo'n financieel product de marktrente wat geleidelijker volgt en frequenter met kleinere stapjes aangepast wordt. Dit is natuurlijk wel zuur.
 
Heren,

Ik ben sinds kort eigenaar van een MS75. Heb een deel Financial geleaset middels DLL. Nou hadden ze toen ik het aanvraagde eind april een actie 2,4% rente. Alles geregeld 1 mei kreeg ik de auto (voorraad model) en ik blij. Tot ik op 4 mei een mailtje krijg dat ze een nieuwe actie hebben met een rentepercentage van 0,4%!!!

Dit scheelt 2% per jaar, dat is gewoon een serieuze renteverschil. Ik voelde me benadeeld (nog netjes gezegd he)... Vond op zijn minst dat ze in zo een korte periode een coulance konden hanteren of een op een andere manier een tegemoetkoming aanbieden. Zo begint onze relatie wel met een domper...

Ik snap wel dat er ergens een grens getrokken moet worden maar notabene 1 mei auto gekregen en 4 mei gaat deze actie in...

Gebeld en herrie geschopt zelfs hoge manager aan de lijn gehad maar geen begrip. Kan me niet voorstellen dat de andere premium merken zo omgaan met hun klanten. Had dit niet verwacht, maar moet zeggen er zijn wel meer punten waarin ik de ervaring/kennis van een Automerk die jaren op de markt zit mis...

Nogmaals, ben absoluut tevreden met de auto. Echter randzaken, klantgerichtheid en empathie is zeer Amerikaans.

Iemand anders zelfde ervaringen of heeft iemand wel er meer uit weten te krijgen?

Anders geformuleerd...wat als de rente naar 4.8% was gegaan en ze hadden gezegd, meneer de rente is omhoog, we maken verlies op deze premie we zullen hem toch nog moeten ophogen ondanks dat we net getekend hebben...we mogen toch wat coulance verwachten van u?

Daarom zijn er contracten en handtekeningen. Eenmaal getekend is iedereen het er mee eens, de minuut erna kan de wereld heel anders zijn...

2,4% was blijkbaar interessant genoeg om het te doen...en ja 0,4% scheelt aanzienlijk...maar er is altijd wel ergens iets beter, maar ik zou zeggen niet teveel over nadenken! En genieten....of auto verkopen heel snel...en nieuwe terugkopen tegen 0,4% ;-)
 
Ik snap wel dat er ergens een grens getrokken moet worden maar notabene 1 mei auto gekregen en 4 mei gaat deze actie in...

Gebeld en herrie geschopt zelfs hoge manager aan de lijn gehad maar geen begrip. Kan me niet voorstellen dat de andere premium merken zo omgaan met hun klanten. Had dit niet verwacht, maar moet zeggen er zijn wel meer punten waarin ik de ervaring/kennis van een Automerk die jaren op de markt zit mis...

Nogmaals, ben absoluut tevreden met de auto. Echter randzaken, klantgerichtheid en empathie is zeer Amerikaans.

Iemand anders zelfde ervaringen of heeft iemand wel er meer uit weten te krijgen?

Contract opzeggen, opzegpremie betalen en opnieuw onderhandelen. Is dat geen optie? Met zo'n verschil in rente moet je kosten er toch wel terug uit kunnen halen, zou ik denken...
 
Ik ben net terug van de Drivers Day te Nieuwpoort en op de Tesla stand werd me verteld dat de intrest op de Model X 75D werd verlaagd naar 0,4% (niet op de hogere X modellen). Deze morgen lees ik op website egear.be dat op 20 mei (deze morgen dus) Tesla weer levenslang gratis Superchargen aanbiedt op een aankoop van X of S (niet model 3) bij gebruik van (en bovenop) de 1000 euro referral code van een Tesla eigenaar.
 
Ik ben net terug van de Drivers Day te Nieuwpoort en op de Tesla stand werd me verteld dat de intrest op de Model X 75D werd verlaagd naar 0,4% (niet op de hogere X modellen). Deze morgen lees ik op website egear.be dat op 20 mei (deze morgen dus) Tesla weer levenslang gratis Superchargen aanbiedt op een aankoop van X of S (niet model 3) bij gebruik van (en bovenop) de 1000 euro referral code van een Tesla eigenaar.
als je een code nodig hebt laat maar weten ;-) kan je er een bezorgen ;-)
 
Ik snap niet waarom je zo tekeer gaat tegen Tesla. Je sluit een financial lease contract af met DLL, is onderdeel van de Rabobank, heeft niets met Tesla te maken...

Het is een deal die Tesla aanbied samen met DLL. Dus denk dat Tesla een deel voor zijn rekening neemt en DLL ook. Nogmaals ging mij niet om achteraf terug draaien maar als ze weten dat zo een deal eraan komt dat ze dat even melden. Dat zou service zijn. En achteraf kan je tegemoet komen een upgrade of iets dergelijks wat hun bijna geen extra geld kost.

Deze deal is alleen voor voorraad modellen/demo's en nieuwe modellen.
 
Tesla Gent vertelde me deze middag dat de actie als volgt is : 0,5% interest op orders op de MX 75D en MX 90D (niet op beide 100's) (Sorry, ik heb niet gepeild naar de MS !), onder voorwaarde dat het order geboekt is tegen eind mei, en met levering zonder een klantgewenste (uitgestelde) vertraging.
Ik vergat te vragen naar de eventuele voorwaarden ivm referral code actie / hernieuwde unlimited Supercharging.
Bovendien hebben ze nu sedert twee dagen, voor het eerst (volgens mij) ook stockwagens van de MX (levertermijn 14 dagen) alsook een paar pre-owned ones.
Bedoeling zou zijn om de transportkosten te optimalizeren per batch. Tesla produceert per roterende driemaandelijkse wereldregio's. Orderplaatsing binnen het "europese" productierotatiekwartaal garandeert een snelle levering, erbuiten kan dit in extreem geval daardoor uitlopen tot 4,5 maand. Dit, om zoveel mogelijk te kunnen gegroepeerd te verschepen naar de regio's. Nu zitten wij op het eind van zo een driemaandelijkse. Met de huidige opbouw van voorraadstock in de aanbieding als resultaat.
 
Tesla Gent vertelde me deze middag dat de actie als volgt is : 0,5% interest op orders op de MX 75D en MX 90D (niet op beide 100's) (Sorry, ik heb niet gepeild naar de MS !), onder voorwaarde dat het order geboekt is tegen eind mei, en met levering zonder een klantgewenste (uitgestelde) vertraging.
Ik vergat te vragen naar de eventuele voorwaarden ivm referral code actie / hernieuwde unlimited Supercharging.
Bovendien hebben ze nu sedert twee dagen, voor het eerst (volgens mij) ook stockwagens van de MX (levertermijn 14 dagen) alsook een paar pre-owned ones.
Bedoeling zou zijn om de transportkosten te optimalizeren per batch. Tesla produceert per roterende driemaandelijkse wereldregio's. Orderplaatsing binnen het "europese" productierotatiekwartaal garandeert een snelle levering, erbuiten kan dit in extreem geval daardoor uitlopen tot 4,5 maand. Dit, om zoveel mogelijk te kunnen gegroepeerd te verschepen naar de regio's. Nu zitten wij op het eind van zo een driemaandelijkse. Met de huidige opbouw van voorraadstock in de aanbieding als resultaat.
Allemaal leuk over die transportkosten, maar wat ze eigenlijk bedoelen is dat ze de kwartaalcijfers nog even willen oppoetsen.
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Pfff. Ik heb al onze voertuigen zelf gekocht, maar dit maakt het wel erg aantrekkelijk. 0.4% is gewoon geld toegeven. Want inflatie = hoger dus denk dat ik voor onze nieuwe voertuigen toch maar met de Lage Landen (lees de Rabobank) moet gaan bellen....Ik was van plan om 2018 te kopen, ivm 2019 aanpassing bijtelling. Dillema's Dillema's
 
  • Like
Reactions: HWS