Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Nieuwe Autopilot heeft geen Auto Lane Change

This site may earn commission on affiliate links.
Even een heads-up voor de mensen die vanaf 1 maart Autopilot bestellen of gratis krijgen op hun Model 3, hier zit geen auto lane change bij. Dit is nu meerdere keren bevestigd door mensen want deze Autopilot begint nu uit te rollen (in ieder geval in de US).

Voor de duidelijkheid, auto lane change is dat de auto voor je van baan verwisselt door middel van het aanzetten van je richtingaanwijzer in de juiste richting. Ik heb het dus niet over Navigate on Autopilot en de lange changes die de auto daar voorstelt of straks zelf gaat doen.

Al deze functies zitten vanaf 1 Maart onder FSD. Mensen die voorheen al EAP hadden behouden deze functies gewoon uiteraard (of worden in sommige gevallen schijnbaar naar FSD geüpgraded).

Nu dan de discussie: dit is erg jammer. Je moet nu dus om van baan te wisselen, eerst Autosteer uitzetten door aan je stuur te trekken of met de hendel. Dan kun je zelf van baan wisselen en Autopilot weer aanzetten. Dit gaat er wel voor zorgen dat ik even serieus naar FSD ga kijken zodra ik het kan bestellen. Wel weer slim van Tesla om dit er uit te halen.

Bronnen: Got autopilot today. Bought for $2k as soon as the price changed. No auto lane change of any kind. Came with 2015.5.15 update : teslamotors

Discounted autopilot just pushed to my LR AWD M3. It was, in fact, three days. : teslamotors

2k Autopilot enabled on my Model 3 : teslamotors

[Discussion] New Autopilot Live : teslamotors

Zoals je ziet geloven veel mensen niet dat het waar is, of verwarren de nieuwe Autopilot met de oude EAP.
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Kortom, de nieuwe auto pilot is simpelweg een domme variant die enkel binnen de baan kan blijven. Was er van op de hoogte, maar goed om nog eens aandacht aan te besteden. Mocht je de upgrade aanschaffen en je bent niet op de hoogte van de wijziging voel je je aardig bedrogen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Dat is wel weer balen.
Ik heb mijn m3 nog niet maar wel voor 1 maart besteld. Ik betaal nu dus 3k meer dan iemand die nu besteld en ik krijg er een uitgeklede EAP ervoor terug die nu ook in mijn bijtelling zit?

Even specificeren of je EAP had besteld of niet.
Zo niet: gratis AP
Zo ja: je krijgt gratis FSD of je behoud EAP als je auto al geleverd is

Denk dat er van klagen hier geen spraken is. Dit is erg netjes opgelost. En als je lagere bijtelling wil, dan kun je annuleren en herbestellen.
 
Deze flowchart is ook geüpdatet, legt alles mooi uit denk ik:

ezzrvi2dbxk21.jpg

Bron @TroyTeslike

Let op dat Auto Lane Change in deze graphic die van Navigate on Autopilot is en niet die in mijn eerste post. Dit is dus nieuwe info en nog niet in dit plaatje verwerkt.
 
Even specificeren of je EAP had besteld of niet.
Zo niet: gratis AP
Zo ja: je krijgt gratis FSD of je behoud EAP als je auto al geleverd is

Denk dat er van klagen hier geen spraken is. Dit is erg netjes opgelost. En als je lagere bijtelling wil, dan kun je annuleren en herbestellen.

Ik had juist geen EAP besteld om hem buiten de bijtelling te houden. Maar deze pricing strategie is eigenlijk wel slim van Tesla
Ik krijg nu AP gratis tov mij bestelling in december. Als ik EAP wil moet ik nu FSD bestellen en die kost ook evenveel als EAP toen ik in december bestelde.
Ik ben wel benieuwd of er een trial komst voor fsd zodat ik hem alsnog buiten de bijtelling kan houden voor het lage bedrag.
 
Ik had ook geen EAP besteld. Je moet het zo zien, we mogen binnenkort zelfs de nieuwe FSD bestellen voor de helft. Kijk maar in het plaatje hoeveel korting wij krijgen ten opzichte van nieuwe bestellers (zelfs als je de korting van de basis auto in acht neemt)
 
Klopt. We moeten het maar zien, ik heb in ieder geval op papier staan dat ik de gratis nieuwe Autopilot krijg. Levering was gisteren dus na 1 maart.
Het is inderdaad volstrekt ondoorzichtelijk. Ik heb zelf een “oude” X met AP 2.0 en FSD optie van destijds. Hoop pieken destijds waar het nu mij niet helder is wat de status er van is. Upgrade 3.0? Afgescheept met beta-test? Nog eens moeten bijbetalen voor beloofde opties (lijkt met niet echt fair)? Tesla heeft het mij nog niet eenduidig kunnen uitleggen. (“ Het beste kunt u de tweets van Elon Musk volgen. Dan weet u net zo veel als wij”...:confused:)
 
Volgens mij zit er verschil tussen 'auto lane change' en 'manual lane change with confirmation' .. Eerste is in FSD, dat auto zelf snelste strook kiest (onderdeel van navigate on autopilot) en zonder user-input van baan wisselt.... Ik gok dat ze dat bedoelen met dat 'autolanechange' uit het basic-autopilot is gehaald.....

Voor zover ik het begrepen heb zit in de nieuwe na 1 maart uitgeklede-'autopilot' wel de 'manual lane change with confirmation'', dus: je hebt autopilot aan, zet richtingaanwijzer aan, en auto wisselt daarna 'zelf' van rijstrook.... Klopt dat?
 
Voor zover ik het begrepen heb zit in de nieuwe na 1 maart uitgeklede-'autopilot' wel de 'manual lane change with confirmation'', dus: je hebt autopilot aan, zet richtingaanwijzer aan, en auto wisselt daarna 'zelf' van rijstrook.... Klopt dat?

Nopes. Daar gaat het nu net over. Of het een bug of een feature is, dat is nu de vraag. Zie al die links, mensen geloven het gewoon niet.

Maar:
"It doesn’t lane change at all, even if you use your turn signal to try to activate it. Looks like that remains an FSD feature"

AP is beduidend minder waardevol daarmee.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik had juist geen EAP besteld om hem buiten de bijtelling te houden. Maar deze pricing strategie is eigenlijk wel slim van Tesla
Ik krijg nu AP gratis tov mij bestelling in december. Als ik EAP wil moet ik nu FSD bestellen en die kost ook evenveel als EAP toen ik in december bestelde.
Ik ben wel benieuwd of er een trial komst voor fsd zodat ik hem alsnog buiten de bijtelling kan houden voor het lage bedrag.
Klopt, goede zet.
 
De inhoud van AP ineens hebben veranderd? Nee hoor, dat was op 1 maart meteen duidelijk, dat daar geen summon, automatisch parkeren en Navigate on Autopilot in zat. Wat niet meteen duidelijk was, en dat is het onderwerp van dit draadje, is dat het automatisch van baan veranderen op Autopilot met de richtingaanwijzer die we allemaal al jaren kennen, ook naar FSD is verplaatst. Ik hoop echt dat dat een foutje is, want het is echt onmisbaar bij Autopilot en kan bijna niet geloven dat ze dit echt menen...
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar