Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe DashCam, BlackVue DR750S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een paar dagen geleden de DR750S - 2 channel in mijn eigen auto geplaatst. Bij deze mijn ervaringen tot nu toe.
- De camera's zien er hetzelfde uit als de voorganger, de DR650, echter de voorcamera is iets dikker en past dus helaas niet in de oude houder.
- De bedrading is hetzelfde als de voorganger.
- De camera start veel sneller op.

Hij heeft dan ook een veel snellere processor. Er zijn in het menu op de App een aantal veranderingen die opvallen.
- ik kon geen verbinding maken met de camera. Het blijkt dat hij geen standaard wachtwoord meer heeft, maar deze staat op de camera (verscholen door de houder)
- Hogere resolutie (1080p) op de achter camera en een hogere framerate op beide camera's (60 en 30 fps)
- mogelijkheid om enhanced night vision aan te zetten.
- Alle led's op de camera's kunnen nu uitgezet worden, beter om geen aandacht te trekken
- mogelijkheid om de camera 1 maal per dag te laten rebooten. Dit leegt de cache en hierdoor neemt de stabiliteit toe
- mogelijkheid om events te beveiligen tegen overschrijving.

In het gebruik zijn mij ook een aantal dingen opgevallen;
- In het gebruik valt mij op dat alles veel sneller werkt, zoals rebooten na een herstart. verbinding maken met de app via WiFi en ook via de Cloud.
- Gelukkig is het downloaden van content ook veel sneller geworden. Via WiFi zelfs instant.
- De beelden zijn veel scherper en duidelijker, van de achtercamera was dat natuurlijk te verwachten.
- Nightvison beelden van de voorcamera zijn echt het verschil tussen dag en nacht.
- de motion detection werkt nu ook echt, zodat de camera niet meer de hele nacht voor Jan L** opneemt, maar enkel als er echt iets beweegt. (dus niet meer op elk blaadje dat aan de boom beweegt reageert)

Dan zijn er volgens de fabrikant (en volgens meer mensen) nog een aantal zaken die ik even wil noemen, maar nog niet heb kunnen controleren.

- Hij gebruikt minder vermogen en wordt minder warm. (dit schijnt de stabiliteit en levensduur van de Micro-SD cards te verhogen)
- De BlackVue gebruikt nu een beter, Adaptive Format-Free File Management System. Dit schijnt ook beter te zijn en ook dat moet de levensduur van de kaartjes vergroten.

Zijn er dan geen nadelen te noemen? Jazeker wel, ik heb de camera de eerste dagen ingesteld op de hoogste resoluties en framerate. Dan kom ik er op uit dat de oudste beelden op mijn camera 60 uur oud zijn.
de optie om terug te gaan naar 15 fps is weg, dus het zal onmogelijk zijn om de retentie van 6 dagen te halen die ik met de 650 wel haalde. De camera wordt (nog) niet verkocht met 256GB kaartjes.

Hier een filmpje van een Yank hier een video van gemaakt heeft. Wil je alleen de beelden van de opnames zien (en op die manier een paar minuten van je leven besparen) ga dan gelijk naar 4:30



p.s. dit is geen reclame. Ik heb dan ook geen idee waar deze camera's te koop zijn.
 
Ik heb een paar dagen geleden de DR750S - 2 channel in mijn eigen auto geplaatst. Bij deze mijn ervaringen tot nu toe.
- De camera's zien er hetzelfde uit als de voorganger, de DR650, echter de voorcamera is iets dikker en past dus helaas niet in de oude houder.
- De bedrading is hetzelfde als de voorganger.
- De camera start veel sneller op.

Hij heeft dan ook een veel snellere processor. Er zijn in het menu op de App een aantal veranderingen die opvallen.
- ik kon geen verbinding maken met de camera. Het blijkt dat hij geen standaard wachtwoord meer heeft, maar deze staat op de camera (verscholen door de houder)
- Hogere resolutie (1080p) op de achter camera en een hogere framerate op beide camera's (60 en 30 fps)
- mogelijkheid om enhanced night vision aan te zetten.
- Alle led's op de camera's kunnen nu uitgezet worden, beter om geen aandacht te trekken
- mogelijkheid om de camera 1 maal per dag te laten rebooten. Dit leegt de cache en hierdoor neemt de stabiliteit toe
- mogelijkheid om events te beveiligen tegen overschrijving.

In het gebruik zijn mij ook een aantal dingen opgevallen;
- In het gebruik valt mij op dat alles veel sneller werkt, zoals rebooten na een herstart. verbinding maken met de app via WiFi en ook via de Cloud.
- Gelukkig is het downloaden van content ook veel sneller geworden. Via WiFi zelfs instant.
- De beelden zijn veel scherper en duidelijker, van de achtercamera was dat natuurlijk te verwachten.
- Nightvison beelden van de voorcamera zijn echt het verschil tussen dag en nacht.
- de motion detection werkt nu ook echt, zodat de camera niet meer de hele nacht voor Jan L** opneemt, maar enkel als er echt iets beweegt. (dus niet meer op elk blaadje dat aan de boom beweegt reageert)

Dan zijn er volgens de fabrikant (en volgens meer mensen) nog een aantal zaken die ik even wil noemen, maar nog niet heb kunnen controleren.

- Hij gebruikt minder vermogen en wordt minder warm. (dit schijnt de stabiliteit en levensduur van de Micro-SD cards te verhogen)
- De BlackVue gebruikt nu een beter, Adaptive Format-Free File Management System. Dit schijnt ook beter te zijn en ook dat moet de levensduur van de kaartjes vergroten.

Zijn er dan geen nadelen te noemen? Jazeker wel, ik heb de camera de eerste dagen ingesteld op de hoogste resoluties en framerate. Dan kom ik er op uit dat de oudste beelden op mijn camera 60 uur oud zijn.
de optie om terug te gaan naar 15 fps is weg, dus het zal onmogelijk zijn om de retentie van 6 dagen te halen die ik met de 650 wel haalde. De camera wordt (nog) niet verkocht met 256GB kaartjes.

Hier een filmpje van een Yank hier een video van gemaakt heeft. Wil je alleen de beelden van de opnames zien (en op die manier een paar minuten van je leven besparen) ga dan gelijk naar 4:30



p.s. dit is geen reclame. Ik heb dan ook geen idee waar deze camera's te koop zijn.
Ik zal er eens induiken......volgens mij moet je ervoor naar Moskou.......o_O
 
Heeft iemand al eens naar de Thinkware F800 PRO gekeken?
Heeft wel goede reviews. :cool:

thinkware.jpg


Al bij Clove UK te koop dacht ik.

Maar ja, je kan misschien ook op Elon wachten igv >AP2.0. :rolleyes:
Ben wel benieuwd hoeveel vrijheid je gaat krijgen mbt toegankelijkheid van de beelden.
 
Heeft iemand al eens naar de Thinkware F800 PRO gekeken?
Heeft wel goede reviews. :cool:

View attachment 247178

Al bij Clove UK te koop dacht ik.

Maar ja, je kan misschien ook op Elon wachten igv >AP2.0. :rolleyes:
Ben wel benieuwd hoeveel vrijheid je gaat krijgen mbt toegankelijkheid van de beelden.

Ik spreek zo nu en dan wel eens iemand met een dashcam o_O, en de klanttevredenheid van ThinkWare, is lager dan BlackVue.

En als Elon al komt met de dashcamfunctie (als), dan denk ik dat er dan geen parkingfunctie in zal zitten....
 
De camera's zijn RGB capable, maar worden via firmware naar grijs, grijs, grijs, rood omgezet voor hoger contrast. Als ze daar tweede stream kunnen uithalen, is potentieel kleurenbeeld mogelijk.
Anderzijds is er momenteel niets voorzien van opslag in de wagen. Misschien dat ze toelaten om een SSD op een van de USB poorten aan te koppelen en dat te gebruiken. Maar anders zal er niet veel kunnen opgenomen worden.
Hoe dan ook, 8 camera's in deftige resolutie is een gigantische hoeveelheid aan beeldmateriaal en je zal al gauw een paar terrabyte nodig hebben wil je de beelden langer dan een dag bewaren.
 
  • Informative
Reactions: nico180
De camera's zijn RGB capable, maar worden via firmware naar grijs, grijs, grijs, rood omgezet voor hoger contrast. Als ze daar tweede stream kunnen uithalen, is potentieel kleurenbeeld mogelijk.
Anderzijds is er momenteel niets voorzien van opslag in de wagen. Misschien dat ze toelaten om een SSD op een van de USB poorten aan te koppelen en dat te gebruiken. Maar anders zal er niet veel kunnen opgenomen worden.
Hoe dan ook, 8 camera's in deftige resolutie is een gigantische hoeveelheid aan beeldmateriaal en je zal al gauw een paar terrabyte nodig hebben wil je de beelden langer dan een dag bewaren.

En dan zijn de camera's niet van spanning voorzien als de auto uit staat. Dus opnames in parking mode is er sowieso niet bij
 
Toch maar oppassen met die dashcams, kon nog wel eens een dure grap worden. Idioot verhaal eigenlijk.
Duitse vrouw beboet voor plaatsen dashcams Duitse vrouw beboet voor plaatsen dashcams
Ik zou me daar niet te druk over maken. Als je een boete krijgt voor die dashcam, is dat waarschijnlijk peanuts vergeleken met de verhaalbare schade. Ik kan me niet voorstellen dat een Duitse rechter de beelden van de dashcam terzijde legt ivm wederrechtelijk verkregen bewijs.
 
Ik zou me daar niet te druk over maken. Als je een boete krijgt voor die dashcam, is dat waarschijnlijk peanuts vergeleken met de verhaalbare schade. Ik kan me niet voorstellen dat een Duitse rechter de beelden van de dashcam terzijde legt ivm wederrechtelijk verkregen bewijs.
Deed ik in het verleden ook op de moto (zonnewerend vizier dat eigenlijk enkel op circuit mocht gebruikt worden).

Maar bij de VAB wordt het ook (zeer omfloerst) bevestigd https://www.vab.be/nl/info-en-diensten/wegeninfo/europa/duitsland
 
Ik vraag me altijd af hoe zo een dashcam omgaat met een stevig getinte achterruit. Wat zijn daar de ervaringen mee?
De kwaliteit blijft lang goed. Als een getinte achterruit ergens tussen 30 en 50% van het licht wegneemt, zal de camera het diafragma met 1/3 tot halve stop verder openen. Overdag zul je nauwelijks kwaliteitsvermindering bespeuren al zal door de extra folie de scherpte iets minder worden.
's Avonds is de beeldkwaliteit wel goed merkbaar minder. De cameralens staat op een gegeven moment open en een donkere folie neemt dan relatief veel licht weg. Je zult zien dat de beelden meer ruis en minder details gaan bevatten in vergelijking met een niet beplakte achterruit.