Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige winter geparkeerd in Tilburg, parkeergarage Knegsel. Alle laadpalen weigerden, vanwege algehele stroomstoring in het gebouw. Bij het parkeren stond nog 25 kilometer als range. Eind van de dag dacht ik nog SuC Oosterhout te kunnen halen of op z'n minst SeC Tilburg. Door vrieskou reed ik weg met 14 km range en heb SeC Tilburg uiteindelijk gehaald met 4 km op de teller en klamme handjes.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Vorige winter geparkeerd in Tilburg, parkeergarage Knegsel. Alle laadpalen weigerden, vanwege algehele stroomstoring in het gebouw. Bij het parkeren stond nog 25 kilometer als range. Eind van de dag dacht ik nog SuC Oosterhout te kunnen halen of op z'n minst SeC Tilburg. Door vrieskou reed ik weg met 14 km range en heb SeC Tilburg uiteindelijk gehaald met 4 km op de teller en klamme handjes.
4 km? Dan had je nog wel een stukje sight-seeing kunnen gaan doen.
 
Wauw.

In Nederland komen netverzwaringen voor rekening van de netbeheerder.

Off topic: waar zit je ergens in Spanje als ik vragen mag??
In Asturias, aan de Costa Verde aan de Atlantische Oceaan. Een van de mooiste streken van Europa in mijn optiek met schitterende stranden, natuur en bergen. Alleen het weer kan wat minder zijn. Maar goed, zonder neerslag had het ook niet zo mooi groen kunnen zijn.

Het Spaanse systeem mbt het verhalen van de kosten van netverzwaringen heeft een stand-still situatie tot gevolg: niemand wil als eerste een nieuwe aansluiting of verzwaring aanvragen, want hij/zij draagt de volledige kosten daarvoor.

Als ik in onze situatie voor de netverzwaring had gekozen en de kosten daarvan had genomen, dan hadden mijn buren een week later ook hun netaansluiting kunnen vergroten, maar dan gratis, want op dat moment zou er wel voldoende capaciteit zijn...
 
Met dit plaatje in mijn achterhoofd heb ik ooit berekend dat je iets van 27 km door kan rijden met een classic Model S 85, nadat er de gevreesde 0 voor je neus is opgedoemd.

Dus die keer bij Waldlaubersheim zat ik vrij rustig.

Later kwamen berichten over mensen die met een Model S 85 al stilvielen voordat de 0 bereikt was, dus vanaf dat moment voorzichtiger geworden.

View attachment 496595
Met mijn S85 was het voor mij zelfs een sport om precies met 0 bij de SC's of thuis aan te komen bij lange ritten :p
Durf ik nu absoluut niet met mijn M3P omdat ik steeds zie dat de range steeds minder wordt dan voorspelt. Dus als hij zegt u moet 120 rijden en ik rijd 120 dan moet ik even later 105 en even later nog minder rijden. Geeft geen vertrouwen. De S85 was heel voorspelbaar en betrouwbaar en voorspelde range en gemiddelde kwam goed overeen met de werkelijkheid. Voor de M3P totaal niet.
 
Misschien heb ik niet snel zenuwen, maar ben toch al vaker thuis gekomen met 1 km range op de teller van de 3 LR AWD. Mijn weg van werk naar huis is allemaal polderweg, dus kan heel makkelijk mijn range vergroten door rustig te rijden en zo op 0km uit te komen.
Misschien ben ik niet snel in paniek omdat als ik stil val ik thuis een aggregaat ophaal om te voorzien van noodstroom ;)
 
Misschien heb ik niet snel zenuwen, maar ben toch al vaker thuis gekomen met 1 km range op de teller van de 3 LR AWD. Mijn weg van werk naar huis is allemaal polderweg, dus kan heel makkelijk mijn range vergroten door rustig te rijden en zo op 0km uit te komen.
Misschien ben ik niet snel in paniek omdat als ik stil val ik thuis een aggregaat ophaal om te voorzien van noodstroom ;)
Grote kans dat je Mobile lader niet gaat laden op je aggregaat. Heb je het weleens geprobeerd?
 
Ik denk dat het clubje niet zo exclusief is.... Durfde “vroeger” wel meer te vertrouwen op de laatste kilometertjes.

7AD2E476-DF82-4E79-B505-D3DC7F1B7489.jpeg
 
Voor het sporten geparkeerd met 6% op de teller. Twee uur later na de training vastgesteld dat de batterij was leeggelopen tot 0 (nul!) kilometer. Het risico genomen om toch nog de openbare weg op te gaan naar een laadpaal op 560 meter en daar aan 12 km/u geladen. Het duurde 20 minuten voor de teller van 0 naar 1 ging.

Na 45 minuten eindelijk 9 km geladen en daarmee aan een slakkegang naar de Supercharger die op 5,7 km lag. Daar opnieuw aangekomen met 1 km op de teller.


IMG_5315.jpeg IMG_5316.jpeg IMG_5317.jpeg
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Maar één keer echt met zwetende handjes aangekomen bij een snellader. Navigatie stuurde mij met nog +- 5-6 km resterend naar Ionity Tolnegen.. Althans dat dacht ik en stuurde mij de A1 af om uiteindelijk op een buitenweggetje naast La Place en de Ionity laders uit te komen. Ja, zag de laders letterlijk staan aan de andere zijde van het hek maar kon niet bij de laders komen. Was rond 00:00 en het hek naar het La Place was vanaf buitenaf gesloten en enkel bereikbaar via de A1. Het tijdstip, regenachtige weer en onbekende locatie maakt het er op zulke momenten niet beter op! o_O

Met een slakkengang zelfde route terug gereden om de A1 weer op te komen en sukkelend over de vluchtstrook naar de juiste afslag (tankstation Tolnegen) gereden om met 2 km bij de lader aan te komen. :D

Ja, dat was wel even spannend!! :eek: Moet wel zeggen na 1 keer dit ervaren te hebben het minder spannend wordt om met lage kilometerstand bij laders aan te komen. Daarna meerdere keren met 5-10 km resterend zonder stress aan gekomen bij laders.

Ionity 2.jpeg


Ionity 1.jpeg
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Maar één keer echt met zwetende handjes aangekomen bij een snellader. Navigatie stuurde mij met nog +- 5-6 km resterend naar Ionity Tolnegen.. Althans dat dacht ik en stuurde mij de A1 af om uiteindelijk op een buitenweggetje naast La Place en de Ionity laders uit te komen. Ja, zag de laders letterlijk staan aan de andere zijde van het hek maar kon niet bij de laders komen. Was rond 00:00 en het hek naar het La Place was vanaf buitenaf gesloten en enkel bereikbaar via de A1. Het tijdstip, regenachtige weer en onbekende locatie maakt het er op zulke momenten niet beter op! o_O

Met een slakkengang zelfde route terug gereden om de A1 weer op te komen en sukkelend over de vluchtstrook naar de juiste afslag (tankstation Tolnegen) gereden om met 2 km bij de lader aan te komen. :D

Ja, dat was wel even spannend!! :eek: Moet wel zeggen na 1 keer dit ervaren te hebben het minder spannend wordt om met lage kilometerstand bij laders aan te komen. Daarna meerdere keren met 5-10 km resterend zonder stress aan gekomen bij laders.

View attachment 497851

View attachment 497852
Mooi verhaal. Heel herkenbaar!!