Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
WhatsApp Image 2020-12-14 at 11.48.12.jpeg
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Ongeveer 3km onder Nul, blijkbaar had ik nog een 1 km over in het overzicht het gemiddelde bereik.

In de goede oude tijd met mijn classic, reed ik vaker onder Nul, (10km, was "normaal') toen kwam er een software update waardoor de meeting veranderde. Sindsdien ben ik voorzichtiger. Sinds 2013 ben ik maar een keer, bergop in een sneeuwstorm, stilgevallen.
 

Attachments

  • IMG_20201224_2227141.jpg
    IMG_20201224_2227141.jpg
    231.6 KB · Views: 44
  • IMG_20201224_2226409.jpg
    IMG_20201224_2226409.jpg
    306.9 KB · Views: 51
Afgelopen maandag zou HW3 ingebouwd worden en kreeg een loaner nee. Stapte in en één grote bende in de auto. Servetten tandenstokers.... radio op favoriete muziek gezet en beetje bios weggereden.
Toen ik op de snelweg a9 zat merkte ik op dat ik richting hilversum nog 20 km op de teller had. Slipstreamend op 80 kachel.. licht en alles uit. Zuinig Supercharcher in Naarden proberen te halen..... op de A1 net na tankstation nog een KM of 3 te gaan stond hij op 0.... wel gehaald gelukkig.
Hoor nu bij de kampioenen billenknijpen....
 

Attachments

  • 20210111_122953.jpg
    20210111_122953.jpg
    238 KB · Views: 43
Gisteren ook nog wel spannend dagje gehad. Vertrok met 270 km in de batterij richting Leuven vanuit Herselt. Kortste route 40 km. Omwille van de sneeuw gekozen om via de snelweg te rijden, goed 80 km. Zo goed als het volledige traject wind tegen. Aangekomen in Leuven met 115 km.

Geprobeerd om te laden aan 50 kw lader. Maar bleek bezet te zijn door ICE. Aangezien het al rond 9 was en het flink sneeuwde en we de avondklok niet wilde breken besloten om naar huis te rijden en aan de mac donalds in geel te snelladen. Komen eraan om kwart na 10 met 40 km in de accu. Mac Donalds gesloten door de avondklok wat we toen nog niet wisten. Omdat we van de hele dag nog niks deftig gegeten hadden en de magen echt rammelden besloten we om van onze zoektocht naar eten een prioriteit te maken. Blijkbaar moeten alle horecazaken door de avondklok om 10 uur sluiten. Dan maar Eventjes rondgebeld en we konden in westerlo als we snel waren nog een kebab komen halen als we er binnen het kwartier konden zijn .

Ondertussen stak de sneeuwstorm een stevig tandje bij. Maar de Model 3 hield zich goed staande. Wat een heerlijke wagen om mee in de sneeuw te rijden. Moet gezegd. Goed om half 11 aangekomen aan de kebabzaak met nog 18 km bereik. Aangezien ik mijn kameraad nog naar huis moest brengen moest er dus nog geladen worden. Met de kebab richting allego laadpaal. Kwartier staan prullen maar deed niks. Kebab al goed koud en op naar de volgende dan maar. We konden er ondertussen wel de humor van inzien. In het midden van een sneeuwstorm belanden met een bijna lege batterij. Na veel vijfen en zessen deed de volgende het wel en tot goed half twaalf geladen. Koude kebab naar binnen gewerkt, nog wat buggy racing gespeeld tijdens het laden, kameraad naar huis gebracht en met goed 10 km juice in de tank om 5 na 12 thuis gekomen.
 
Eindelijk na ruim 2 jaar eens onder de 5km gekomen na een tripje Noord-Holland Zeeland en terug met de M3 LR. Laatste stuk met 130 gereden om onder de 5km te geraken.
Moet wel zeggen dat de gedachte dat je bijna zonder stroom zit, mentaal niet helemaal geruststelt 😂
 

Attachments

  • IMG_20210405_193711.jpg
    IMG_20210405_193711.jpg
    223.5 KB · Views: 36