balblas
Assumption is the mother of all f ups
Heb al een paar keer 0 en 1% gehaald maar vergat 'm telkens op km te zetten. Bij deze!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pics or it didn’t happenGrappig draadje. Ben hier al heel lang niet geweest. De kampioenen van dit draadje zijn de mannen en vrouwen van het eerste uur.
Toen was het nog mogelijk de batterij echt leeg te rijden. Mijn record ligt rond de -23km.
Ik rijdt, bij voorkeur alleen leeg naar huis. Wanneer je met een lege batterij aankomt bij de supercharger duurt het laden te lang.Dus nu is 0 echt nul en kom ik regelmatig (niet vaak maar regelmatig; ik supercharge niet zoveel) met 5 tot 10 km aan op de supercharger. Als je meer over hebt, hebt je te voorzichtig/langzaam gedaan.
Klopt, bij mij laadt een Supercharger de MS van 0 naar 10% op halve kracht of zo, en pas daarna komt de laadsnelheid in de buurt van de 140kWIk rijdt, bij voorkeur alleen leeg naar huis. Wanneer je met een lege batterij aankomt bij de supercharger duurt het laden te lang.
Bij die van mij zit het kantelpunt bij 6 tot 7% maar ik haal dan ook geen 140 kwKlopt, bij mij laadt een Supercharger de MS van 0 naar 10% op halve kracht of zo, en pas daarna komt de laadsnelheid in de buurt van de 140kW
Ik zei 9 dagen terug nog dat ik te bang was:Soms ben je te bang. Ik in ieder geval wel. Ik zag dat ik Emmeloord zou halen op weg naar huis met 7%, dus toch maar in Drachten geladen.
Je snelheid verlagen van 130 naar 100 scheelt flink in verbruik (tot wel 15%) maar van 100 naar 90 is deze besparing alweer minder (5%). Daaronder ga je vrachtwagens irriteren en is de besparing te laag om echt range toe te voegen
Ja heb ik ook weleens gedaan (in een ICE) maar daar werd de vrachtwagenchauffeur zo nerveus van dat-ie de snelweg afging om te kijken of ik m bleef volgen. Laat het sindsdien maar…Met AP op 90 met volgafstand 1 achter een vrachtwagen kleven. Scheelt een slok op een borrel!
Welkom bij de clubVandaag met nog 1km bij de lader aangekomen. Dat moet je niet op de snelweg doen. Ik kon max 30 rijden.
Strijder!Ik mag nog niet met de tesla bij de club maar 3 jaar geleden heb ik en trip gedaan in de winter met een zoe 40kwh naar Utrecht. Echter het begon leuk, omleiding via den Bosch. Ik had een parkeer garage uitgezocht met laad mogelijkheid. Kom ik daar aan, zijn de palen niet upgedate en weigert elke paal de zoe te laden. Ach met nog voldoende km op het tellertje lekker wat gaan eten en de stad in en bij terugkomst was er toch wat aantal kms verdwenen. Lekker op de weg terug Google maps aan en kijkend naar het range tellertje en maps. Toen kwam ik er al snel achter dit ga ik niet halen. Destijds was voor mij de snellader locaties niet bekend dus toen verwarming uit eco mode aan vrouw kwaad en vanaf Vianen tot afslag ulvenhout (ca 60km) achter een vrachtwagen gehangen. Voordat ik de straat in sloeg alle alarmbellen af en met 8km aangekomen. Dat was pas leuk en spannend.
V2V zou nog beter zijn.Mocht het toch een keer fout gaan en je valt helemaal stil…..
Nog niet in Nederland, maar wie weet in de toekomst.
Check Out The 'Uber Eats' Of Electric Car Charging