Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk is het voor een SuC stop ook helemaal niet interessant om met 0% aan te komen want je pakt pas hogere snelheden vanaf circa 10%.

Het is gewoon leuk om dat vertrouwen te hebben dat je ook gewoon tot 0% kunt. Anders worden die laatste procenten soort van Schrodingers cat... je weet pas of je het hebt of niet als je het aanspreekt.....
Thuis aankomen met 1% is toch wel een beetje gewoonte geworden hier 😎
 
Wat zeur je nou? Je hebt het toch gehaald? Ben je nou een man of een muis?

:cool:
Haha. Man. De man van mijn vrouw. Die ook mee was, en het als passagier relaxt zou vinden wanneer haar husband niet met 0% SoC de laatste 8 km aflegt ;-)

Gelukkig had ik al bonuspunten verdiend door de dag te beginnen met een stop in Hilden (leuk gebouwtje, goede koffie, geur van vers brood) in plaats van de gebruikelijke plak asfalt naast een fastfoodketen.

Over 1% en 10%: dat gaat niet op voor de 85 kWh batterij. Die laadt bij 1% SoC sneller dan vanaf 10%.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Ik was al lid, maar het kan altijd scherper :cool:. Onderdeel van het proces om m'n BMS te kalibreren. Mijn Battery Degradation is nu >10% met 80k op de teller volgens TeslaFi.

20211109_145902632_iOS.jpg
20211109_145950257_iOS.jpg
 
  • Like
Reactions: job-lek
vandaag mijn lidmaatschap van deze club vernieuwd. Twee dingen die mij opvielen:
1- tesla navigatie stuurde mij bij 8km range alsnog over de ring (8 km) ipv door de stad (4 km) waarschijnlijk omdat dat 2 minuten sneller was
2- bij de file voor de ring had ik de stoelverwarming uit en de kachel op LO gezet om er in de stad achter te komen dat ik met LO ook de airco had aangezet terwijl het buiten maar 10 graden was. Viel me toen op dat je nergens op het scherm ziet dat de a/c aan staat
 
  • Like
Reactions: job-lek
vandaag mijn lidmaatschap van deze club vernieuwd. Twee dingen die mij opvielen:
1- tesla navigatie stuurde mij bij 8km range alsnog over de ring (8 km) ipv door de stad (4 km) waarschijnlijk omdat dat 2 minuten sneller was
2- bij de file voor de ring had ik de stoelverwarming uit en de kachel op LO gezet om er in de stad achter te komen dat ik met LO ook de airco had aangezet terwijl het buiten maar 10 graden was. Viel me toen op dat je nergens op het scherm ziet dat de a/c aan staat
Oei, is range anxiety in een Tesla toch nog mogelijk.
maar pic's or it did not happen ;)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Wordt dat niet sterk afgeraden door tesla de accu zo diep te ontladen?
Nee als je dan meteen weer aan de lader hangt is er niets aan de hand. Er zit genoeg buffer onder de 0% om de batterij niet te beschadigen.

Tesla raadt wel sterk af om de batterij op 0% te laten staan, maar dat is vooral om de kleine 12 volt batterij te beschermen want die wordt dan niet meer bijgeladen terwijl de boordsystemen (alarm, scherm, verlichting, bluetooth, 4G, et cetera) die wel leeg trekken. En als die te leeg raakt doet niets het meer en moet die 12 volt batterij bovendien waarschijnlijk vervangen worden.