Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Is wel relaxter daar als je op AP rijdt, wel een beetje de gang r in houden. De X is nog blauw maar denk z’n opvolger, voorlopig een MYP, groen te wrappen. Dankzij de laatste SW-update kan ik een beetje spelen met welke kleuren er leuk zouden zijn.
Heb MCU2 en AP1. Met een software update zou ik ook de kleuren op het scherm moeten kunnen instellen, maar deze mogelijkheid is er niet.:eek:
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heb al vaak mijn best gedaan maar het is moeilijk om een long range echt leeg te rijden. Vandaag werkten de weergoden mee met flinke hoosbuien vanuit Hamburg. Toen ik met -2% leek aan te komen heb ik de snelheid wat aangepast. Toen bleek ik uiteindelijk nog een rondje over de parkeerplaats te moeten rijden om hem op 5 km te krijgen 😅
Gelukkig was er wel wat te zien zoals onderstaande antieke petrolslurper
 

Attachments

  • 5F96E1C6-45DF-497A-A8F2-2F239FA56C40.jpeg
    5F96E1C6-45DF-497A-A8F2-2F239FA56C40.jpeg
    841.3 KB · Views: 127
  • 10605037-895B-4FBD-AA96-F7DD87DB4EE9.jpeg
    10605037-895B-4FBD-AA96-F7DD87DB4EE9.jpeg
    458.7 KB · Views: 73
  • 268AB749-091C-4830-A562-7E35008E6604.jpeg
    268AB749-091C-4830-A562-7E35008E6604.jpeg
    557.7 KB · Views: 89
Heb al vaak mijn best gedaan maar het is moeilijk om een long range echt leeg te rijden. Vandaag werkten de weergoden mee met flinke hoosbuien vanuit Hamburg. Toen ik met -2% leek aan te komen heb ik de snelheid wat aangepast. Toen bleek ik uiteindelijk nog een rondje over de parkeerplaats te moeten rijden om hem op 5 km te krijgen 😅
Gelukkig was er wel wat te zien zoals onderstaande antieke petrolslurper
Welkom in de club!
Doe hoosbuien heb ik ook meegekregen vandaag uit Hamburg.
Momenteel ben ik nog onderweg, rustig aan, met aanhanger. Verbruik 380 Wh/km. Dus van SuC naar SuC.
 
De afgelopen week 2x bijna leeg gereden. Terug vanaf Parijs was nog even spannend vlak voor Suc Charleroi omdat er een file van een half uur was waar ik vaker helemaal stilstond dan langzaam voortkroop.

De volgende dag onderweg naar huis net niet onder de 5km.

Ook met dit koude weer vertrouw ik nog steeds 100% op de energieapp zodra je circa 20km van je navigatiedoel verwijderd bent. Op grotere afstand is het uiteraard minder nauwkeurig. Vaak geeft-ie dan an dat je het niet haalt, of onder een bepaalde snelheid moet blijven, om vervolgens aan te geven dat je nog met 1 of 2% aan zal komen.

1670708979690.jpeg

1670709038078.jpeg
 
  • Like
Reactions: ramonneke and AGNL
Gisteren een ritje naar het noorden, op de terugweg supercharger tot 60% om met 6% thuis te komen. Daar gaf hij aan dat ik onmiddellijk moet laden vanwege vermogensverlies bij kou (10 graden..). Vanmorgen stond hij op 0% en een sneeuwvlok (kou). Terwijl er niets van sentry oid aan staat. Ik kon nog wel naar een publieke lader. Eindelijk na bijna 4 jaar lid van de club. Worden er vaantjes of oorkondes uitgedeeld?
PS mijn rit van 4,5 km naar de supercharger die ik had aangezet om voor te verwarmen zou op -3% uitkomen, dat heb ik maar niet gedaan.
 

Attachments

  • FD4F2C99-C8B6-4559-8010-9355C75FDB89.jpeg
    FD4F2C99-C8B6-4559-8010-9355C75FDB89.jpeg
    713.6 KB · Views: 44
Gisteren een ritje naar het noorden, op de terugweg supercharger tot 60% om met 6% thuis te komen. Daar gaf hij aan dat ik onmiddellijk moet laden vanwege vermogensverlies bij kou (10 graden..). Vanmorgen stond hij op 0% en een sneeuwvlok (kou). Terwijl er niets van sentry oid aan staat. Ik kon nog wel naar een publieke lader. Eindelijk na bijna 4 jaar lid van de club. Worden er vaantjes of oorkondes uitgedeeld?
PS mijn rit van 4,5 km naar de supercharger die ik had aangezet om voor te verwarmen zou op -3% uitkomen, dat heb ik maar niet gedaan.
Deze kunnen we helaas niet officieel goedkeuren, want je moet wel met de billen samengeknepen de teller al rijdend naar 0 hebben zien gaan. Ik kan op de oprit ook wel de verwarming even op hi zetten en dan een foto maken en dan vrolijk inpluggen ;-) Maar zonder gekheid:
Dat sneeuwvlokje geeft al aan dat de inschatting aan resterende energie, sinds arrival, is verlaagd vanwege een te koude batterij. Als je met zo'n sneeuwvlokje gaat rijden blijft de stand vaak vele kilometers gelijk, dus die SuC had je nog met gemak gehaald.
Sentry en voorverwarmen werken ook helemaal niet als je onder de 20% zit.
 
Deze kunnen we helaas niet officieel goedkeuren, want je moet wel met de billen samengeknepen de teller al rijdend naar 0 hebben zien gaan. Ik kan op de oprit ook wel de verwarming even op hi zetten en dan een foto maken en dan vrolijk inpluggen ;-) Maar zonder gekheid:
Dat sneeuwvlokje geeft al aan dat de inschatting aan resterende energie, sinds arrival, is verlaagd vanwege een te koude batterij. Als je met zo'n sneeuwvlokje gaat rijden blijft de stand vaak vele kilometers gelijk, dus die SuC had je nog met gemak gehaald.
Sentry en voorverwarmen werken ook helemaal niet als je onder de 20% zit.
Pot dikke. Ik dacht al dat een certificaat niet zo makkelijk te halen zou zijn!! Meestal is deelname voldoende (ik spreek uit ervaring). Maar neem me niet kwalijk dat ik het wel probeerde; niet geschoten is altijd mis. Ik ga toch nog eens verder verdieping in de materie zoeken en de theorie beter bestuderen en hoop een volgende keer beter beslagen ten ijs te komen.
Of ik kan een aspirant Soc<5km draadje starten voor amateurs als ik …
Jammer, maar bedankt voor de les snelle Ed!
 
Pot dikke. Ik dacht al dat een certificaat niet zo makkelijk te halen zou zijn!! Meestal is deelname voldoende (ik spreek uit ervaring). Maar neem me niet kwalijk dat ik het wel probeerde; niet geschoten is altijd mis. Ik ga toch nog eens verder verdieping in de materie zoeken en de theorie beter bestuderen en hoop een volgende keer beter beslagen ten ijs te komen.
Of ik kan een aspirant Soc<5km draadje starten voor amateurs als ik …
Jammer, maar bedankt voor de les snelle Ed!
Die thread voor aspirantleden is hier: Weer geen lid van de <5km club
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and DTTS
Pot dikke. Ik dacht al dat een certificaat niet zo makkelijk te halen zou zijn!! Meestal is deelname voldoende (ik spreek uit ervaring). Maar neem me niet kwalijk dat ik het wel probeerde; niet geschoten is altijd mis. Ik ga toch nog eens verder verdieping in de materie zoeken en de theorie beter bestuderen en hoop een volgende keer beter beslagen ten ijs te komen.
Of ik kan een aspirant Soc<5km draadje starten voor amateurs als ik …
Jammer, maar bedankt voor de les snelle Ed!
Volgende keer ook even de batterij weergave op km i.p.v. % zetten. Het is immers de SoC < 5km en niet SoC < 5% club ;)
 
Pot dikke. Ik dacht al dat een certificaat niet zo makkelijk te halen zou zijn!! Meestal is deelname voldoende (ik spreek uit ervaring). Maar neem me niet kwalijk dat ik het wel probeerde; niet geschoten is altijd mis. Ik ga toch nog eens verder verdieping in de materie zoeken en de theorie beter bestuderen en hoop een volgende keer beter beslagen ten ijs te komen.
Of ik kan een aspirant Soc<5km draadje starten voor amateurs als ik …
Jammer, maar bedankt voor de les snelle Ed!
Even naar de eerste post hierboven kijken. De topicstarter is niet meer onder ons maar de reglementen zijn duidelijk. Verleden week eindigde ik bij een SuC op 9 km. Mijn oorkonde komt vast nog wel! 😀
 
Even naar de eerste post hierboven kijken. De topicstarter is niet meer onder ons maar de reglementen zijn duidelijk. Verleden week eindigde ik bij een SuC op 9 km. Mijn oorkonde komt vast nog wel! 😀
Volgende keer met gestrekt been doorrijden naar de SuC, dan daalt-ie wat sneller. Dit lijkt nergens op ;)