Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe gebruikers interface: 3 maanden later

This site may earn commission on affiliate links.
Ben na bijna drie maanden nog steeds niet gewend aan de nieuwe gebruikersinterface waar we in december op zijn getrakteerd.
Echt van de zotte dat primaire functies verstopt zitten (langer afgeleid), maar je wel direct uit allerlei multimedia keuzes kunt kiezen.
Misschien dat het werkt (lees: juist de bedoeling is), in de Dragon van Space X, maar m.i. niet in een auto.

Vraag: iemand enig idee of dit nog (grondig) aangepakt gaat worden, of ligt het aan mij of hebben 'we' het opgegeven?
 
Dus ligt het ook aan jou. Ik vind alles iig veel beter vindbaar en duidelijker.
WFM.png

:)
 
  • Love
Reactions: ramonneke

Er komen steeds meer functie op de auto en dan kan je niet knopje blijven bijplaatsen.
Mensen zoals mijn vader en moeder zijn ook volledig de weg kwijt als ze nieuwe TV hebben een de knopjes op de afstandsbediening zitten niet op exact dezelfde plek als de vorige TV. Zulke mensen zal je ook hebben die een Tesla gekocht hebben.

Ja, de eerste dag denk je, goh het lijkt net of ik een nieuwe auto heb en dan merk je ineens dat dit ook feitelijk zo is.
Alleen heb je niet hoeven afrekenen.

Als je dat niet wil moet je een legacy auto kopen en dan mag je jaren doen met de ergernissen van de eerste dag dat je de auto hebt.
 
De UI is anders, maar niet minder geworden. Als je de oude UI fijn vond, dan vind je de huidige wijzigingen wellicht vervelend. Maar bij elke aanpassing van een UI zie je dat gebruikers klagen over achteruitgang (het is zo ongeveer de standaard reactie op elke website/app wijziging). Er zitten pluspunten en minpunten bij. Je kan niet iedereen altijd 100% tevreden stellen, denk ik altijd maar.

Voor mijzelf sprekend, ik vind het niet beter, maar ook niet slechter. hoe vaak zit ik aan mijn scherm tijdens het rijden? Volgens mij vrijwel nooit. Enige wat ik soms wijzig is radio naar Spotify en omgekeerd. De rest staat al goed ingesteld, of bedien ik met stem commando's. Wat wel aangepast mag worden is het verwachte % op bestemming. Maar goed... zie mijn eerdere opmerking.
 
  • Like
Reactions: job-lek
achterruit- en voorruitontwaseming en de bediening van

Zitten mooi onder de knop van de verwarming. Alles samen. Ik vind dit een verbetering, maar ik kan je hierin volgen.
Voorruit daarentegen heb ik niet meer moeten ontwasemen sinds er airco in mijn wagens beschikbaar is...

de stoelverwarming mogen van mij wel weer weer terug zoals ze waren

Automatische stoelverwarming, wat wil je nog meer?
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Dat van die 'gewenning' ken ik: vandaar de topic naam: "drie maanden later".
Ben echter nog steeds niet gewend dus ik probeer de gedachtengang te begrijpen achter de wijzigingen.
Mij gaat het idd om voorruit-, en achterruit verwarming.
Lijken mij toch functioneel iets essentieler dan mijn spelletje etc.
En ook de stoelverwarming: ik wil zelf graag bepalen of, wanneer en hoeveel...
Dan, volgens mij: 'telefoon' koppelen: daar is bluetooth-icoontje voor bedoeld: ook niet echt uit gebruiker gedacht m.i. (maar goed: is detail)

Ideaal zou zijn als het aanpassen van die bar onderaan ook kan met de icoontjes voor die primaire functies: kan iedereen zelf bepalen wat ie fijn vindt.

Maar goed: ik merk: er zijn zeker voorstanders van huidige concept...
 
  • Like
Reactions: JeePee
Automatische stoelverwarming, wat wil je nog meer?

helaas is dat er niet voor de S/X...

Ik denk voor dat het voor S/X owners gewoon super irritant is de huidige interface m.b.t. HVAC en stoelverwarming.

De wijzigingen m.b.t. de zeer beperkte media player van Tesla zijn opzich prima maar er is nu gewoon ruimte onderin het vertikale scherm in de S/X die niet benut wordt en waar gewoon de stoelverwarming kan zitten.

zucht...
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
helaas is dat er niet voor de S/X...

Ik denk voor dat het voor S/X owners gewoon super irritant is de huidige interface m.b.t. HVAC en stoelverwarming.

De wijzigingen m.b.t. de zeer beperkte media player van Tesla zijn opzich prima maar er is nu gewoon ruimte onderin het vertikale scherm in de S/X die niet benut wordt en waar gewoon de stoelverwarming kan zitten.

zucht...

Stoelverwarming is altijd al automatisch geweest op een S.

Begint o.b.v. van voorkeuren die in je gebruikersinstellingen staan.
Als de stoel warm is gaat deze automatisch minder hard aan.
 
Stoelverwarming is altijd al automatisch geweest op een S.

Begint o.b.v. van voorkeuren die in je gebruikersinstellingen staan.
Als de stoel warm is gaat deze automatisch minder hard aan.

Zo ver ik begrepen heb is wat de auto stand doet in de 3/Y het in uitschakelen op basis van de temperatuur in het voertuig. Als de HVAC koelt de stoelverwarming niet aan staat maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen maar wat is dan het nut van de auto stand?

Ik verzeker je dat als jij in mijn auto komt zitten in de zomer met 25 graden en ik de stoelverwarming aan zet deze gewoon lekker gaat branden. Er is werkelijk niks slims of automatisch aan mijn stoelverwarming in mijn S100D.