Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Nieuwe leasevoorwaarden voor Tesla Model S"

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mailtje gehad van Tesla dat ze terugkoopprogramma opgestart hebben met gegarandeerde residuele waarde voor leaseco. Iemand anders ook ontvangen?
Iemand die weet welke leaseco's er reeds deel uitmaken van dit programma?

Heb in het verleden een paar leasevoorstellen ontvangen voor Model S, maar alle leaseco's deden een berekening alsof het een klassieke ICE was, e.g. dingen zoals EUR 400 onderhoud provisie per maand, wat natuurlijk b*llsh*t is etc. Toen tot conclusie gekomen dat enkel financial lease zit heeft, maar zelfs dat kon niemand deftig uitrekenen gegeven onbekende restwaarde

Meer info op Tesla Terugkoopgarantie, veelgestelde vragen | Tesla Motors
 
Ik vind het wel goed dat Tesla dit doet, dan hebben ze duidelijk vertrouwen in de waarde van hun auto, ook na 4 jaar gebruik.

En op zich is er niks mis met leasen. Als je geen ondernemer bent kun je natuurlijk de auto particulier kopen, maar dan heb je eerst een bult inkomstenbelasting betaald om daarna dus met dat wat overblijft de auto te betalen. In Nederland is een elektrische auto vooral zakelijk interessant. Als ondernemer kun je je zaak er één laten kopen, maar als werknemer krijg je dat vaak niet voor elkaar bij je werkgever en dan is een leaseconstructie wel handig.
 
Ik vind het wel goed dat Tesla dit doet, dan hebben ze duidelijk vertrouwen in de waarde van hun auto, ook na 4 jaar gebruik.

En op zich is er niks mis met leasen. Als je geen ondernemer bent kun je natuurlijk de auto particulier kopen, maar dan heb je eerst een bult inkomstenbelasting betaald om daarna dus met dat wat overblijft de auto te betalen. In Nederland is een elektrische auto vooral zakelijk interessant. Als ondernemer kun je je zaak er één laten kopen, maar als werknemer krijg je dat vaak niet voor elkaar bij je werkgever en dan is een leaseconstructie wel handig.

Ja, ok... Maar ik koop alle auto's.... Ik lease ze dan eigenlijk aan de werkmaatschappij... Voor mij is dit prima. Winsten verdelen om die extra 5% vpb te vermijden.

Als er iemand nieuw bijkomt krijgt hij de auto van de persoon welke het beste voor zijn auto heeft gezorgd en die persoon op zijn beurt weer een nieuwe... Werkt best goed!

Denk dat het best voor ondernemers interessant kan zijn om een elektrisch wagenpark te gaan nemen in eigen beheer en eigendom. MIA, en overige voordelen. Lage bijtelling voor medewerkers... ben er van overtuigt dat deze auto's hun waarde behouden ondanks de grotere capaciteit accu's die later zullen komen. Accu's vervangen door grotere over paar jaar en de oude als opslag van energie in je pand gaan gebruiken... Maar draaf beetje door nu;)
 
Ja, ok... Maar ik koop alle auto's.... Ik lease ze dan eigenlijk aan de werkmaatschappij... Voor mij is dit prima. Winsten verdelen om die extra 5% vpb te vermijden.

Als er iemand nieuw bijkomt krijgt hij de auto van de persoon welke het beste voor zijn auto heeft gezorgd en die persoon op zijn beurt weer een nieuwe... Werkt best goed!

Denk dat het best voor ondernemers interessant kan zijn om een elektrisch wagenpark te gaan nemen in eigen beheer en eigendom. MIA, en overige voordelen. Lage bijtelling voor medewerkers... ben er van overtuigt dat deze auto's hun waarde behouden ondanks de grotere capaciteit accu's die later zullen komen. Accu's vervangen door grotere over paar jaar en de oude als opslag van energie in je pand gaan gebruiken... Maar draaf beetje door nu;)

Volgens mij zijn ze al binnen je zaak aan het speculeren wie je MS krijgt, als je de P85D binnen hebt...:wink:
 
Ik vind het wel goed dat Tesla dit doet, dan hebben ze duidelijk vertrouwen in de waarde van hun auto, ook na 4 jaar gebruik.

En op zich is er niks mis met leasen. Als je geen ondernemer bent kun je natuurlijk de auto particulier kopen, maar dan heb je eerst een bult inkomstenbelasting betaald om daarna dus met dat wat overblijft de auto te betalen. In Nederland is een elektrische auto vooral zakelijk interessant. Als ondernemer kun je je zaak er één laten kopen, maar als werknemer krijg je dat vaak niet voor elkaar bij je werkgever en dan is een leaseconstructie wel handig.

Absoluut, je hebt gelijk. Het is wel spijtig dat je als particulier eigenlijk bijna geen kans hebt om een Model S te kunnen kopen. Biedt een lease naar jouw mening een beter alternatief? Maandelijks blijf je zeer veel betalen, echter minder lang maar dan hou je geen wagen over uiteraard. Of heeft er iemand een idee om de aflossing van een Model S draagbaar te maken voor een particulier? ;)

Ik denk dat de Model 3 de Tesla van de particulieren gaat worden. Ik kijk er alvast - als werknemer - zeer hard naar uit.
 
Absoluut, je hebt gelijk. Het is wel spijtig dat je als particulier eigenlijk bijna geen kans hebt om een Model S te kunnen kopen. Biedt een lease naar jouw mening een beter alternatief? Maandelijks blijf je zeer veel betalen, echter minder lang maar dan hou je geen wagen over uiteraard. Of heeft er iemand een idee om de aflossing van een Model S draagbaar te maken voor een particulier? ;)

Ik denk dat de Model 3 de Tesla van de particulieren gaat worden. Ik kijk er alvast - als werknemer - zeer hard naar uit.
Zelf vind ik lease een goed alternatief, maar iedereen moet dat voor zich berekenen. In Nederland is het ook sterk afhankelijk van de eigen bijdrage die je moet doen als werknemer. Als je een groot deel eigen bijdrage hebt (wat je alsnog van je netto loon betaalt), dan kan het goedkoper zijn om de Model S te kopen. Daarnaast moet je natuurlijk ook rekening houden met dat in de lease ook zaken als banden zijn inbegrepen. En die zijn ook niet gratis bij onze Tesla's :)

Maar goed, ik deel ook wel de mening dat kopen beter is. Alleen maakt de overheid dat wat onaantrekkelijk voor mijn geval :)