TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Nieuwe mobiliteitsconcepten

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Jan 12, 2016.

1. redevries

redevries René de Vries

Ik open er maar een nieuw onderwerp over. Autofabrikanten schakelen over van hardware bouwer, de auto, naar mobiliteit s providers. Vandaag annonceert Ford het GoRide concept. Hierbij een extract uit een Facebook post van een analyst.

Voor de liefhebben, hier de hele post

d2d05900832e23debfd6d2e70321b4f4.jpg

2. redevries

redevries René de Vries

Eerder was er an de aankondiging van GM die een samenwerking aankondigde met Lyft

Autogigant GM steekt 500 miljoen in Uber-concurrent Lyft | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

En vandaag was daar in Nederland ineens Abel. Een EV service in Amsterdam, opgezet door TransDev, de moeder van Arriva en Conexxtion. Dat wordt ineens heel erg interessant.

Grootste taxibedrijf Nederland lanceert Amsterdamse concurrent van Uber | Het Financieele Dagblad

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we de aankondiging hebben dat Uber dit met Model X uitrolt in San Francisco. Uber heeft de Uberpool een tijd geleden al aangekondigd, dus ik gok dat we daar dit jaar nog wel wat over horen. Elon kan toch niet achterblijven bij Ford en GM?

3. ErnstT

ErnstT Active Member

al wat langer op de markt, maar geeft wel aan hoe succesvol sharing kan zijn: Car2Go een initiatief van Mercedes-Benz. Het werkt prima, met 2 personen is een ritje door de stad goedkoper en sneller dan het OV.

The story of car2go is like the whole concept: sensational. Four years after it started in the German city of Ulm, in 2008, car2go is alive and well in 29 European and North American cities. Over 800,000 members enjoy unlimited mobility with car2go around every corner. It’s a unique story of movement and freedom that makes mobile life in the city more beautiful and environmentally friendly.

- - - Updated - - -

Abeltje, de Lyftbediende....

Share This Page