Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe opties in configurator

This site may earn commission on affiliate links.
Dirk, ik snap dit niet goed,
enerzijds is de Supercharge optie 2100€ (2600€ after delivery)
maar daar onder heb je dan blijkbaar voor 2300€ de SuperCharge activatie + de stekker van 950€

ik dacht exact hetzelfde !

eerste vraag is of je met de full-Chademo-upgrade ook kan superchargen (of enkel CHAdeMO-chargen.)

tweede vraag is of deze kost in configurator ook zou gelden na levering. Wij (of jij in het bijzonder) kon onmogelijk de CHAdeMO-charger bijbestellen, want hij was nog niet verkrijgbaar. Het zou dan ook logisch zijn dat voor de early-adaptors ook deze prijs zou gelden.
 
En dan komt de vraag nog: als tesla inderdaad nog een paar superchargers aanlegt, koop je dan die chademo adapter nog? Als ze bij Utrecht, Amsterdam, Zwolle en Eindhoven nog een SC zetten laat ik m mooi in de shop liggen...
 
Last edited:
En dan komt de vraag nog: als tesla inderdaad nog een paar superchargers aanlegt, koop je dan die charme adapter nog? Als ze bij Utrecht, Amsterdam, Zwolle en Eindhoven nog een SC zetten laat ik m mooi in de shop liggen...

Is het wanneer die Chademo adapter er komt voor Fastned niet een koud kunstje om hun snelladers van zo'n ding te voorzien?
Scheelt met 200 laadpunen i.p.v. 5 of 6 toch een stukje omrijden ...
 
Is het wanneer die Chademo adapter er komt voor Fastned niet een koud kunstje om hun snelladers van zo'n ding te voorzien?
Scheelt met 200 laadpunen i.p.v. 5 of 6 toch een stukje omrijden ...

Volgens mij voorziet FastNed al haar laders nu al van een Chademo. Dus het wordt straks de afweging een Chademo kopen voor veel geld en veel flexibiliteit qua laden, of hopen dat Elon's woorden waarheid worden en de centen nog even in je zak houden en nog sneller kunnen laden bij de Superchargers. Waar er natuurlijk niet zoveel van komen als FastNed stations, maar met een beetje planning ...
 
Is het wanneer die Chademo adapter er komt voor Fastned niet een koud kunstje om hun snelladers van zo'n ding te voorzien?
Scheelt met 200 laadpunen i.p.v. 5 of 6 toch een stukje omrijden ...

Volgens mij voorziet FastNed al haar laders nu al van een Chademo. Dus het wordt straks de afweging een Chademo kopen voor veel geld en veel flexibiliteit qua laden, of hopen dat Elon's woorden waarheid worden en de centen nog even in je zak houden en nog sneller kunnen laden bij de Superchargers. Waar er natuurlijk niet zoveel van komen als FastNed stations, maar met een beetje planning ...

Wat Jean bedoelt -denk ik- is dat Fastned zelf een CHAdeMO-ModelS adaptor zou voorzien in hun laadstations.
 
Is het wanneer die Chademo adapter er komt voor Fastned niet een koud kunstje om hun snelladers van zo'n ding te voorzien?
Scheelt met 200 laadpunen i.p.v. 5 of 6 toch een stukje omrijden ...

Heel goed punt! Ze hebben aangegeven heel graag Tesla's protocol te ondersteunen als Tesla dat vrijgeeft. Maar op deze manier kunnen ze met een relatief kleine investering toch de hele Tesla-community faciliteren en naar hun laadstations toe krijgen. Waren er hier nu mensen met rechtstreekse connecties met de FastNed organisatie?
 
Heel goed punt! Ze hebben aangegeven heel graag Tesla's protocol te ondersteunen als Tesla dat vrijgeeft. Maar op deze manier kunnen ze met een relatief kleine investering toch de hele Tesla-community faciliteren en naar hun laadstations toe krijgen. Waren er hier nu mensen met rechtstreekse connecties met de FastNed organisatie?

Ja, Wido natuurlijk!
 
Heel goed punt! Ze hebben aangegeven heel graag Tesla's protocol te ondersteunen als Tesla dat vrijgeeft. Maar op deze manier kunnen ze met een relatief kleine investering toch de hele Tesla-community faciliteren en naar hun laadstations toe krijgen. Waren er hier nu mensen met rechtstreekse connecties met de FastNed organisatie?

Puur economisch gezien is het voor Tesla waarschijnlijk rendabel om de chademo-to-tesla adapter gratis aan Fastned te leveren bij elke locatie. Minder pressie op extra superchargers in Nederland en minder gratis te leveren energie door de bestaande sc's.
Past wel bij de recente uitspraak: "you shouldn't worry about charging anymore".
 
Musk legde deze week ook uit dat het niet echt een protocol was en dat ze de SC's ook zelf maken, waardoor het lastig is door te geven aan derden. Bovendien vroeg hij zich af wat het nut was aangezien we ons in de toekomst geen zorgen meer over hoefden te maken en dat FastNed geld vraagt voor het opladen