You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och nee, echt? Verschillende aanbiedingen afhankelijk van versie browser?Ik kijk op een iPad, jij?
P.s. Ik heb het over de X, jullie over de s. Ik ben sinds 3 uur op, moet denk ik toch ff gaan slapen nu
S vs X verschil. Enkel standaard batterij bij S, niet X.
Bezitter van S100D van dec 2017. Was 125K + 4K voor FSD. Zelfde config nu 101K. Dat is een behoorlijke daling: 28K in iets meer dan een jaar.
Dat er nieuwe technologie wordt gebruikt snap ik. dat de prijs wordt verlaagd snap ik ook. Maar op deze schaal is het wel ongekend.
Maar goed: ik heb willens en wetens toendertijd gekocht, dus ik vind niet dat ik ergens *recht* op heb. Toch zou een *gebaar* van Tesla wel aardig zijn. Ik denk dan een gratis upgrade van MCU1 naar MCU2.
I bof nog dat HW2.5 heb (tel je zegeningen)
En toen was er concurrentie! De nieuwe high end alternatieven zijn gewoon goedkoper en moet Tesla in de defensie, voor het eerst.
In het midden krijgen ze ook uitdagers, zoals polestar 2 of the Koreanen... Tesla moet het hebben van volume in cell productie en zal dus nu op prijs spelen en het volume najagen om hun market share te verzekeren.
Al bij al lijkt het op paniekvoetbal wat kan duiden op hele lage vraag uit China en Europa voor M3.
Het heeft mij al tijden verbaasd dat Tesla dergelijke hoge prijzen bleef vragen. Tesla heeft een goedkoper interieur en kan voordeliger de accu's maken dan Audi of Jaguar ze moet inkopen. Daarbij hoeft Tesla niet te denken aan de marge van de dealer, heeft minder showrooms te onderhouden en zo kun je nog wel even doorgaan. Het enige dat de grote bedrijven hebben is ervaring en schaalgrootte. Tesla heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de model S/X ook noodzakelijk waren om de Model 3 ontwikkeling mogelijk te maken. Blijkbaar is nu het moment aangebroken om volume te gaan draaien en de concurrentie de duimschroeven aan te draaien.Al bij al lijkt het op paniekvoetbal wat kan duiden op hele lage vraag uit China en Europa voor M3.
Mij hoor je niet klagen. Mijn 85D was 116k, nu 88k en ik moet vernieuwen... maar Tesla zou beter een trekhaak aanbieden op S of 3 om bestellingen te krijgen i.p.v. prijs te zakken!
Het heeft mij al tijden verbaasd dat Tesla dergelijke hoge prijzen bleef vragen. Tesla heeft een goedkoper interieur en kan voordeliger de accu's maken dan Audi of Jaguar ze moet inkopen. Daarbij hoeft Tesla niet te denken aan de marge van de dealer, heeft minder showrooms te onderhouden en zo kun je nog wel even doorgaan. Het enige dat de grote bedrijven hebben is ervaring en schaalgrootte. Tesla heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de model S/X ook noodzakelijk waren om de Model 3 ontwikkeling mogelijk te maken. Blijkbaar is nu het moment aangebroken om volume te gaan draaien en de concurrentie de duimschroeven aan te draaien.
Ik denk dat de 35K Model 3 er wel op wijst dat de bestellingen tegenvallen. Als Tesla de productielijn kon vullen met AWD LR versies, dan zouden ze wel gek zijn om nu al een model te gaan produceren waar minder marge op zit. Maar waar de andere merken helemaal klem zitten met de accuproductie trekt Tesla de prijzen nog even wat na beneden. Dat komt echt wel aan...
Overigens denk ik dat fleetowners niet erg blij zijn met deze actie. In één nacht daalt de restwaarde van een heleboel auto's flink. Als je met voorraad zit, dan ben je helemaal de Sjaak. Maar wellicht is dat het risico van speculeren...
//**//
Ik denk dat de 35K Model 3 er wel op wijst dat de bestellingen tegenvallen.
//**//
Tja, ze kunnen / hij kan ook nooit goed doen.
Als ze de 35K niet maken is het van 'hij komt zijn beloftes niet na'.
Als hij de 35K wel brengt is het 'amai, 't gaat wel slecht met de verkoop'