Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe prijzen / autopilot opties

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp de onderlinge prijsverschillen niet zo goed..
De S Long Range is maar 5% (€4.000) duurder dan de Standaard Range. Daar krijg je 112km (NEDC) extra range voor. (20% extra) Ok - Max snelheid is 250 ipv 225. En hij is 0,1 sneller van 0-100. Die laatste twee verschillen zijn niet echt relevant lijkt me (225 is hard zat). Maar voor "slechts" 4K extra 20% meer range, dan gaat toch iedereen voor die Long Range lijkt me?
 
Tja, ze kunnen / hij kan ook nooit goed doen.
Als ze de 35K niet maken is het van 'hij komt zijn beloftes niet na'.
Als hij de 35K wel brengt is het 'amai, 't gaat wel slecht met de verkoop'
:rolleyes:
Tesla kan het geld altijd nog goed gebruiken en zelfs bij de "gerenommeerde" automakers is de wachttijd al gauw enkele maanden. Dat Tesla de model 3 zo snel kan leveren duidt niet op een heel vol orderboek. Maar het is leuk voor de mensen die zaten te wachten op dit model.

Ik snap de beslissing maar het voelt wel rot zo het prijsverschil. Gelukkig maakt de Nederlandse bijtelling het wel goed voor mij en de restwaardegarantie.
Doet mij gelijk niet meer twijfelen over het onderhoud volgens de Teslaplanning :D
Hetzelfde heb ik ook :) Ik ga gewoon het SeC bellen met 20.000km op de teller en dan kom ik denk ik aan een effectieve interval van 30.000km ;)

Ik begrijp de onderlinge prijsverschillen niet zo goed..
De S Long Range is maar 5% (€4.000) duurder dan de Standaard Range. Daar krijg je 112km (NEDC) extra range voor. (20% extra) Ok - Max snelheid is 250 ipv 225. En hij is 0,1 sneller van 0-100. Die laatste twee verschillen zijn niet echt relevant lijkt me (225 is hard zat). Maar voor "slechts" 4K extra 20% meer range, dan gaat toch iedereen voor die Long Range lijkt me?
Je bent wel gek als je voor de standaard range gaat. Het zal inderdaad softwarematig zijn. Ondanks dat ik met mijn 75D niet heel veel tekort kom zou extra range altijd wenselijk zijn. Vooral op vakantie is het net even wat meer comfort. Wellicht dat ze het doen om een lagere instapprijs te hebben (die ook dichterbij de instapprijs van de e-Tron ligt). Wel jammer dat ze NEDC ranges blijven presenteren. Een WLTP range zou al iets eerlijker zijn...

Ik kwam trouwens nog dit tegen op het Tweakers forum (weet niet in hoeverre het klopt):
full.jpg

Ik had het hier nog niet gezien...
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
model3 snel kan leveren ?
los van de reservering zit ik al 2 1/2 maand te wachten, en dat zal nog een drietal weken duren als ik ze mag geloven.
;)

Ja, dat is snel leveren! Ik moet (zo als het er nu naar uit ziet) tenminste een jaar en 2 maanden wachten op mijn Kona. Ik ga maandag proberen de order om te zetten naar een...... Model 3... :) Gaat vast niet lukken, maar proberen staat vrij tenslotte.
 
Ja, dat is snel leveren! Ik moet (zo als het er nu naar uit ziet) tenminste een jaar en 2 maanden wachten op mijn Kona. Ik ga maandag proberen de order om te zetten naar een...... Model 3... :) Gaat vast niet lukken, maar proberen staat vrij tenslotte.

ik begrijp wat je bedoelt...
maar ik ben intussen ook wel al bijna 3 jaar aan het wachten op de gereserveerde 3.

Maar het is terecht dat je ons, verwende Tesla-nesten die wel eens janken dat de prijzen dalen en we wat gratis dingen krijgen, ons erop wijst dat het bij vele andere EV's bouwers het nog erger is.
 
Na wat afstand te nemen en door de configurator te lopen dan lijkt de huidige discounts op MS en MX op een spoedige release van de refresh MS en MX te wijzen. De orders die ze nu krijgen is om de transitie periode te overbruggen met klanten die sowieso tevreden zullen zijn.... gezien refresh terug een pak duurder zal zijn.
 
Dit zou belachelijk zijn toch. Wat doet het er nu toe wanneer je de levering hebt gehad? Toch allemaal aan dezelfde voorwaarden besteld? (Ik heb mn levering net de 28ste gekregen met EAP, uiteraard wil ik ook die retrofit!)

Ik ben het helemaak met je eens.
Hebben we met z'n allen 3 jaar terug een reservering geplaatst, dan in december asap de bestelling finaal gemaakt. Komen de eerste model 3's eindelijk aan midden februari en dan zou je moeten slikken dat men 2 weken later een korting krijgt of gratis upgrade. "Want ja die 2 weken eerder de model 3 in ontvangst nemen waren toch echt een early adaptors fee".

Het schip met de eerste model 3's was nog niet aangemeerd in zeebrugge of het 3de schip met afgeprijsde model 3's was al vertrokken in san fransisco.

Dus ik vind het vanzelfsprekend dat de geleverde model 3's van eind februari ook de afrpijzing/upgrade krijgen. Wat dus gelukkig ook het geval is.
 
Waarom zou Tesla zich nu in dit cruciale moment om naar maximale output zich weer een refresh van de x en of s op de nek te halen...

Volgens mij draait de band nu goed, en heeft Tesla zijn berekeningen gemaakt dat alle modellen die geproduceerd worden ook winstgevend zijn en dat de premium prijs van de S en X niet meer nodig is om de gaten van de 3 te vullen. Gezien ze nu vlot leveren hebben ze ook een makkelijkere cashflow dan de afgelopen jaren waarbij alle kosten van de 3 gedragen moesten worden door de inkomsten van de S en de X.

Bovendien zal Tesla ook niet blind zijn voor de vele Europese landen die fiscale voordelen beginnen af te bouwen voor luxe elektrische wagens en dat Duitse producenten steeds dichter komen bij een aanbod dat fiscaal interessanter kan worden dan Tesla zijn aanbod. Ik geloof niet dat we de verkoop nu gaan zien verdubbelen, maar Tesla zal nu best wel vele kopers die bij Audi of Porsche op de wachtlijst staan of een intentie hadden om te kopen plots in beeld komen waar ze dat door premium prijzen eerst bij velen niet waren.
 
Uiteraard komt die refresh er! Al is het enkel en alleen al met een CCS poort. Ze hebben alleen een super grote voorraad waar ze wel even mee vooruit kunnen.

Verder waarschijnlijk een verbeterd stuur zoals in de M3 met joystick op het stuur en ook een interne camera op de bestuurder. Feature parity met de M3 maar met de bestaande ruimte die de S en X hebben, en soft touch pinkers. Verbaasde me dat er S en X en van de band rollen die niet diezelfde wijze van besturen hebben.
 
  • Like
Reactions: Ipe
Ik begrijp de onderlinge prijsverschillen niet zo goed..
De S Long Range is maar 5% (€4.000) duurder dan de Standaard Range. Daar krijg je 112km (NEDC) extra range voor. (20% extra) Ok - Max snelheid is 250 ipv 225. En hij is 0,1 sneller van 0-100. Die laatste twee verschillen zijn niet echt relevant lijkt me (225 is hard zat). Maar voor "slechts" 4K extra 20% meer range, dan gaat toch iedereen voor die Long Range lijkt me?
Elon Musk on Twitter

Binnenkort van 250 naar 260 km/h topsnelheid....
Hier zit ik al tijden op te wachten... :confused:
 
  • Like
Reactions: CL600
Dit zou belachelijk zijn toch. Wat doet het er nu toe wanneer je de levering hebt gehad? Toch allemaal aan dezelfde voorwaarden besteld? (Ik heb mn levering net de 28ste gekregen met EAP, uiteraard wil ik ook die retrofit!)
Als je voor 1 maart de Tesla hebt besteld dan heb je €5.000 betaalt voor EAP en daarin zat (TACC, Autosteer, Auto lane change, Autopark en Summon). Het zou natuurlijk wel schandalig zijn als dit er bij een firmware-upgrade uitgehaald werd. Auto's na 1 maart betalen minder voor EAP, maar krijgen dan ook minder features.

Voor EAP heb je die retrofit niet nodig, dus waarom zou Tesla je achteraf hardware vervangen die prima voldoet? Het is geen veiligheidsgerelateerde recall, dus ze zijn er ook helemaal niet toe verplicht. Die retrofit is ook nog niet beschikbaar, dus Tesla kan die nog niet inbouwen. Tesla komt wellicht straks ook met een CCS stekker, maar die ga je ook echt niet krijgen. Dan had je gewoon moeten wachten...

Het is alleen onderhand duidelijk dat voor FSD de huidige hardware niet voldoet en vervangen moet worden. Als je voorheen €5.000 hebt betaalt voor deze feature, dan kan Tesla het natuurlijk niet maken om nog een keer te laten betalen voor FSD. Daarom krijg je dan de retrofit gratis.

Besluit je nu alsnog FSD te bestellen, dan betaal je €3.000 en krijg je de retrofit als die noodzakelijk wordt. Ik vind dat eigenlijk zeer netjes van Tesla. Als er iemand mag klagen, dan zijn het de mensen die bij aanschaf FSD hebben besteld. Die hebben Tesla extra gestimuleerd, nog niets gehad en betalen meer... Ik wacht af tot ik weet of FSD ook daadwerkelijk beschikbaar kom en besluit dat of ik het doe. Voordeel van achteraf €3.000 te betalen is dat die ook uit de bijtelling blijft.