Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe Tesla App "Remote S"

This site may earn commission on affiliate links.
Er is een nieuwe app voor de Model S te koop via de App store. Ik heb hem gekocht en hij ziet er goed uit. Hij heeft ook meer mogelijkheden dan de app van Tesla. Wie heeft hem ook al en heeft er al wat ervaringen mee? Als je drukt op het logo van Remote S dan kan je ook pre-settings invoeren. Laten wij van elkaar leren :biggrin:.
 
Ja, alleen ik ben wat huiverig om mijn Tesla gegevens in te voeren in een App van derden.

Omdat ik de broncode niet kan inzien weet ik ook niet wat er éxact met mijn wachtwoord gebeurd. Met mijn e-mail adres + wachtwoord kan je echter wel continue zien waar mijn auto is. Sterker nog, je kan hem unlocken en mee nemen.

Nu zal het niet zo'n vaart lopen, maar wees je wel bewust van de risico's die bestaan wanneer je in een App die niet van Tesla zelf is deze gegevens in voert.
 
Je hebt helemaal gelijk wat dat betreft. Echter, Ik ga er maar van uit dat hetzelfde gold voor Visible Tesla. Ik ben overigens niet echt thuis in de IT dus ik weet niet of ik nu appels met peren vergelijk. :confused: Gezien het werk wat in deze app is gestoken ga ik er maar van uit dat het wel save is.
 
Je hebt helemaal gelijk wat dat betreft. Echter, Ik ga er maar van uit dat hetzelfde gold voor Visible Tesla.

Heb niet gekeken naar de openbare broncode van VT om te controleren dat dit niet wordt doorgestuurd maar VT simuleert hoe de officiële app verbinding wordt opgezet. Vervolgens krijgt VT een sleutel en alleen die wordt lokaal opgeslagen. Dit in tegenstelling tot andere, vooral web, apps die voor jou het inloggen regelen. Die hebben dan je inloggegevens en kunnen die opslaan zonder enig inzicht. Zou dus vooral bij websites niet je gegevens intypen. VT vertrouw ik voldoende, deze nieuwe app simuleert volgens mij ook maar zonder broncode blijft het een vertrouwenskwestie.

Tesla gebruikt tegenwoordig OAuth. Volgens mij is het in de toekomst mogelijk om het inloggen zelf 'uit te besteden' zodat derde partij apps niet zelf je gegevens hoeven te weten. Beetje zoals die 'inloggen met Facebook' knop die je vaak ziet.
 
Ik heb de app ook gedownload bij de aankoop van mijn watch. Het zit echt heel goed in elkaar en kan veel meer als de officiele app.
Hier ook de uitleg van de developer over de login gegevens.

image.jpg