Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe Tesla kopen in Duitsland/Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe ik het lees op de website van de overheid is het wel toegestaan:
Woont u in Nederland of bent u in Nederland gevestigd, en leent, huurt of leaset u een personenauto, bestelauto of motor met een buitenlands kenteken? En rijdt u daarmee in Nederland op de openbare weg? Dan moet u bpm en motorrijtuigenbelasting betalen.

Is de leen-, huur- of leaseperiode maximaal 4 jaar? Dan betaalt u alleen bpm over die periode.

De hele tekst is hier te vinden, misschien heb ik het mis natuurlijk!:
belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/aangifte_bpm_doen/aangifte_voor_een_buitenlands_leen_huur_of_lease_motorrijtuig

Als ik het zo even snel lees zijn er wat aanpassingen doorgevoerd in afgelopen jaren. Dit ter voorkoming van ontduiken bijtelling, BPM, motorrijtuigenbelasting, etc. Bij een EV momenteel geen BPM en MRB, dus daarom wellicht toch interessant om lease/huur via buitenland te onderzoeken idd 👍

(Als je op deze manier met een buitenlands kentekenplaat komt te rijden zou me dat persoonlijk wel storen/weerhouden)
 
Ik had Tesla in Duitsland maar eens even gebeld om te kijken hoe zij hierzelf tegenaan kijken. Helaas was het engels van de dame in kwestie volgensmij niet heel geweldig. Eerst gaf ze aan dat het mogelijk was maar dat er contant betaald moest worden en na nog 3x dezelfde vraag gesteld te hebben omdat het om private lease gaat en hoe ze dan bedoelt dat het contant betaald moet worden gaf ze aan dat het niet kon.

Ik vraag me af wat ze zouden doen wanneer je een virtueel postadres pakt eventueel in combinatie met een Duitse rekening.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft ermee.
 
6 maanden wachten en aan de kant laten staan is dus niet de bedoeling. Ik heb al eerder langere periodes met Duitse kentekens in België gereden, dus dat zou geen probleem zijn. En waarom zouden we settelen voor 4000 als 7000 euro korting zo dichtbij is?
Beste MathieuW, ik ben eigenlijk benieuwd hoe het verder verlopen is met de aankoop van je Tesla?