You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben geen belastingexpert en ik ken de Duitse wetgeving niet, maar in Nederland geldt volgens mij dat als niemand in de auto (al dan niet zakelijk) rijdt gedurende die 6 maanden ook niemand belasting (in de vorm van bijtelling) hoeft te betalen.Dag iedereen,
Wij zitten in een speciale situatie:
Mijn vriendin wilt een M3 kopen. Zij heeft zelf een btw nummer. Nu zien we dat hij in Duitsland een stuk goedkoper is dan in België. Komt er nog eens bij kijken dat ik familie in Duitsland heb die zelf daar ook een bedrijf hebben. Kunnen we dit nu slim aanpakken zonder al te veel gedoe en er voor zorgen dat we zowel de lagere aankoopprijs als de umweltbonus meepakken?
Want dan moeten we de wagen 6 maand in Duitsland ingeschreven houden (geen probleem), maar hoe zit het dan met de belastingen die daar betaald moeten worden om de wagen zakelijk te rijden?
Heeft iemand ervaring met zulke constructies?
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de auto 6 maanden lang ongebruikt in Duitsland zou staan.Tja wij zouden hem zelf wel willen rijden natuurlijk. Ook wel zakelijk dan. Maar dan zouden we misschien huur betalen, welke dan na 6 maand verrekend wordt met de prijs waardoor we uiteindelijk enkel aankoopprijs, verzekering en belastingen betalen (en import uiteraard).
Dat mag in principe in België ook niet, maar ik gok dat de kans klein is dat ze daarop gaan controleren. Plus ik kan wel even een papier door mijn nonkel laten tekenen dat we zijn wagen even lenenAh, ik dacht dat je bedoelde dat de auto 6 maanden lang ongebruikt in Duitsland zou staan.
Wij Nederlanders mogen in beginsel (op enkele uitzonderingssituaties na) niet in Nederland rijden in een auto met een buitenlands kenteken, juist om ontduiking van autobelastingen te voorkomen. Ik kan mij voorstellen dat iets dergelijks ook in België van toepassing is?
Dag iedereen,
Wij zitten in een speciale situatie:
Mijn vriendin wilt een M3 kopen. Zij heeft zelf een btw nummer. Nu zien we dat hij in Duitsland een stuk goedkoper is dan in België. Komt er nog eens bij kijken dat ik familie in Duitsland heb die zelf daar ook een bedrijf hebben. Kunnen we dit nu slim aanpakken zonder al te veel gedoe en er voor zorgen dat we zowel de lagere aankoopprijs als de umweltbonus meepakken?
Want dan moeten we de wagen 6 maand in Duitsland ingeschreven houden (geen probleem), maar hoe zit het dan met de belastingen die daar betaald moeten worden om de wagen zakelijk te rijden?
Heeft iemand ervaring met zulke constructies?
Dag iedereen,
Wij zitten in een speciale situatie:
Mijn vriendin wilt een M3 kopen. Zij heeft zelf een btw nummer. Nu zien we dat hij in Duitsland een stuk goedkoper is dan in België. Komt er nog eens bij kijken dat ik familie in Duitsland heb die zelf daar ook een bedrijf hebben. Kunnen we dit nu slim aanpakken zonder al te veel gedoe en er voor zorgen dat we zowel de lagere aankoopprijs als de umweltbonus meepakken?
Want dan moeten we de wagen 6 maand in Duitsland ingeschreven houden (geen probleem), maar hoe zit het dan met de belastingen die daar betaald moeten worden om de wagen zakelijk te rijden?
Heeft iemand ervaring met zulke constructies?
Als ik het goed begrijp is dat wat er automatisch mee gebeurt. Tesla verkoopt de wagen goedkoper in Duitsland, komt er dan nog eens bij dat Duitsland nog eens een extra premie geeft. Blijft de wagen 6 maand ingeschreven, dan gaat die premie naar de koper, zo niet, gaat hij naar Tesla. Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik hem liever zelf heb dan dat hij naar Tesla gaat.Klinkt alsof je gebruik wilt maken van een stimuleringsmaatregel die niet voor jou bedoeld is? Er zijn 100 manieren om belasting te ontduiken of met subsidies te frauderen. Succes ermee!
Hoi, heb jij hier ervaring mee qua import vanuit Frankrijk? Ik ben zelf ZZP-er als Belg met een ondernemingsnummer (vrij beroepsbeoefenaar als fysiotherapeut dus heb geen BTW nummer om af te trekken) en vraag me af of ik met een virtueel kantoor in Frankrijk een Tesla kan laten leveren, om hem daarna te exporteren naar Belgie. Ik las dat FR geen export platen meer voorziet sinds 2009 (?). Is er dan een mogelijkheid dit te doen met een Duitse plaat van 15 dagen? De eco-premie in FR is namelijk €7000, zonder die premie is dit natuurlijk niet meer interessant. Een reactie terug zou me enorm verder helpen. Alvast bedankt!You have to collect the car in person.
Register a German adres (virtual office for a month) and put it on 1-day german plates (easy). Insure the car (required by tesla). You can insure a 1-day german license. And bingo you get part of the bonus (50%).
Importing than means it is an imported German car (so not a new car NL registration).
You can use Austrian export plates to drive it to NL (legal EU plates with insurance). German 1-day plates are not legal in NL (youa are not insured in NL on these plates and you can get a fine if they stop you).
They do there best to protect this (cross market buying), but any car trader that does this for a living can explain it to you. And it does save a lot off money. Things get a whole lot easier if you have a German VAT number and address (the address is easy, obtaining a VAT number is not).
I consider 3K+ a minimum as a price difference, it does take time and money to arrange things.
Dat kan. Je moet ook officieel ingezetene worden van Duitsland. Dus uitschrijven bij je gemeente in nederland. Wanneer je werknemer bent moet je wel ff checken of jouw werkgever Duitse werknemers kan handelen. Betekend ook al je verzekeringen in Duitsland want meeste verzekeringsbedrijv hebben in hun voorwaarden staan dat je in Nederland moet wonen. Voordeel is wel dat Duitse autoverzekering goedkoper is.Iemand ervaring als privé persoon een Tesla in Duitsland te kopen? Als je nu tijdelijk voor 6mnd een kamer huurt voor weinig... Auto die direct leverbaar is bestellen, ophalen, 6mnd houden op adres van gehuurde kamer. En natuurlijk kun je wel in NL rijden want je bent even in NL op bezoek. Na 6mnd importeren naar NL en klaar leek mij. Model 3/Y scheelt zo 10K€ met nederland.
Iemand ervaring met de private lease pakken in Duitsland inplaats van Nederland op bijvoorbeeld een model y. Er zit meer dan €200 verschil in per maand. Ik zou ook verwachten dat je dan profiteert van de stimuleringsregeling doordat ze de auto dan in Duitsland registreren. De vraag is natuurlijk of tesla hieraan mee gaat werken
Hoe ik het lees op de website van de overheid is het wel toegestaan:Dan zou je een auto met Dld kentekenplaten krijgen?
Daar mag je volgens de wet niet mee rondrijden in NL als Nederlander (dat was paar jaar geleden zo, zal nu waarschijnlijk nog steeds zo zijn verwacht ik)